Fotofashion Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 dette likte jeg.. likte stripene som skyggene lager og fargene er ypperlig piff. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Alle bildene så langt er veldig gode. De kjennetegnes jevnt over av en veldig god evne til å se motiver og å framstille disse på en abstrahert og estetisk måte. Det liker jeg Lenke til kommentar
marekz Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Alle bildene så langt er veldig gode. De kjennetegnes jevnt over av en veldig god evne til å se motiver og å framstille disse på en abstrahert og estetisk måte. Det liker jeg Enig med posten over. Eneste bilde som kanskje ikke passer inn i porteføljen så langt er 4. oktober (selv om det var bra utført det og). Du har en veldig god evne til å se motiv. Etter min mening er gatefoto'et bra komponert/croppet, det gjør ingenting at bena ikke synes.. mandag 6. oktober kunne jeg kanskje ha tenkt meg å sett i farger også.. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Takker for alle hyggelige kommentarer:-) Søndag 12. oktober: 1/125 sek - f/5,6 - ISO 200 Dagens bilde får være en homage til moskeen i Åkebergveien i Oslo. Jeg har alltid syntes dette bygget på Grønland / Tøyen er kult, herlig spenstig og annerledes (i forhold til resten av Oslo...). Er inne i en lavperiode inspirasjonsmessig nå, litt usikker på hvor jeg skal ta oktoberfesten videre. Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Bra symmetri. Det er mye blått i disse minaretene(er det ikke det de heter?), men jeg synes allikevel at det sto fint mot den blå himmelen. Et annerledes bygg i Oslo som kanskje er mest kjent gjennom mediebilder. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 He he, mer bestemt er vel dette Rosenhoff / Carl Berner. Det er i Trondheimsveien ved Rosenhoff trikkestopp. Men Carl Berner er jo et sted / begrep langt flere har et forhold til og vet noe om, derfor brukte jeg det... Rosenhoff, ja. Makes sense. 11. oktober: Skikkelig bra. Utrolig at en flat vegg kan bli så dekorativ. Kan bare si meg enig med C₈H₁₀N₄O₂. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Mandag 13. oktober: 3 sek - f/16 - ISO 200 - polariseringsfilter Kom meg litt ut av Torshovsgettoen i dag, artig med nye motiver. Skal bort på kurs de neste tre dagene, så jeg er litt usikker på om jeg får tatt & lastet opp bilder denne uka. Runner up i dag (sleit litt med å velge i dag): Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg synes du valgte rett. Dette ble rett og slett bra. Tom Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg er i all hovedsak enig med Tomsi42. Men skjønner godt at du slet med å velge. Begge er fine bilder, men det du valgte skiller seg mer ut fra de mange andre høstpregete bildene som legges ut her. Bra! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (sleit litt med å velge i dag) Forstår jeg godt. Hadde ikke sagt noe på runner up heller. Det du oppnådde med valget var jo å få et bilde som skiller seg litt ut av mengden. Silkemyk bakgrunn her, og fint komponert. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 13.okt.. likte best steinen.. har en fin kontrast i forhold til det mørke elementet som er rundt den. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Da er jeg tilbake etter et fravær på nesten en uke... Jeg har vært travel med jobb og reising, og har hverken hatt tid til å fotografere eller å følge med på andres bilder her. Her er ihvertfall dagens bidrag fra meg: Søndag 19. oktober: strengt & blått 1/100 sek - f/5 - ISO 200 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 I det blå hjørnet igjen? Fin blåsjattering på den himmelstrebende siloen eller hva det nå er. Form, farge og retning blir gjentatt i en mindre skala mot venstre på en harmonisk måte. Jeg liker godt komposisjonen her. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Enig med k.n.b. Et fint semi-abstrakt bilde med utallige blåtoner. Får meg til å ville se resten av bygningen. Likte godt steinen i vannet også, selv om det irriterer litt med det lille rusket i forkant av steinen. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Den grånende herre er et kongebilde. Kunne godt tenkt meg det på veggen.. Ellers mange fine bilder her. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Grunnet diskusjon-nos tekniske problemer i går kveld, kommer gårsdagens bilde nå: Mandag 20. oktober: oktober bokeh 1,6 sek - f/1,4 Klarer ikke å laste opp bilder på akam i dag, får linke til flickr i stedet... Større versjon her. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det var et flott høstbilde som ødelegges av en usedvanlig stygg boke. Koma? Så grusomt har jeg aldri sett det på mitt eksemplar! Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Det var et flott høstbilde som ødelegges av en usedvanlig stygg boke. Koma? Så grusomt har jeg aldri sett det på mitt eksemplar! he he, det kan du si. Bokeh'en på sigmaen min er stort sett alltid eksemplarisk, med fine og myke overganger. Her har jeg imidlertid eksperimentert litt for å få frem litt mer freaky bokeh, det slo nok bare sånn passe ut... Brukte et svart ark med stjerneformet hull foran objektivet, så høylysene burde bli stjerneformede. Høylysene ble i stedet bare rare, men jeg likte det på en måte likevel Ja ja, satser på å få det til bedre neste gang... Endret 21. oktober 2008 av sverrelerre Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ha ha. Det var et artig forsøk da! Fortsett! :o) Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Tirsdag 21. oktober: Panasonic LX3 1/125 sek - f/2,8 - ISO 400 Handlet en panasonic LX3 i dag, kult kamera! :-) Skal bli deilig å kunne ta med et mindre og lettere kamera når jeg skal ut på noe. Gleder meg til å prøve ut kameraet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå