Kvarten Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Din "grånende herre" var skikkelig fint. Noen ganger gir s/h "mer" farge enn fargebilder gjør, og her trur jeg det var helt riktig valg. Selvom høsten har en eksplosjon av farger, syns jeg også at det kan bli vel grått og trist. Dette var bra. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Skulle til å si noe a la det Kvarten sa. Dette er et eksempel på at fargesprakende høstløv faktisk også fungerer i s/h. De tre trærne til høyre balanserer også komposisjonen fint. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg husker fortsatt at du hadde mange knallbilder fra fjorårets oktoberfest og du skuffer ikke i år heller. Har stor sans for flere av bildene og med grånende herre som foreløpig favoritt. Synes faktisk at skogen i bakgrunnen er positivt for bildet - den skaper ihvertfall dybde i bildet synes jeg. Gleder meg til fortsettelsen! Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Takker for alle tilbakemeldinger! :-) Tirsdag 7. oktober: 2 sek - f/14 - 3 eksponeringer Fikk ikke tid til å laste opp dette i går, men her er det, en dag for sent. Ikke akkurat stor kunst, men jeg skal klare målsetningen om 20 bilder:-) Lite fotoaktivitet i går, men fikk knipset t-banen som kom inn på stasjonen før jeg tok den ned til sentrum. Skulle ønske jeg ikke hadde aktivert støyreduksjon, da hadde det blitt glattere overganger mellom eksponeringene... Onsdag 8. oktober: 1/50 sek - f/2,8 - ISO 400 I dag dro jeg ut med kamera, stativ og paraply, fast bestemt på å lage et mesterverk. Dessverre hadde værgudene andre planer, og fikk det til å regne bøtter & spann over stakkars meg. Det ble en kort tur, og dette bildet var det eneste jeg var noenlunde fornøyd med, og det representerer uansett kvelden: vått! Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 foruten det sorte øverst til høyre hjørne så er dette flott å se på. Liker nyansene i bildet her, og viser godt hvordan det er ute om dagen. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Delvis enig med DeViSor. Men hvis det ikke er mulig å ta vekk det mørke partiet, så skulle jeg gjerne likt å se enda mer av det mørke, og fått en glidende overgang fra lyst blått, til sort. Uansett er det vått - og flott! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Nå begynner du i alle fall å få nok blå abstrakter til å lage en serie ut av det. Noen dårlig serie blir det heller ikke. Veldig fine detaljer i fokusområdet på dagens. Traff optimalt på eksponeringstiden på T-banen ser jeg. Liker at du fikk det med helt i fra tunnelåpningen. Eller var det slik at det er satt sammen av flere eksponeringer? Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Takker for tilbakemeldinger! Jeg ser at været i Oslo er like deprimerende i dag også, rimelig utfordrende å klemme gode bilder ut av så stusselig lys og vær... Traff optimalt på eksponeringstiden på T-banen ser jeg. Liker at du fikk det med helt i fra tunnelåpningen. Eller var det slik at det er satt sammen av flere eksponeringer? Ja, det var nok 3 eksponeringer. Jeg skulle nok hatt med et gråfilter eller polafilter, for det var for lyst til å få lange nok eksponeringstider... Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 6. oktober er min favoritt så langt. Flott motiv og glimrende S/H konvertering. Veggpotensiale! Ellers liker jeg også den abstrakte blå-serien. Der har du et gen som jeg mangler fullstendig; evnen til å få øye på slike motiver. Jeg får prøve å få til et eller to i løpet av måneden. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Torsdag 9. oktober: Glammy Carl Berner 1/50 sek - f/3,5 - ISO 400 Dagens runner up: 1/30 sek - f/1,4 - ISO 500 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Veldig bra sett! Hvorfor lot du ikke mannen komme helt ut i fotjengerfeltet, slik at du slapp å kutte bena? Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Veldig bra sett! Hvorfor lot du ikke mannen komme helt ut i fotjengerfeltet, slik at du slapp å kutte bena? Tja, det var litt tricky å komponere bildet. Muligens at dette bildet på Flickr funker bedre? Det var det neste jeg tok. Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Tja, det var litt tricky å komponere bildet. Muligens at dette bildet på Flickr funker bedre? Det var det neste jeg tok. Naah - ikke for meg i alle fall. Det du har valgt her har veldig fine linjer til bildets tyngdepunkt nesten som et forsvinningspunkt. Det på Flickr blir for klaustrofobisk for meg. Tror du har valgt rett bilde, men er enig med Anew om at du kanskje burde ventet 3 sek eller så. - Rams Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Glammy Carl Berner Carl Berner? Er det noe jeg ikke har forstått her? Kjenner meg i alle fall ikke igjen. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Glammy Carl Berner Carl Berner? Er det noe jeg ikke har forstått her? Kjenner meg i alle fall ikke igjen. He he, mer bestemt er vel dette Rosenhoff / Carl Berner. Det er i Trondheimsveien ved Rosenhoff trikkestopp. Men Carl Berner er jo et sted / begrep langt flere har et forhold til og vet noe om, derfor brukte jeg det... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg må innrømme at det gjør meg ingenting at du ikke har fått med føttene til person i det siste bildet. Synes det er bra som det er. Er enig i at det best med fokus på grafittien og ikke gubben. Tom Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Enig med Tom her. Det funka mye bedre slik du har postet her enn det på flickr. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Digger gatefotoet fra torsdag. Har ikke noe fornuftig forbedringsforslag å komme med. Synes det meste sitter her. Fokus er på rett plass og du har definitivt valgt rett bilde sml. med flickr. Morsomt å se hvor ulik smak vi har - jeg synes kutting av beina gjør nada her. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Takker for tilbakemeldinger på gatefotoet fra torsdag - jeg liker nok også best den versjonen jeg postet her (det var jo derfor jeg postet det... :-)). Desverre ingen tid til foto i dag, satser på å komme sterkere tilbake i morra! Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Lørdag 11. oktober: Fargerike Sinsen 1/60 sek - f/4 - ISO 200 Artig å være ute i dagslys og ta bilder i dag, lei av regn og overskyet vær... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå