Gå til innhold

Oktoberfest - sverrelerre - sigma 30mm f/1,4

Anbefalte innlegg

Din "grånende herre" var skikkelig fint. Noen ganger gir s/h "mer" farge enn fargebilder gjør, og her trur jeg det var helt riktig valg. Selvom høsten har en eksplosjon av farger, syns jeg også at det kan bli vel grått og trist. Dette var bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker fortsatt at du hadde mange knallbilder fra fjorårets oktoberfest og du skuffer ikke i år heller. Har stor sans for flere av bildene og med grånende herre som foreløpig favoritt. Synes faktisk at skogen i bakgrunnen er positivt for bildet - den skaper ihvertfall dybde i bildet synes jeg. Gleder meg til fortsettelsen!

Lenke til kommentar

Takker for alle tilbakemeldinger! :-)

Tirsdag 7. oktober:

post-50883-1223492726_thumb.jpg

2 sek - f/14 - 3 eksponeringer

Fikk ikke tid til å laste opp dette i går, men her er det, en dag for sent. Ikke akkurat stor kunst, men jeg skal klare målsetningen om 20 bilder:-) Lite fotoaktivitet i går, men fikk knipset t-banen som kom inn på stasjonen før jeg tok den ned til sentrum. Skulle ønske jeg ikke hadde aktivert støyreduksjon, da hadde det blitt glattere overganger mellom eksponeringene...

Onsdag 8. oktober:

post-50883-1223492735_thumb.jpg

1/50 sek - f/2,8 - ISO 400

I dag dro jeg ut med kamera, stativ og paraply, fast bestemt på å lage et mesterverk. Dessverre hadde værgudene andre planer, og fikk det til å regne bøtter & spann over stakkars meg. Det ble en kort tur, og dette bildet var det eneste jeg var noenlunde fornøyd med, og det representerer uansett kvelden: vått!

Lenke til kommentar

Nå begynner du i alle fall å få nok blå abstrakter til å lage en serie ut av det. Noen dårlig serie blir det heller ikke. Veldig fine detaljer i fokusområdet på dagens.

Traff optimalt på eksponeringstiden på T-banen ser jeg. Liker at du fikk det med helt i fra tunnelåpningen. Eller var det slik at det er satt sammen av flere eksponeringer?

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger! Jeg ser at været i Oslo er like deprimerende i dag også, rimelig utfordrende å klemme gode bilder ut av så stusselig lys og vær...

Traff optimalt på eksponeringstiden på T-banen ser jeg. Liker at du fikk det med helt i fra tunnelåpningen. Eller var det slik at det er satt sammen av flere eksponeringer?

Ja, det var nok 3 eksponeringer. Jeg skulle nok hatt med et gråfilter eller polafilter, for det var for lyst til å få lange nok eksponeringstider...

Lenke til kommentar
Tja, det var litt tricky å komponere bildet. Muligens at dette bildet på Flickr funker bedre? Det var det neste jeg tok.

Naah - ikke for meg i alle fall. Det du har valgt her har veldig fine linjer til bildets tyngdepunkt nesten som et forsvinningspunkt. Det på Flickr blir for klaustrofobisk for meg. Tror du har valgt rett bilde, men er enig med Anew om at du kanskje burde ventet 3 sek eller så.

- Rams

Lenke til kommentar
Glammy Carl Berner

Carl Berner? Er det noe jeg ikke har forstått her? Kjenner meg i alle fall ikke igjen.

He he, mer bestemt er vel dette Rosenhoff / Carl Berner. Det er i Trondheimsveien ved Rosenhoff trikkestopp. Men Carl Berner er jo et sted / begrep langt flere har et forhold til og vet noe om, derfor brukte jeg det...

Lenke til kommentar

Digger gatefotoet fra torsdag. Har ikke noe fornuftig forbedringsforslag å komme med. Synes det meste sitter her. Fokus er på rett plass og du har definitivt valgt rett bilde sml. med flickr. Morsomt å se hvor ulik smak vi har - jeg synes kutting av beina gjør nada her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...