Gå til innhold

Oktoberfest - sverrelerre - sigma 30mm f/1,4

Anbefalte innlegg

Her kommer mine bidrag i forbindelse med årets oktoberfest. Jeg kommer til å bruke min nikon d40 og sigma 30mm f/1,4, som jeg også brukte i fjorårets oktoberfest. Har foreløpig satset på minst 20 bilder. Har ikke tenkt så mye på det innholdsmessige enda, men regner med det utkrystalliserer seg etterhvert... Synes det er gøy med landskapsbilder for tiden, men 30mm-ern er jo litt begrensende i så måte. Vi får se hva tiden bringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for gode tilbakemeldinger:-) Motivet er faktisk en sklie på en lekeplass i nabolaget, men en meget kjølig hvitbalanse og økt kontrast. Sklia har noen humper, det er det en ser helt til høyre i bildet.

I dag er været litt bedre i Oslo, det gir jo litt flere muligheter, så vi får se hva dagen bringer! :-)

Lenke til kommentar

Uff, lite tid til foto i dag også. Forhåpentligvis blir det mer tid i morgen... Dagens bilde er jeg ikke veldig fornøyd med, men siden jeg har målsetning om å klare 20 bilder, kan jeg ikke miste flere dager nå...

ubudne gjæsta

post-50883-1223156307_thumb.jpg

30 sek - f/2,5 - ISO 200 - stativ - lommelykt

Lenke til kommentar
Da var jeg endelig i gang med årets oktoberfest. Litt sein start pga masse jobb og reising...

fredag 3. oktober:

october blues

post-50883-1223053421_thumb.jpg

1/80 sek - f/4,5 - ISO 200

En litt abstrakt start for min del, får se hvor det bærer herfra...

Er det berre eg som har problemer me då se at det er ein sklie? :hmm:

Lenke til kommentar
Er det berre eg som har problemer me då se at det er ein sklie? :hmm:

he he, som sagt har jeg brukt en kjølig hvitbalanse og økt kontrasten en del, så den er nok ikke til å kjenne igjen. Sklia var også full av jord fra unger som har sklidd på den, som forklarer de mørke og lyse feltene.

Lenke til kommentar
Tøft. En våt stein badet i vått lys ?

Liker dette veldig godt; har lenge vært glad i strukturer.

Tom

Takk for det :-) Det er nok ikke en stein, men en svært gammel og rusten dieseltank... Jeg har også her brukt en kjølig hvitbalanse og økt kontrasten.

Lenke til kommentar

Med untak av 4. oktober er dette riktig flott så langt (som forventet fra deg...). Dagens hadde riktignok løftet seg mange hakk om du hadde gitt barskogen i bakgrunnen en runde med motorsag (eventuelt clone tool), men jeg digger det for hva det kunne ha vært. :)

Lenke til kommentar

Blinkskudd!

Nydelige kontraster, fin komposisjon,fin dybde med lekre uklare/difuse trær i horisonten.

Hva kan jeg si, til salgs? ^^

EDIT: Anew kom meg i forkjøpet. Selv synes jeg ikke barskogen gjør noe, hører liksom til. Men de erfarne har nok rett. Det hadde nok vært hakket bedre med rein horisont og kun klare kontraster.

Endret av olopolo
Lenke til kommentar
Med untak av 4. oktober er dette riktig flott så langt (som forventet fra deg...). Dagens hadde riktignok løftet seg mange hakk om du hadde gitt barskogen i bakgrunnen en runde med motorsag (eventuelt clone tool), men jeg digger det for hva det kunne ha vært. :)

Takker for det :-) Helt enig i at bildet hadde blitt en del bedre uten skogen i bakgrunnen, skulle ønske jeg hadde tatt et par skritt bakover og huket meg ned. Da hadde trærne nok havnet bak horisonten. Orket ikke å clone & herje, det blir sjelden presist nok...

Blinkskudd!

Nydelige kontraster, fin komposisjon,fin dybde med lekre uklare/difuse trær i horisonten.

Hva kan jeg si, til salgs? ^^

EDIT: Anew kom meg i forkjøpet. Selv synes jeg ikke barskogen gjør noe, hører liksom til. Men de erfarne har nok rett. Det hadde nok vært hakket bedre med rein horisont og kun klare kontraster.

Takker for det, hyggelig med positive tilbakemeldinger :-)

Endret av sverrelerre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...