steinar wall Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei! Jeg skal gjøre innnkjøp av videokamera til jobben. Vi trenger å filme 60-70 timer, men kvaliteten tregner ikke være god. Jeg lurer på om følgende er mulig å få til: 1. Ta opp 60-70 timer med video på videokamera. 2. Overføre disse 60-70 timene med opptak til en ekstern harddisk (helst slippe å måtte gå innom en pc) 3. Sende harddisken i posten! :-) Kjempe fint om noen kunne hjelpe meg med disse spørsmålene. Mvh, Steinar Lenke til kommentar
chberge Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvis du kjøper et Videokamera som tar rett til harddisk kan du enkelt overføre det derfra til en annen harddisk, men du må nok gjennom en pc uansett. Andre valget er å ta opp rett på DVD-plater, og det tredje valget er å ta opp på DV-taper og da må det spilles inn på pc og legges inn på harddisk. Uansett vil du ikke få plass til 60-70 timer på enten innebygd harddisk på kameraet, eller på DV-Tape eller på DVD i kameraet. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Må du kunne ta opp 60-70 timer sammenhengende uten pause? Eller er det til sammen? DV-tape og DVD hørtes ut som for mye styr. Hva med å kjøpe en Sony DCR-SR35E til ca. 2800 kr? Harddisken på 30 GB kan holde opptil 15 timers video. Kobler du kameraet til en PC og en ekstern harddisk, kan du kopiere direkte over. PC trenger du uansett, men videoen lagres ikke der. Lenke til kommentar
steinar wall Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Takk skal dere ha begge to! Dette satt jeg stor pris på. Kommer ikke til å ta ta opp 60-70 timer sammenhengene. Blir nok heller 2-3 timer fordelt på 25 samlinger. Altså 25 store filer? Jeg likte ideen om å gå gjennom PC'n uten å måtte lagre på den interne harddisken. Så hvis jeg forstår riktig så trenger jeg et kamera med en harddisk på ca 30gig, en PC, og en ekstern harddisk som jeg kan kontrollere nesten som en minnepenn? Steinar Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 På dette kameraet kan du filme 75 timer rett på harddisk. Så skrur du bare ut disken å sender den i posten. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Ja, det var slik jeg tenkte. Men det kan jo være begrensninger i hvordan programvaren som følger med kameraet lagrer videoene på PCen. Det greieste er hvis kameraet kan settes som «mass storage device» slik at den dukker opp som en harddisk når du kobler den til PCen. Akkurat dette vet jeg ikke så mye om. Den eksterne harddisken blir nesten som en veldig stor minnepenn, ja. Hvis du forresten merker at overføringen går tregt, kan det være fordi harddisken ikke er optimalisert for hastighet. Du kan endre til «Optimaliser for ytelse». Husk at du må ta «Trygg fjerning av maskinvare» da. Ellers kan de siste filene som ble kopiert inn bli korrupte. Lenke til kommentar
steinar wall Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Igjen, takk for alle gode innspill. Har fått en bedre oversikt over hva jeg trenger nå. Kjempe fint! Ha en strålende dag Steinar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå