Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

melde flytting, utland

novgorod

Anbefalte innlegg

hei, håper noen kan opplyse meg litt om regler og konsekvenser angående flyttemelding ved opphold i utland.

jeg har bodd i england siden mars, har bolig, skattenummer, jobb, og snart kjøretøy her borte. det jeg ikke var klar over var at man har plikt til å melde flytting før utreise ved såpass lange opphold i utlandet. burde naturligvis satt meg bedre inn i byråkratiet før jeg reiste, men her sitter jeg da. selv ikke politiet sa noe da jeg trengte vandelsattest i jobbøyemed i mai. det jeg lurer på er:

1: kan jeg melde flytting herfra, eller må jeg tilbake til norge først?

2: kan jeg straffes for ikke å ha meldt flytting før jeg reiste?

3: hvordan bør jeg oppgi flyttedato på skjemaet, bruke den faktiske datoen i mars eller dagens dato?

4: hvilke fordeler/bakdeler og evt konsekvenser medfører flyttemelding? jeg antar jeg ikke er skattepliktig til norge når jeg kun mottar inntekt i england?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Hei Novgorod!

Akkurat de samme spørsmålene har jeg stilt meg selv...

Har du blitt noe klokere, har du evtl. meldt flytting?

Jeg har bodd i utlandet i flere år (!), og har enda ikke meldt flytting, da jeg lenge trodde at jeg kom til å flytte hjem igjen.

Nå ønsker jeg derimot å stifte familie her nede, og da dukker slike spørsmål opp.

Ville vært kjempetakknemlig om du tar deg tid til å skrive kort om dine erfaringer!

Hilsen fra lillelille

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...