novgorod Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 hei, håper noen kan opplyse meg litt om regler og konsekvenser angående flyttemelding ved opphold i utland. jeg har bodd i england siden mars, har bolig, skattenummer, jobb, og snart kjøretøy her borte. det jeg ikke var klar over var at man har plikt til å melde flytting før utreise ved såpass lange opphold i utlandet. burde naturligvis satt meg bedre inn i byråkratiet før jeg reiste, men her sitter jeg da. selv ikke politiet sa noe da jeg trengte vandelsattest i jobbøyemed i mai. det jeg lurer på er: 1: kan jeg melde flytting herfra, eller må jeg tilbake til norge først? 2: kan jeg straffes for ikke å ha meldt flytting før jeg reiste? 3: hvordan bør jeg oppgi flyttedato på skjemaet, bruke den faktiske datoen i mars eller dagens dato? 4: hvilke fordeler/bakdeler og evt konsekvenser medfører flyttemelding? jeg antar jeg ikke er skattepliktig til norge når jeg kun mottar inntekt i england? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 http://www.skatteetaten.no/Templates/Skjem...;epslanguage=NO Lenke til kommentar
lillelille Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hei Novgorod! Akkurat de samme spørsmålene har jeg stilt meg selv... Har du blitt noe klokere, har du evtl. meldt flytting? Jeg har bodd i utlandet i flere år (!), og har enda ikke meldt flytting, da jeg lenge trodde at jeg kom til å flytte hjem igjen. Nå ønsker jeg derimot å stifte familie her nede, og da dukker slike spørsmål opp. Ville vært kjempetakknemlig om du tar deg tid til å skrive kort om dine erfaringer! Hilsen fra lillelille Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå