Gå til innhold

Burde jeg oppgradere?

Bestof81

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:) nå som det går mot høst og mer innetid foran pcn sitter jeg med et lite dillema. Vurderer å oppgradere litt av systemet mitt. Jeg har per nå en :

- Q6600 cpu klokket til 3,4 ghz på luft

- 4 Gb Minne

- Gigabyte ga-p35-DQ6 Hovedkort

-Nvivda 8800 gts 320 (gammelversonen 8800 gts)

- Gigabyte odin 800 watt psu

Jeg bruker pcn mest til spilling og til hd filmer. (spill som Crysis, Stalker C.S osv)

Merker at spill og hd avspilling hakker en del selv med de nyeste drivere og rette kodecs. Regner med at det er skjermkortet som er hovedproblemet?? Jeg vurderer å bytte ut skjermkortet med enten et Ati Radeon HD 4870 eller et Nvidia 260. hva vil dere anbefale til mitt bruk? og er det noen vits i å bytte cpu fra en Q6600 til Dual COre 8600?

(Kjører forresten med 1680 * 1050 i oppløsning.)

*edit* Kjører vista 32 bits.

Tusen takk for alle svar:)

Endret av Bestof81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

2 ting du burde/kan gjøre er.

oppgradere til vista 64 bit så får du utnyttet all rammen på fra skjermkortet og ram brikkene.

Så kan du vurdere et bedre skjermkort 4870 eller 4870x2 så får du mye bedre ytelse.

Cpu-en er bra nok den,mer skjermkortet ditt som er problemet og valge av 32 bit OS.

En Q6600 på 3.4 ghx er nok det så der er nok ikke problemet ditt.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
2 ting du burde/kan gjøre er.

oppgradere til vista 64 bit så får du utnyttet all rammen på fra skjermkortet og ram brikkene.

Så kan du vurdere et bedre skjermkort 4870 eller 4870x2 så får du mye bedre ytelse.

Cpu-en er bra nok den,mer skjermkortet ditt som er problemet og valge av 32 bit OS.

En Q6600 på 3.4 ghx er nok det så der er nok ikke problemet ditt.

Mvh donnieakalefty

Okay takk for tipset:) Har faktisk en 64 bits verson av vista liggende, så da skal jeg prøve det. Tror ikke jeg har plass til et 4870x2 pga kabinettet jeg har nå. (http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=99945)

Det er mildt sagt trangt inni dær, så ser for meg at det må bli et enten 4870 eller Nvidia 260:P Og etter hva jeg leser så er begge kortene velidg gode, men 260 klokker bedre. SÅ jeg er veldig i tvil. Ser også at mange har hatt problemer med sine 4870 kort...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Installer først 64 bit vista, og sjek om det blir noe bedre da.

Vis du enda ikke er fornøyd så kan du jo kjøpe et skjermkort.

Husk og last ned alle driverne til vista 64 bit før du starter byttet så sparer du mye tid.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Lord Grÿllwotth:

har du prøvd og laste ned de nyeste driverne til skjermkortet ditt?

Hva er tempraturen dine på hovedkortet? cpu , nb og SB dette kan du sjekke i bios så finner du ut om den er for varm:)

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...