NorkaBorka Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Går rett på sak: Altså, jeg har en bærbar HP dv9657eo MediaCenter som jeg har hatt vel et år. Jeg kjører Vista Premuim og har nettopp satt den tilbake til fabrikkinnstillinger. Da jeg var hos min far i går som har trådløst nettverk. Jeg prøvde å koble meg på, skrev inn WPA nøkkelen, men den virket ikke; "Prøv igjen senere". Så tok jeg den med til en kompis: Der dukket INGEN trådløse netverk opp. Tilbake til pappa og ingen ting dukker opp. Prøver å oppdatere, men det virker ikke. Nettverkskortet er liksom defekt? Hva er feil? Takk Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei! At nettverkskortet er defekt kan være en mulighet, men jeg har en ting på lager som kanskje kan hjelpe. Slik som din situasjon er nå, holder jeg en knapp på at det innbebyggede systemet som administrerer trådløse nettverkskoblinger i Windows (Vista) er deaktivert. 1. Høyreklikk på Datamaskin 2. Trykk på Behandle 3. Trykk deg videre til Tjenester og programmer 4. Trykk på underkategorien Tjenester 5. Finn og dobbeltklikk WLAN AutoConfig 6. Se om tjenesten er startet eller stoppet. 7. Er den stoppet, trykk Start, og på oppstartstype velger du Automatisk Jeg håper dette fungerer. Hvis ikke får vi håpe noen andre har kompetanse til å hjelpe deg å løse problemet. Mvh Jørgen Pedersen Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Er nettverkskortet deaktivert? Har du prøvd å trykke på den hurtig knappen på tastaturet? Hvis HP har en slik funksjon. Utrolig irriterende knapp. Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Er nettverkskortet deaktivert? Har du prøvd å trykke på den hurtig knappen på tastaturet? Hvis HP har en slik funksjon. Utrolig irriterende knapp. Har vært utsatt for den noen ganger Men jeg er sikker på at den er på. Utrolig irriterende. På HP's masiner er det en "bryter" på forsiden som lett slår serg av hvis man for eksemepl drar maskinen over seg Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei! At nettverkskortet er defekt kan være en mulighet, men jeg har en ting på lager som kanskje kan hjelpe. Slik som din situasjon er nå, holder jeg en knapp på at det innbebyggede systemet som administrerer trådløse nettverkskoblinger i Windows (Vista) er deaktivert. 1. Høyreklikk på Datamaskin 2. Trykk på Behandle 3. Trykk deg videre til Tjenester og programmer 4. Trykk på underkategorien Tjenester 5. Finn og dobbeltklikk WLAN AutoConfig 6. Se om tjenesten er startet eller stoppet. 7. Er den stoppet, trykk Start, og på oppstartstype velger du Automatisk Jeg håper dette fungerer. Hvis ikke får vi håpe noen andre har kompetanse til å hjelpe deg å løse problemet. Mvh Jørgen Pedersen Beklager Jørgen... Gjorde som du sa, men det virket ikke. Eller det vil si, den stod allerede slik du sa den skulle. Dette går rett til HP og de skal fa'n meg få høre sitt! Men takker for svaret Jørgen Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei! At nettverkskortet er defekt kan være en mulighet, men jeg har en ting på lager som kanskje kan hjelpe. Slik som din situasjon er nå, holder jeg en knapp på at det innbebyggede systemet som administrerer trådløse nettverkskoblinger i Windows (Vista) er deaktivert. 1. Høyreklikk på Datamaskin 2. Trykk på Behandle 3. Trykk deg videre til Tjenester og programmer 4. Trykk på underkategorien Tjenester 5. Finn og dobbeltklikk WLAN AutoConfig 6. Se om tjenesten er startet eller stoppet. 7. Er den stoppet, trykk Start, og på oppstartstype velger du Automatisk Jeg håper dette fungerer. Hvis ikke får vi håpe noen andre har kompetanse til å hjelpe deg å løse problemet. Mvh Jørgen Pedersen Beklager Jørgen... Gjorde som du sa, men det virket ikke. Eller det vil si, den stod allerede slik du sa den skulle. Dette går rett til HP og de skal fa'n meg få høre sitt! Men takker for svaret Jørgen No problemo, Mister! Siden du har hatt maskinen ca et år så har du vel fortsatt garanti? I såfall støtter jeg forslaget ditt. Ring til support å hør, kanskje de har hatt samme problemer før. Hvis ikke, send den inn å få et nytt kort eller få løst problemet. Utnytt garantien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå