UngarEffect Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Holder på å gå meg vill i oljeverden her, så trenger litt veiledning. Skal skifte olje på sommerbilen min, nissan skyline med rb25det motor (rekkesekser, innsprøytning, turbo godt over 450 motorhest) Har vurdert dyrolje til 200-250 kr pr liter, men bilen går MAX 3000km på olja før den blir byttet. En gammel mekaniker sa at så lenge jeg kjøper fullsyntetisk olje, å skifter filter samtidig så er det ikke nøye om jeg kjøper olja fra Castrol, biltema eller felleskjøpet. Jeg syns at det blir litt drøyt å kjøpe en 10litersdunk med "billigolje" fra FK å peise på en bil med såpass høy ytelse.. Noen her som har litt peiling på olje, smøreegenskaper osv ? Skal også skifte på girkasse og bakdiff. Aldri skiftet på dette før på denne bilen. Er en 6 trinns manuell og bakdiffen er lsd. Noen som har tips, anbefalinger og innspill på denne delen av bilen ? Vil jo det beste for bilen min, men samtidig blir det veldig dyrt å kjøre så tette oljeintervall med high-end oljer om dere skjønner. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 kort og greit: Registrer deg på www.Skyline.se Der får du rett hjelp til din bil, og din motor. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 hahaha tror ikke du får de rette svara her nei... husk at det ofte er anbefalt forskjellig olje på forskjellige motorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå