Edstro Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hei. Jeg har lest enn plass at viss man har skrivevansker og eller lesevanske kan man få fritak fra sidemål. Jeg har finmotoriske skrivevansker og må bruke pc på de fleste prøver for at læreren skal i det hele tatt forstå hva jeg skriver. Dette er fordi at min finmotorikk er så dårlig at det gjør skriften min nesten uleselig. Er dette en grunn til og få fritak fra sidemål? Har ikke lesevansker. Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Lyv på deg svenske/danske/tyske aner om så er mulig, vet om folk som fikk fritak grunnet dette, selv om det bare ble snakket norsk i hjemmet... Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hva er det for et elendig råd? Jeg er pr. definisjon flerkulturell, men måtte dokumentere det herifra og til månen for å få gjennomslag. Har alltid snakka norsk i hjemmet. Finmotoriske skrivevansker høres jo ut som en mye bedre grunn, så jeg ser ikke hvorfor du ikke skulle få fritak fra sidemål hvis du får en legemelding på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå