Gå til innhold

5vDC/230vAC rele, skal brukes til USB-utgang.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg driver og leter etter et rele, relet skal være 5v (DC) til 230v (AC). 5v kommer fra en usb utgang på pc'en, 230v rett fra stikkontakten.

Hele greia skal fungere på den måten at når jeg skrur på pc'en så slå forgreningsboksen seg på. Skal bruke det til å slå på skjerm, høytalere og eksterne harddisker.

Legger ved en skisse:

post-79969-1222809574_thumb.jpg

Eller eventuelt er det noen som har bedre løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

usb-porten kan levere 100 mA til vanlig. Hvis den enheten som er tilkoblet ber kontrolleren om mer, kan den levere opp til 500 mA per port.

husk å bruke en beskyttelsesdiode på reléet. når strømen til det forsvinner, vil spolen generere en spenningstopp på noen tusen volt rett inn i pc'n hvis du ikke har satt på en diode...

Lenke til kommentar

Sendte mail til Elfa i går:

Hei

Jeg har et lite prosjekt på gang, og trenger litt assistanse fra dere. Leter nemlig etter et 5v rele, relet skal brukes i til PC'en min. Relet skal kobles til en USB utgang og 230v stikk. Funksjon blir altså at når jeg slår på PC'en min slås PC-skjermen, PC-Høytalerne og eksterne harddisker på.

Har dere et slikt rele? Relet kan ikke trekke mer enn 500mA...

og fikk svar i dag:

Hei,

Art.nr. 37-220-06 ser ut som din tegning, trekker ca. 50mA / 5VDC og klarer 10A v/ 250VAC over bryteren.

Rele ser ut til å være akkurat det jeg har lett etter. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...