arnold_layne Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ikke alltid så lett å være like kreativ innendørs nei (jeg har hatt et par førsøk selv allerede), men jeg synes dette er ganske bra. Den krafige rødfargen er fengende. Hvordan har du fått til lyset i selve te-lyset? Har du et hull i det røde arket? Ellers er selve hjerteformen litt små-tacky ja Ellers liker jeg (i likhet med resten her) veldig godt den gule stripen fra 6. oktober. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Ikke alltid så lett å være like kreativ innendørs nei (jeg har hatt et par førsøk selv allerede), men jeg synes dette er ganske bra. Den krafige rødfargen er fengende. Hvordan har du fått til lyset i selve te-lyset? Har du et hull i det røde arket? Ellers er selve hjerteformen litt små-tacky ja Ellers liker jeg (i likhet med resten her) veldig godt den gule stripen fra 6. oktober. Takk! Det var litt spennende å legge fra seg kamera på midtstripa og vente i 20 sek. Febrilsk speiding etter biler... Når det gjelder telysbildet så er det kun flammen fra selve lyset som skaper effekten. Når rommet var mørkt så er tydeligvis hjertet utformet slik at lyset sprer seg slik det ble på bildet. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ah, selvfølgelig. Jeg ble så opphengt i den lommelykt-lignende beslysningen på det røde arket at jeg trodde du hadde belyst motivet nedenifra. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Det var ikke så lett å se da! Forsøkte mange andre varianter også jeg. Og det inkluderer både lommelykt og blits fra undersiden av det røde arket, men fikk ikke noe brukbart ut av det. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 8. oktober: Lukker: 30 sek Blender: f/13 ISO: 500 Konvertert i Lightroom + finpuss Paint Shop Pro. Måtte fotografere sent i dag etter jobb og før trening. Manglet stativ og endte opp med en litt halsbrekkende øvelse med kamera som balanserte på en stein helt nede ved vannkanten i regnvær! Men kameraet tåler visst mer enn jeg fryktet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 halsbrekkende øvelse med kamera som balanserte på en stein helt nede ved vannkanten Oooooooh. Du tar sjanser. Ellers et bilde i den rette ånd (ref. min egen Oktoberfest). Jeg synes dette rett og slett ble knallbra. Blåtonene, brua, og lysene under brua, forgrunnen foran det "utsmurte" vannet. Jeg gir meg ende over. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Herlige bilder! Jeg lar meg imponere over særdeles ulike motiver, og dyktig utførelse. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Takk for særdeles hyggelige tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) 9. oktober: Idetomt i dag. Eneste mulighet til bilder var i løpet av en lang biltur i ettermiddag. Lyset var dårlig og det var jeg også. Så da får vi legge ut et bilde som gjenspeiler dette! Lukker: 1/640 sek Blender: f/8 ISO: 500 Edit: Lagt inn ny versjon - glemte å resize! Endret 10. oktober 2008 av satchmo Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Istedenfor å legge ut ett stort bilde som lider av _ALT_ for kraftig jpg komprimering, så kan du nedskalere og legge ut en mindre komprimert versjon? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Bildet ser i utgangspunktet bra ut det. Men det spørs om ikke sn0dig er inne på noe. Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg er meget imponert (og misunnelig) over evnen du har til og komme med så mange forskjellige og bra motiver. Øvelse gjør tydeligvis mester, så jeg får legge meg i hardtrening. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Istedenfor å legge ut ett stort bilde som lider av _ALT_ for kraftig jpg komprimering, så kan du nedskalere og legge ut en mindre komprimert versjon? Takk! Jeg var så lite fornøyd i går kveld (+ litt mett av foto) så jeg skulle gjøre alt raskt. Glemte å resize... Skal få endret versjon, men det må bli i kveld (på jobb nå). Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 9, oktober: Stilrent og enkelt. Tror det at du har med skyer i topp og bunn som gjør en del av bildet. Tom Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) 10. oktober: Når man reiser når det er mørkt og kommer hjem når det er mørkt - ja da må det bli et inneprosjekt. Forsøkt meg på et selvportrett i dag i gammel stil. Dresset meg opp i gamle klær og dekorert med noe arvegods. Lukker: 1/8 sek. Blender: f/6.3 ISO: 640 Fremkalt i DPP og finpusset i Paint Shop Pro X2 Endret 10. oktober 2008 av satchmo Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Har forresten oppdatert 9. okt. bildet. Fortsatt ikke fornøyd, men sånn ble det! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Kjempestilig selvportett. Men det virker ikke veldig gammeldag. Det var ingen som gikk med baseballcaps i Norge før på 80-tallet. Og da snakker vi om 1980! Tom Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 he he, artig selvportrett:-) Artig behandling og kule props! Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Kjempestilig selvportett. Men det virker ikke veldig gammeldag. Det var ingen som gikk med baseballcaps i Norge før på 80-tallet. Og da snakker vi om 1980! Tom He, he - morsom kommentar. Dette er vel så langt fra baseballcap som det er mulig å komme. Capsen er laget i mørkegrått vadmelsstoff (som buksa, men med noen bunadsaktige broderier på. Men takk likevel for innspillet! Målet var å få alt på bildet til å se gammelt ut (både klær, omgivelser og selve bildet) og jeg er enig med deg i at capsen ikke stemmer med 1900-1930. Jeg forsøkte å finne igjen en flat, gammel caps, men fant det ikke. Mitt lille prosjekt i går kveld synes jeg viser hvor vanskelig det er å gjennomføre slike oppstilte bilder. Alt må klaffe 100 %. Dette er det oktoberbildet jeg uten tvil har brukt mest tid på, men jeg kom desverre ikke helt i mål. Moro var det lell!! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Veldig orginalt og gjennomført selvportrett! Litt interessant at du har så mye gamle greier liggende - du har tydeligvis mer bodplass enn meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå