Morten A Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hei... Det jeg lurer på er om det går ann og få en slaks hjelp fra trygdekontoret/sosialkontoret pga skader etter tannregulering som syreangrep osv.. fikk en pris der de skal bytte mange dårlige fyllinger, fikse 2hull for omkring 10.000kr selv er jeg lærling og har ikke verdens største økonomi på 50% lønn av en fagarbeider. bør jeg prøve trygdekontoret? har jeg mulighet for å få dette dekket? noen med erfaringer? takk! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Ta kontakt med NAV/sosialkontoret...er ikke verre en at du spør dem selv. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 b-real har rett, du må nok spørre NAV hva du kan få av dekning. Trygdeloven med dess forskrifter, rundskriv og merknader, er en jungel, derfor finnes det trygdeadvokater. Ellers kan sosialkontoret dekke alle nødvendig helsehjelp som koster over 240 kr pr. gang, men dette er behovsprøvd og inntektsbasert. Dersom du ikke får noe særlig refusjon fra NAV, har du bare å ta opp et lån, noe som ikke er uvanlig i tannhelsetjenesten. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Tror de bare dekker trekking av tenner. Var det jeg fikk beskjed om når jeg søkte Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jeg fikk noe av det samme svaret. Sliter med et par tenner og fikk beskjed om at det å ha tenner var vist luksus så det dekket de ikke. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Tannhelsetjenesten i norge ER fucked up, rett og slett. Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 huff, ja jeg skal ta en telefon imorgen og snakke med dem. virker jo helt snålt jeg som er lærling må ut 10.000kr er jo bare en liten slump igjen til husleie, billån og mat. :/ Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Du får ikke fikset alle tennene på en gang. du kan dele det opp å ta litt og litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå