Gå til innhold

[Løst] Merkelig nettverkstrafikk etter at uTorrent er slått av

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har googlet i omtrent en hel uke uten å finne et svar på følgende...

Om jeg setter uTorrents port til 56789 (eller et hvilket som helst annet portnummer) vil jeg se nettverkstrafikk til den samme porten selv om uTorrent er slått av.

Det hjelper ikke å starte maskinen på nytt heller.

Nå lurer jeg på om det er en eller annen prosess tilknyttet uTorrent som kjører trafikk i bakgrunnen uten at man vet om det.

Dette bildet er trafikk jeg fanget ved å bruke Wireshark

263270.jpeg

Det er hele tiden forskjellige IPer og porter, og jeg lurer fælt på om noen har et svar på hva dette kan være?

Jeg er ikke interessert i å ha trafikk på nettverkslinjen min som er tilknyttet uTorrent etter at jeg har slått av programmet.

Det får meg til å føle meg veldig usikret da jeg ikke har godkjent at denne trafikken skal kunne kjøres på maskinen min.

Jeg har forsøkt å deaktivere windows services en etter en uten at noe har skjedd, jeg har norman antivirus, og har i tillegg kjørt symantec online virus scan, combofix og smitfraudfix, msconfig, regedit, hijackthis etc..

Ingenting dukker opp som mistenkelig.

Derfor er min konklusjon at det er uTorrent som kjører skjulte prosesser i bakgrunnen.

Noen andre som har noen meninger?

Hadde det fantes en god nok open source torrent klient hadde jeg brukt den selvfølgelig, men Deluge er dritt, og det samme er azureus.

Endret av Haavard82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ser ut til å være andre torrentklienter som har utestående trafikk med utorrent.

Denne trafikken kommer fra internett og 'banker på' porten for å få snakke med utorrent.

Hvis du ser på bildet en gang til så ser du at alle prøver å koble seg opp mot samme destinasjon, nemlig utorrentporten din. Dette er mao ikke noe problematisk og vil dø ut etter en stund.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
Dette ser ut til å være andre torrentklienter som har utestående trafikk med utorrent.

Denne trafikken kommer fra internett og 'banker på' porten for å få snakke med utorrent.

Hvis du ser på bildet en gang til så ser du at alle prøver å koble seg opp mot samme destinasjon, nemlig utorrentporten din. Dette er mao ikke noe problematisk og vil dø ut etter en stund.

Jaha.

Det tenkte jeg ikke på.

Det tar jo en stund før announcen vil registrere at jeg er logget ut av svermen.

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...