RandiA Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 Takk for kommentarer, og k.n.b..jeg synes da de Monardaene har ganske sterke, flotte farger jeg, gyllen, kanel-brun er ikke dumt det heller. RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 Du har rett i at gyllen-brun og kanel er farger det også. Og kanskje mer passende til høsten? Dagens Monardaer er i hvertfall rette og ranke selv etter den siste stormen. Litt synd med de røde og blå greiene i bakgrunnen - de bryter med de lune høstfargene. Tom Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 Hm, jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker bakgrunnen eller ikke. Men jeg liker bildet uansett, jeg syntes det var flotte farger og linjer i det. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 Litt synd med de røde og blå greiene i bakgrunnen - de bryter med de lune høstfargene.Tom Uff, ja...men bakgrunnen får bare være slik den er, (det står noen røde merkelapper der i et bed) måtte ta bildet i den retningen der, trodde for såvidt bakgrunnen skulle bli litt mer diffus. RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 Takk for kommentarer, og k.n.b..jeg synes da de Monardaene har ganske sterke, flotte farger jeg, gyllen, kanel-brun er ikke dumt det heller. Neida, jeg klager ikke på fargene jeg. Men jeg forbinder "normalbildene" fra deg med mer sterke primærfarger som nærmest slåss om oppmerksomhet. Dette blir mer jordfarger i sammenlikning. Jeg synes det er fint at du varierer, jeg bare slo et ekstra poeng av dette var for en variasjon å regne. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Bilde 29– 29.Oktober: ”Calluna vulgaris - Røsslyng” Sterke farger i dag…skal si de er ørsmå disse klokkene på Calluna’n. Og jeg prøvde flere ganger, blir ikke helt fornøyd med fargene…når det er så mye av den røde, flyter de lett sammen… Exif: Tv( Shutter Speed ) 1– f/11 - ISO 100 EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Er det røsslyng? Da er det jammen en del forstørret. Hvis man har mye rødt og kjører opp fargemetningen, da kan det flyte sammen. Men her gjør det da ikke det? Det lyserøde blir en enorm kontrast mot det grønne og det hele blir ganske så feststemt. Glad for at det nærmer seg slutten på måneden, eller er det en annen grunn? Ble ganske flott dette. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Er det røsslyng? Da er det jammen en del forstørret. Hvis man har mye rødt og kjører opp fargemetningen, da kan det flyte sammen. Men her gjør det da ikke det? Det lyserøde blir en enorm kontrast mot det grønne og det hele blir ganske så feststemt. Glad for at det nærmer seg slutten på måneden, eller er det en annen grunn? Ble ganske flott dette. Ja, det er røsslyng, og veldig små de "bjellene"...jeg kunne ikke skru opp noe fargemetning nei...det var veldig lett for at det hele smurte seg sammen i en stor rødgrøt ...rødfargen spredte seg til hele omgivelsen, så mange av bildene ble ubrukelige. RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2008 Bilde 30– 30.Oktober: ”Artemisia schmidtiana nana med rim-glitter” Ser ut som jeg greier å henge på ut løpet... Ikke sterke farger i dag, måtte velge denne Japanske malurten min som var full av is-roser i morges, det er første gang i høst det kom under 0 grader. Exif: Tv( Shutter Speed ) 0.3– f/16 - ISO 100 EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2008 Her var et mye rim, og noen frosne vanndråper innimellom. Masse morsomme detaljer. Hva var lyskilden din ? Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Her var det mye rim, og noen frosne vanndråper innimellom. Masse morsomme detaljer. Hva var lyskilden din ?Tom Ingen annen lyskilde enn svakt solskinn som jeg unngikk å få direkte på planten. Hadde stativet helt nede på bakkenivå, for denne malurten er en veldig lav type. Tok ett av nabo-planten også. Lik exif med første bortsett fra at tiden her var 0.4. Prøver "spoiler-funksjonen" på den, bare for å ha prøvd noe nytt RandiA Edit: nei den fikk jeg ikke til...fikk hele bildet i innlegget.... Et nytt forsøk: Artemisa schmidtiana nana er blitt til en fin vinterblomst Endret 30. oktober 2008 av RandiA Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 30. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2008 Veldig fin avsluttning på oktoberfesten, eller kommer det et til i morgen? Litt mye lys i midten men mange flotte detaljer å studere. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2008 Veldig fin avsluttning på oktoberfesten, eller kommer det et til i morgen? Litt mye lys i midten men mange flotte detaljer å studere. Det var solen som skinte, kunne ha skygget for...må vel prøve å få inn ett i morgen også, når jeg har puttet på ett hver dag hittil. (Blir litt travelt i morgen da, venner på hjul-skift og fårikål :!: ) RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 30. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2008 Veldig bra. Her kommer du jo så nær at man kan se krystallstrukturen i rimet. Ser ut som hele greia er dyppet i ufarget kandissukker. Nok et eksempel på hvor interessant vann i alle dets former kan være. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Bilde 31– 31.Oktober: ”Last day of October – Last Rose of Summer” Jeg fotograferer mye roser, så motivet er ikke så interessant, ikke kvaliteten på bildet heller, - likevel – avslutningen på Oktoberfesten må bli denne stolte rosen, det er en Austin-rose med navn Golden Celebration. Passer fint som avslutning. Exif: Tv( Shutter Speed ) 0.5– f/16 - ISO 100 EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Her ser du samme rosen, bare for å vise at den står ute, litt snø på blader kan skimtes Takk for denne Oktoberfesten, litt hektisk men lærerikt og god anledning til å øve på 60mm’n Randi Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Det må jeg si ble en verdig avsluttning på Oktoberfesten. Jeg ser også litt snø i selve rosen; noe som indikerer andre tider i vente. Takk for innsatsen; du har fuulført med bravour. Tom Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Den japanske malurten er min favoritt (så langt). Og jeg tror den kunne blitt enda bedre i en rolig svarthvitt-versjon. Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Bilde 29– 29.Oktober: ”Calluna vulgaris - Røsslyng”Sterke farger i dag…skal si de er ørsmå disse klokkene på Calluna’n. Og jeg prøvde flere ganger, blir ikke helt fornøyd med fargene…når det er så mye av den røde, flyter de lett sammen… Exif: Tv( Shutter Speed ) 1– f/11 - ISO 100 EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Jeg synes kanskje rødkanalen er litt sterk ja, men her føler jeg lyset er en større utfordring: Modellere disse bittesmå klokkene med det.. Hadde jeg visst hvordan en kan gjøre det... hadde jeg sagt det, og tatt masse sånne bilder sjøl Men flott bilde, alt i alt! Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Bilde 30– 30.Oktober: ”Artemisia schmidtiana nana med rim-glitter”Ser ut som jeg greier å henge på ut løpet... Ikke sterke farger i dag, måtte velge denne Japanske malurten min som var full av is-roser i morges, det er første gang i høst det kom under 0 grader. Exif: Tv( Shutter Speed ) 0.3– f/16 - ISO 100 EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Kjempeflott! Dette blir en både teknisk og bildemessig fulltreffer for meg. Så den malurten får nok helles i et annet beger Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Takker alle for Fotografisk Samarbeid, kommentarer og tips . Det ble en fin øveperiode for meg. Her følger alle på et brett: RandiA Kunne for såvidt brukt denne mer vinterlige på 31.oktober, også tatt i dag: Endret 31. oktober 2008 av RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå