Gå til innhold

Oktoberfest - 2008 - RandiA - 60mm f/2.8 Macro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt synd med de røde og blå greiene i bakgrunnen - de bryter med de lune høstfargene.

Tom

Uff, ja...men bakgrunnen får bare være slik den er, (det står noen røde merkelapper der i et bed) måtte ta bildet i den retningen der, trodde for såvidt bakgrunnen skulle bli litt mer diffus.

RandiA

Lenke til kommentar
Takk for kommentarer, og k.n.b..jeg synes da de Monardaene har ganske sterke, flotte farger jeg, gyllen, kanel-brun er ikke dumt det heller.

Neida, jeg klager ikke på fargene jeg. Men jeg forbinder "normalbildene" fra deg med mer sterke primærfarger som nærmest slåss om oppmerksomhet. Dette blir mer jordfarger i sammenlikning. Jeg synes det er fint at du varierer, jeg bare slo et ekstra poeng av dette var for en variasjon å regne.

Lenke til kommentar

Bilde 29– 29.Oktober: ”Calluna vulgaris - Røsslyng”

Sterke farger i dag…skal si de er ørsmå disse klokkene på Calluna’n. Og jeg prøvde flere ganger, blir ikke helt fornøyd med fargene…når det er så mye av den røde, flyter de lett sammen…

post-92574-1225295565_thumb.jpg

Exif: Tv( Shutter Speed ) 1– f/11 - ISO 100

EF-S60mm f/2.8 Macro USM

RandiA

Lenke til kommentar

Er det røsslyng? Da er det jammen en del forstørret. Hvis man har mye rødt og kjører opp fargemetningen, da kan det flyte sammen. Men her gjør det da ikke det? Det lyserøde blir en enorm kontrast mot det grønne og det hele blir ganske så feststemt. Glad for at det nærmer seg slutten på måneden, eller er det en annen grunn? Ble ganske flott dette.

Lenke til kommentar
Er det røsslyng? Da er det jammen en del forstørret. Hvis man har mye rødt og kjører opp fargemetningen, da kan det flyte sammen. Men her gjør det da ikke det? Det lyserøde blir en enorm kontrast mot det grønne og det hele blir ganske så feststemt. Glad for at det nærmer seg slutten på måneden, eller er det en annen grunn? Ble ganske flott dette.

Ja, det er røsslyng, og veldig små de "bjellene"...jeg kunne ikke skru opp noe fargemetning nei...det var veldig lett for at det hele smurte seg sammen i en stor rødgrøt :ohmy: ...rødfargen spredte seg til hele omgivelsen, så mange av bildene ble ubrukelige.

RandiA

Lenke til kommentar

Bilde 30– 30.Oktober: ”Artemisia schmidtiana nana med rim-glitter”

Ser ut som jeg greier å henge på ut løpet... :yes:

Ikke sterke farger i dag, måtte velge denne Japanske malurten min som var full av is-roser i morges, det er første gang i høst det kom under 0 grader.

post-92574-1225400001_thumb.jpg

Exif: Tv( Shutter Speed ) 0.3– f/16 - ISO 100

EF-S60mm f/2.8 Macro USM

RandiA

Lenke til kommentar
Her var det mye rim, og noen frosne vanndråper innimellom. Masse morsomme detaljer. Hva var lyskilden din ?

Tom

Ingen annen lyskilde enn svakt solskinn som jeg unngikk å få direkte på planten. Hadde stativet helt nede på bakkenivå, for denne malurten er en veldig lav type. Tok ett av nabo-planten også. Lik exif med første bortsett fra at tiden her var 0.4. Prøver "spoiler-funksjonen" på den, bare for å ha prøvd noe nytt :yes:

RandiA

Edit: nei den fikk jeg ikke til...fikk hele bildet i innlegget....

Et nytt forsøk:

Artemisa schmidtiana nana er blitt til en fin vinterblomst

post-92574-1225403509_thumb.jpg

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Veldig fin avsluttning på oktoberfesten, eller kommer det et til i morgen? :) Litt mye lys i midten men mange flotte detaljer å studere.

Det var solen som skinte, kunne ha skygget for...må vel prøve å få inn ett i morgen også, når jeg har puttet på ett hver dag hittil. (Blir litt travelt i morgen da, venner på hjul-skift og fårikål :!: )

RandiA

Lenke til kommentar

Bilde 31– 31.Oktober: ”Last day of October – Last Rose of Summer”

Jeg fotograferer mye roser, så motivet er ikke så interessant, ikke kvaliteten på bildet heller, - likevel – avslutningen på Oktoberfesten må bli denne stolte rosen, det er en Austin-rose med navn Golden Celebration. Passer fint som avslutning.

post-92574-1225449557_thumb.jpg

Exif: Tv( Shutter Speed ) 0.5– f/16 - ISO 100

EF-S60mm f/2.8 Macro USM

RandiA

Her ser du samme rosen, bare for å vise at den står ute, litt snø på blader kan skimtes :yes:

post-92574-1225449575_thumb.jpg

Takk for denne Oktoberfesten, :w00t: litt hektisk men lærerikt og god anledning til å øve på 60mm’n

Randi

Lenke til kommentar
Bilde 29– 29.Oktober: ”Calluna vulgaris - Røsslyng”

Sterke farger i dag…skal si de er ørsmå disse klokkene på Calluna’n. Og jeg prøvde flere ganger, blir ikke helt fornøyd med fargene…når det er så mye av den røde, flyter de lett sammen…

post-92574-1225295565_thumb.jpg

Exif: Tv( Shutter Speed ) 1– f/11 - ISO 100

EF-S60mm f/2.8 Macro USM

RandiA

Jeg synes kanskje rødkanalen er litt sterk ja, men her føler jeg lyset er en større utfordring: Modellere disse bittesmå klokkene med det.. Hadde jeg visst hvordan en kan gjøre det... hadde jeg sagt det, og tatt masse sånne bilder sjøl :) Men flott bilde, alt i alt!

Lenke til kommentar
Bilde 30– 30.Oktober: ”Artemisia schmidtiana nana med rim-glitter”

Ser ut som jeg greier å henge på ut løpet... :yes:

Ikke sterke farger i dag, måtte velge denne Japanske malurten min som var full av is-roser i morges, det er første gang i høst det kom under 0 grader.

post-92574-1225400001_thumb.jpg

Exif: Tv( Shutter Speed ) 0.3– f/16 - ISO 100

EF-S60mm f/2.8 Macro USM

RandiA

Kjempeflott! Dette blir en både teknisk og bildemessig fulltreffer for meg. Så den malurten får nok helles i et annet beger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...