RandiA Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2008 Bilde 13 – 13.Oktober: ”Høst-kontraster” Holder meg litt til høstfargene nå… Det jeg selv liker best ved dette bildet, er den fine kontrasten mellom det strå-gule og det sterke senneps-gule. Exif: 1/125 – f/7.1 - ISO 400 EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2008 Har du vært i nabolaget mitt og fotografert idag? Jeg kunne tatt så og si det samme bildet ute på jordene her ... Synes du fikk en fin tredeling her: to nyanser av løv og strået. Jeg ville muligens økt kontrasten litt mer. Tom Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 13. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2008 Liker det siste bildet ditt veldig godt. Skikkelig fine farger. Skulle bare ønske du hadde klart å komme deg litt høyere opp (evt fått med deg tretoppene/gått litt lenger tilbake)... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2008 Liker det siste bildet ditt veldig godt. Skikkelig fine farger. Skulle bare ønske du hadde klart å komme deg litt høyere opp (evt fått med deg tretoppene/gått litt lenger tilbake)... :!: er ikke så høy jeg da... RandiA Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 13. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2008 Som Funfact sier liker jeg veldig godt fargene. Knall høstfarger. Er også enig med Tomsi ang. nyansene. Huff, ser at frosten har kommet på østlandet, den har holdt seg klar fra vestlandet - ennå.. I tillegg dro en storm med seg alle bladene fra trærne på torsdag Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2008 Det jeg selv liker best ved dette bildet, er den fine kontrasten mellom det strå-gule og det sterke senneps-gule. Enig. De blasse stråene brøt fint mot de mer fargeglade trærne. Mange sjatteringer på høstfargene her. Det gull-gule lyser bra opp. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Bilde 14 – 14.Oktober: ”Fargesprakende høstløv” Fortsetter med høstfargene. Exif: 1/80– f/7.1 - ISO 400 EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Endret 14. oktober 2008 av RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2008 Nok et bra bilde med masse høstfarger. Det gjelder å få med seg disse motivene nå - det er ikke lenge før de er borte. Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2008 Det gjelder å få med seg disse motivene nå - det er ikke lenge før de er borte. Tom har et poeng her. Skal man ha blader på trærne må man i alle fall skynde seg. Alltid fargesprakende fra deg Randi. Her fikk du en litt morsom effekt med at trærne ser ut til å vokse opp av løvhaugen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Bilde 15 – 15.Oktober: ”Oxalis siliquosa, syn.vulcanicola” Har ikke tid til annet i dag, men har intensjon om å fotografere hver dag…derfor ble det denne utrettelige gjøkesyren som har blomstret i over fem måneder nå. (Har ikke hatt tid til særlig etterarbeid heller...) Exif: 1/6– f/5 - ISO 400 EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Har ikke tid til annet i dag, men har intensjon om å fotografere hver dag… Har ikke tid til annet enn hva? Å ta gode bilder? Nok en gang en eksplosjon av farger, denne gangen en eksplosjon av en gyllen type. Veldig fin kontrast mot den dunkle, myke bakgrunnen. Her ser man noe av hva man kan gjøre med makro. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Takk for det, k.n.b. Det ble i hvert fall en diagonal i bildet, og litt enkel-het..tok bare noen få bilder, og det hjelper litt å bruke stativ. RandiA Lenke til kommentar
kipepeo Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg henger meg på, jeg syns dette ble veldig bra! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Bilde 16 – 16.Oktober: ”Høst-lunch” Lettvint lunch, og lettvint bilde i dag også Exif: 1/10– f/6.3 - ISO 100 EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 En flott presentasjon av en sunn lunsj. Er det brennnesle du har som pynt? Av en eller annen grunn fikk jeg Dun-dum Boys' Lunsj i det grønne på øret Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 En flott presentasjon av en sunn lunsj. Er det brennnesle du har som pynt?Av en eller annen grunn fikk jeg Dun-dum Boys' Lunsj i det grønne på øret Tom :!: Nei, nesle bare tidlig sommer og den går til suppe...dette er ubrennbare Melissa officinalis. (Sitronmelisse) RandiA Lenke til kommentar
lessis Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Bilde 16 – 16.Oktober: ”Høst-lunch”Lettvint lunch, og lettvint bilde i dag også Du har virkelig fantasi med det å ta bilder. Bare det å finne på det å ta bilde av lunsjen sin! Nå vet jeg at du spiser sunt. Blomsten i går ga meg inspirasjon til å ta bilder av den samme planten som også blomstrer hos meg enda. Det er jo så utrolig små blomster at de nesten ikke vises. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Bilde 16 – 16.Oktober: ”Høst-lunch”Lettvint lunch, og lettvint bilde i dag også Du har virkelig fantasi med det å ta bilder. Bare det å finne på det å ta bilde av lunsjen sin! Nå vet jeg at du spiser sunt. Blomsten i går ga meg inspirasjon til å ta bilder av den samme planten som også blomstrer hos meg enda. Det er jo så utrolig små blomster at de nesten ikke vises. Takk for det. lessis....(men nå har jo knekkebrødet på seg den osten jeg synes er så god, og den som du ikke liker ... :!: ) RandiA Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 13. oktober var flott. Nydelige høstfarger, og fin inndeling av motivet. Sykkelbildet den 10. var også en artig vri på blomsterbildene. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 Bilde 17 – 17.Oktober: ”Monarda didyma – Marshall’s Pride” Ville hatt mer i fokus på denne visnede blomsterstanden på Hestemynten, men det lot seg ikke gjøre på grunn av vind, synes den var litt fin likevel jeg. Exif: 1/20– f/5 - ISO 100 EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå