RandiA Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2008 Ikke det enkleste objektivet å ta landskaps-bilder med nei. Men tenkte jeg ville ha litt variasjon i løpet av 30 dager!Ja, det ble plutselig "kvass" sol etter en rask liten regnskur....Famler i vei og øver etterarbeid RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Stemningsfullt bilde. Og med en and (?) pent plassert i bildet. Kan være enig i at 60mm er ikke det enkleste objektivet til landskap. Men som du ser; det er mulig. Trickset er vel å konsentrere seg om enkelt detaljer istedet for det store oversikt bildet. Det kan vi overlate til 10-22mm-en Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Stemningsfullt bilde. Og med en and (?) pent plassert i bildet. Trickset er vel å konsentrere seg om enkelt detaljer.... Tom Ja, den anda var ikke så lett å få med, den dukket stadig ned på en liten fisketur..og jeg som oftest tar bilder med tidsutløseren, mistet den lett ut av bildet .. forstår man bør konsentrere seg om mindre områder, detaljer med dette objektivet ja. RandiA Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Husker ikke helt hva slags and dette er (toppdykker eller noe?), men den har også fine høstfager i kinnet. Nesten samme som trærne i bakgrunn. Fint bilde. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Bilde 10 – 10.Oktober: ”Høstferie-sykkelen” Sykkelen ville gjerne ha litt høstferie…pr.i dag har denne gode GT’n min trillet 9982km (998mil), og for trofasthet fortjente den en liten høstbukett. Exif: 1/8 – f/7.1 - ISO 100 EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Artig bilde - akkurat passe klippet. Det er mulig at du burde valgt en mer ensformet bakgrunn. Det er fortsatt nyper igjen! Trodde alle hadde endt i marmeladen ... Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Artig bilde - akkurat passe klippet. Det er mulig at du burde valgt en mer ensformet bakgrunn.Det er fortsatt nyper igjen! Trodde alle hadde endt i marmeladen ... Tom Bakgrunnen fikk bli naturlig der den står i sykkelstativet...uendelig mye nyper her i Eplehaven ja... RandiA Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Mulig at jeg ender opp med å gjenta meg selv, men du får skikkelige klare og rene farger. Vasker og glaserer du det du skal bruke? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Fargene er vel stort sett naturlige, bruker litt oppskarping etc i etterkant, men er i en prøvefase med det...skal nok bli bedre etter hvert. RandiA Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Litt utbrent her og der, men stemningen i bildet er veldig bra. Ellers morsomt med kommentarene foran. Noe av det jeg virkelig setter pris på med denne utfordringen er at den faste brennvidden tvinger en til å tenke mer og til å bli litt mer kreative. Og det inkluderer det å flytte på beina. Jeg har gått mer på jakt etter motiver i denne utfordringen enn det jeg normalt gjør med zoom. Og det er sunt tror jeg. Fint at man lærer seg å se motiver fra ulike vinkler etc. Edit: Sorry, det går litt fort her. Kommentaren innledningsvis er til landskapsbildet. Så ikke ditt siste før nå. Sykkelhjulet var stilig. Det er jo alltid et valg dette med blender. Mulig det ville gjort seg med større blender og dermed mindre fremtrende bakgrunn? Bare et forslag. Endret 10. oktober 2008 av satchmo Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 .... Noe av det jeg virkelig setter pris på med denne utfordringen er at den faste brennvidden tvinger en til å tenke mer og til å bli litt mer kreative. Og det inkluderer det å flytte på beina. Jeg har gått mer på jakt etter motiver i denne utfordringen enn det jeg normalt gjør med zoom. Og det er sunt tror jeg. Fint at man lærer seg å se motiver fra ulike vinkler etc.Ja, du sier noe fornuftig der.... RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Bilde 11 – 11.Oktober: "Symphoricarpos albus" (Snøbær) Skulle hatt denne og rognebærene på samme bilde, men dessverre så stod de ikke i nærheten av hverandre. Exif: 1/250 – f/5.0 - ISO 100 EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
Miamaria Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Så flotte bilder du har tatt de siste dagene Randi! Likte særlig godt det sykkelbildet, det var artig - og bra. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Bilde 12 – 12.Oktober: ”Sorbus aucuparia-skogen” (Rogne-skogen) Exif: 1/13 – f/7.1 - ISO 100 EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Det ble ganske så spesielt Det ser ut som om rognebæra vokser på bjørketrær ... Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Det ble ganske så spesielt Det ser ut som om rognebæra vokser på bjørketrær ...Tom :!: Var vel litt blandings-skog i bildet der ja RandiA Lenke til kommentar
Miamaria Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Flott dette bildet! Jeg ville kutta bort kanten nede, men det er vel litt smak og behag. Fine høstfarger, det er egentlig mye fint å ta bilde av for tiden, hvis man bare ser godt etter. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2008 10. oktober: Veldig fin innramming med den sykkelen. Sterke fargekombinasjoner som vanlig. 11. oktober: Veldig dekorativt, men litt skjemmet av støy. 12. oktober: Her var det flotte farger igjen. Rognebær er pent mot høstløv rett og slett. Bjørkestammene er bare en ekstra prikk over i'en. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 13. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2008 Hvem har plukket ned alle bærene i bjørka til høyre? Godt å se varme farger, i høstvåte Trondheim er det lite annet varmt idag.. Lenke til kommentar
magneska Skrevet 13. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2008 Bilde 8 – 8.Oktober: ”Roselykt i høstkveld” Jeg likte ikke dette bildet så godt. Synes ikke støyen er spesielt kledelig. I tillegg synes jeg at refleksjonene ødelegger en del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå