Gå til innhold

Oktoberfest - 2008 - RandiA - 60mm f/2.8 Macro

Anbefalte innlegg

Bilde 7 – 7.Oktober: ”Heuchera i Euphorbia selskap”

Litt andre farger idag, mer høstpreg, vært ute..

post-92574-1223411566_thumb.jpg

Exif: 1/8– f/7.1- ISO 100

EF-S60mm f/2.8 Macro USM

RandiA

Heuchera og Euphorbia ser ut til å trives i samme selskap. Fin kombinasjon. Hvis du tar mot til deg en dag, kan du vurdere om du tør croppe hardere i toppen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7. okt. Nå har jeg sett på dette bildet en stund, og jeg liker det vedlig godt. Fine farger og skikkelig skarpt.

Er du fornøyd med objektivet? Jeg har tenkt litt på dette selv.

Objektivet er jeg veldig godt fornøyd med ja, fordi jeg har mye bruk for det, til den slags fotografering jeg driver mye med.

(Ang. oppstilling av dagens motiv, så var det ikke oppstilling... :) Heuchera'n og Euphorbia'n står fint side om side i "sykkelbedet" mitt.)

RandiA

Lenke til kommentar

Dæven døtte! Her var det mange fine bilder - du begynner virkelig å få dreisen på dette! For meg er fargebomben den 5.10 en foreløpig favoritt. Selv sliter jeg litt med det samme som deg vedr. redigering. Kan mange programmer litt og ingen veldig godt... :ermm:

For min del har jeg mest problemer ift. raw-fremkalling. Bruker både DPP, Bibble og Lightroom. På arkivering/tagging har jeg vært trofast mot ACDSee og sluttredigering skjer som regel i Paint Shop Pro. Men Paint Shop bruker jeg etterhvert veldig lite siden mye nå kan redigeres uten kvalitetstap i raw.

Lenke til kommentar
raw-fremkalling er strevsomt. bruker bare small-jpg rett fra kamera i oktoberfesten min jeg, raw-convertering og fininnstilling tar tid

Ja, det skal være sikkert, men ser på det som en læreprosess samtidig.Og dette med flere gprogrammer, regner med det blir slik i en overgangsfase hvor jeg beveger meg bort fra programmer jeg har brukt i flere år, og over på noen nye, og bedre (kanskje), går nok raskere og med bedre resultat etter hvert som man blir vant.

RandiA

Lenke til kommentar
raw-fremkalling er strevsomt. bruker bare small-jpg rett fra kamera i oktoberfesten min jeg, raw-convertering og fininnstilling tar tid

Ja, det skal være sikkert, men ser på det som en læreprosess samtidig.Og dette med flere gprogrammer, regner med det blir slik i en overgangsfase hvor jeg beveger meg bort fra programmer jeg har brukt i flere år, og over på noen nye, og bedre (kanskje), går nok raskere og med bedre resultat etter hvert som man blir vant.

RandiA

Er enig i det du sier her Randi :) Ingenting læres om man hviler på laubæra...

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Veldig fin form og tekstur, og de avdempede fargene kler lykta bra. Skulle gjerne hatt med hele toppen.

Akkurat hele toppen er med...sånn er det med den 60mm, blir litt trangt ja... :yes:

RandiA

Det er lov til å gå litt lengre unna ;)

Tom

:!: :!: der sa du et sannhetsord igjen...(unnskyldningen er vel at det ikke var så mye fin bakgrunn i "løse luften" over lykten)

RandiA

Lenke til kommentar
:!: :!: der sa du et sannhetsord igjen...(unnskyldningen er vel at det ikke var så mye fin bakgrunn i "løse luften" over lykten)

RandiA

Du hadde ikke trengt mye luft. Alternativet er å finne en egnet bakgrunn.

Bortsettt fra det, så er bildet bra. Liker at det er litt kornete.

Tom

Ja, her får jeg mange gode tips..selvsagt kunne jeg funnet en bedre bakgrunn..(eller satt opp noe).det kornete utseendet er litt i strukturen på den saken og det malte bildet utenpå, ikke så mye å gjøre med det.

RandiA

Lenke til kommentar
Veldig fin form og tekstur, og de avdempede fargene kler lykta bra. Skulle gjerne hatt med hele toppen.

Akkurat hele toppen er med...sånn er det med den 60mm, blir litt trangt ja... :yes:

RandiA

Det er lov til å gå litt lengre unna ;)

Tom

RandiA

Ha Ha Ha. Enig med alt som har blitt sagt over meg. Måtte bare dra på smilebåndet av kommentarene over. Så sant, så sant. Har vært i lignende situasjoner selv. Som regel så dropper jeg bildet, eller prøver å gjøre noe veldig kreativt med det. Noen ganger bare aksepterer man at man ikke får gjort mer, og går videre med livet ;o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...