RandiA Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Her er tråden for mine Oktoberfest-bilder 2008 Bruker: RandiA Utfordring: å vise bilder i minst 20 av månedens dager Deltagernivå: amatør (nesten entusiast ) Utstyr: Canon EOS 400D og Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM Endret 30. september 2008 av RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Bilde 1 - 1.Oktober: ”Redd Olavs-festdagene” Exif:1/6 – f/7.1 - ISO 100 EF-S60mm f/2.8 Macro USM Starter med denne lille Olavs-kunstfiguren min som jeg pyntet for anledningen. Olavsfestdagene i Trondheim har vært et årvisst, vellykket arrangement i flere år nå...til tross for at mange mennesker deltar på de ulike arrangementene, konserter, messer, osv. så viser det seg dessverre at foretagende har et stor underskudd i år. Mange Trondhjemmere har i disse dager sluttet opp om en "kampanje" for å "redde Olavsdagene" RandiA Endret 5. oktober 2008 av RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Det ble et stilrent studie dette. Passe med luft rundt figuren, og fine duse farger. Fin start på festen. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 Det ble et stilrent studie dette. Passe med luft rundt figuren, og fine duse farger.Fin start på festen. Tom Takk skal du ha, Tom...bra du er tilbake. (Nå kan jeg komme videre med Oktober-bildene for nett-tilgangen er reparert. Regner med å få til noe annet enn blomster etter hvert også) RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Bilde 2 - 2.Oktober: ”Dagens blomsterfangst – ikke slutt enda” (svikt på nett-tilgang så jeg fikk ikke lagt inn på rett dag) Exif: 1/15 – f/5.6 - ISO 100 Exposure Compensation -2/3 Lens EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Endret 5. oktober 2008 av RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Bilde 3 – 3.Oktober: “Fortsettelse – Sommeren gir seg ikke” Exif:1/6 – f/5.6 - ISO 100 Exposure Compensation -2/3 Lens EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Endret 5. oktober 2008 av RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 2. oktober var sprekt med sterkt gult kvasisymmetrisk plassert rundt pastellblått. Ganske så dekorativt rett og slett. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 2. oktober var sprekt med sterkt gult kvasisymmetrisk plassert rundt pastellblått. Ganske så dekorativt rett og slett. Takk, for det...ja ble litt selv-fornøyd med den der, både komposisjon og farger. Synes det var litt utrolig faktisk at jeg plutselig oppdaget den lyseblå irisen i hagen nå, den har ikke blomstret tidligere i sommer. Jeg passer på å få med meg de siste blomsterbildene nå på oktober-festen, for plutselig en dag så er kanskje snøen der...og da så... RandiA Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 Veldig fine bilder. Særlig de to siste. Det var herlig å få inn litt farger her! Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 veldig opptatt av blomster gitt likte de sterke fargene på de 2 siste. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 veldig opptatt av blomster gitt Jada, vet det :!: ...de fleste her har da sin "gate", og nå er det siste sjanse da for denne sesongen. Men jeg regner med det skal bli annet etter hvert nå. Det er da 31 dager å gå på, så det skal gi rom for noe mer.Ang. fargene, så synes jeg selv det har bedret seg noe etter at jeg begynte å RAW-fotografere, og lærer meg litt mer om fiksingen der med hvitbalansen og slikt. Fin trening med en slik Utfordring i hvert fall. RandiA Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Fine blomsterbilder. Bruker du bakgrunn? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Fine blomsterbilder. Bruker du bakgrunn?Takk for det...må innrømme at akkurat her har jeg gjort det ja... RandiA Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Herlige farger på bildene dine RandiA. Liker spesielt 2. oktober. Fargene minner meg om sommeren som nå er forbi =) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Bilde 4 – 4.Oktober: “Diffus Holtermann med Oktober-bakgrunn” Jeg hadde litt valgets kvaler ved valg av dagens bilde. Men da jeg fant ut at den diffuse generalmajoren i bildet mitt er født i oktober, valgte jeg dette fra Hegra festning, med skimtende oktober-løv i bakgrunnen…også som en verdig avslutning på en 100% vellykket Akam-Trondheim-foto-tur til denne festningen i dag. Hans Reidar Holtermann, f.20.oktober 1895 i Soknedal, har fått en verdig plass ved inngangen til festningen. Han ble faktisk internasjonalt kjent for sitt briljante, improviserte, effektive forsvar av Hegra festning, som ble den norske befestningen som holdt lengst stand i Sør-Norge.(Til 5.mai 1940) Exif:1/100 – f/6.3 - ISO 100 Exposure Compensation -1/3 Lens EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Endret 5. oktober 2008 av RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Liker godt den ufokuserte generalmajoren og det fokuserte, loslitte riksvåpenet. Det eneste er litt grå og trist himmel, men det er vel slik været er hos dere nå. Det så for øvrig ut til at dere hadde en super dag på festningen. Har faktisk hatt slektninger bosatt på Hegra, men har aldri vært på festningen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 Har faktisk hatt slektninger bosatt på Hegra, men har aldri vært på festningen. Der bør du så absolutt ta en tur ja...kjempemye å fotografere, hadde nesten ikke tid til å spise jeg. Må nok tilbake dit, "står mye igjen". Ja, himmelen var litt grå...men heldigvis unngikk vi regn...det kom ikke før vi var ved Hell på tilbaketuren RandiA Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2008 Fargerike bilder dette Kommer du til å fortsette den fargerike trenden utover? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2008 Fargerike bilder dette Kommer du til å fortsette den fargerike trenden utover? Må prøve å holde samme trenden ja... RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2008 Bilde 5 – 5.Oktober: ”Nype-høst” Back to normalcy – :!: det ble en kortere tur i parken rundt her i dag, litt nype-innhøsting, de er store og saftige, kanskje det blir nype-marmelade. Exif: 1/6 – f/7.1 - ISO 100 Exposure Compensation -1 EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå