Gå til innhold

Spill-PC - prim. WoW, sek. Fallout 3 o.l., ca. 8000kr


Anbefalte innlegg

Hallo folkens!

 

Sitter å funderer på å bygge en stasjonær pc for spilling, hovedsak WoW, men tenker litt fremover iforhold til Fallout 3 (må da nesten gå utifra ES4:Oblivion sine specs)...

 

Jeg har liksom alltid vært veldig akterut iforhold til ytelse, men da har jeg de siste to årene spilt på en bærbar-pc, så det å kunne kjøre WoW på maks innstillinger ser jeg nå på som ett must.

 

Refererer til hjelpen dere ga til Tor-Bjarne i tråden, "Ny pc, Wrath of the Lich King ready. Stramt Budsjett", som ga meg lyst til å rådspørre dere :)

 

Budsjettet er ca.8000kr, men kan til absolutte nød strekkes til 9000kr, men jeg er avhengig av å kjøpe meg en ny (gjerne litt stor) skjerm (denna er utenom de 8000kr) som jeg forhåpentligvis ta inn tv-signaler på (evt. tv-kort til pc'n?)

 

Mine erfaringer er sterkt begrensede om komponenter generelt, selv om jeg alltid har hatt mest sansen for Intel i prosessor-seksjonen, mens blandt grafikkort har jeg ikke snøring.

Kun frustrasjonen over ett Acer-integrert ATi-X1600-mobility vel kan knapt representativt.

Er Corsair eller Crucial fortsatt anbefalt inn RAM-segmentet?

Kabinett-utseende er ikke alfa-omega, men helst noe som ikke ser ut som nøkken. ;)

Jeg antar jeg blir avhengig av å kjøpe meg ett nytt operativsystem, da jeg kun sitter på WinXP-plater her hjemme.

 

PS.

Noen anbefalninger til skjerm?

Hvordan går det med en "vanlig" lcd/plasma-skjerm iforhold til spilling?

 

PPS.

Jeg er veldig opphengt i WinXP, hvordan blir det med kompabilitet og overgang for meg til Vista?

 

Vet detta ble mye på en gang, beklager det!

På forhånd takk!

Kristian "Woldsky" Wold

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...