Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - Ramses - 50mm1,4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
artig portrett der - jeg liker det godt! Godt gjort å treffe så bra med fokuset på så stor blender. Jeg skulle kanskje ønske mindre luft over hodet hennes.

 

Takk for det.

Om fOkus. Det er jo de som hevder at sigma (ofte)har fokusproblemer. Min erfaring etter å ha brukt objektivet nå hver dag er at fokus fungerer normalt og bra.

Ikke L klasse hastighet på det, men det treffer greit og de gangene den bommer så er det antagelig vel så mye en brukerfeil som en tingfeil. Så det det er sagt. Det positive med dette objektivet er at det faktisk er anvendelig fra 1,4.

Lenke til kommentar

Solrik dag i dag og utfordrende forhold men vi dro det i land

 

19. oktober

 

"hest og jente"

 

post-172965-1224446915_thumb.jpg

 

50mm - f2,2 - 1/250 - iso100

 

Kommentar

Helt klart at dette bildet ville gjort deg bedre i et kvadratisk kutt.

Beholdt venstrekanten og kuttet rett ovenfor nederste jakkekanten.

Lenke til kommentar
17. og 18. oktober likte jeg veldig godt!

 

Fin stemning på 18. bildet.

Du kunne med fordel ha beskåret vekk det utbrente feltet øverst, og kuttet litt i venstre kant.

 

Takk for det.

Tok også mange konsertbilder av frøken Larsen, men fant at dette var litt annerledes enn de andre. Jeg er jo egentlig mest glad i bilder der folk smiler, og hun er jo et stort smil. Så dette må vel være en av de få sekundene der hun ikke smiler.

Lenke til kommentar

Kommentar: En ting som er utrolig bra med denne oktoberfesten er at man må forsøke nye ting. Jeg har jo mest erfaring med sport og portretter, så det er gøy å bevege seg over på andre områder og prøve å feile på ting man overhode ikke kan. Sånn sett er jo oktoberfest en virkelig høydare der man presses til å skape ting hele tiden. LItt pes å levere et bilde hver dag men det er utrolig lærerikt.

Lenke til kommentar
Kommentar: En ting som er utrolig bra med denne oktoberfesten er at man må forsøke nye ting. Jeg har jo mest erfaring med sport og portretter, så det er gøy å bevege seg over på andre områder og prøve å feile på ting man overhode ikke kan. Sånn sett er jo oktoberfest en virkelig høydare der man presses til å skape ting hele tiden. LItt pes å levere et bilde hver dag men det er utrolig lærerikt.

Kan bare si meg enig her, føler det samme.

 

22. oktober: Fin minimalistisk stil. Kornene og sepia-tonen gir bildet en "klassisk" look. Pent rett og slett.

 

23. oktober: Godt komponert og behagelig fosseslør, men får følelsen av at det heller litt mot høyre. Fin foss, og vel verdt et bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...