Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - Ramses - 50mm1,4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ha Ha Ha! Fett! Digger de to siste bildene. Særlig kommentaren/forklaringen på det siste. :o)

 

Yea I know. Ble liksom litt old school liksom. Faket noen slides, liksom.

Litt lei av westide feelingen. Prøvde det for å få en litt sløy feeling. Down to earth liksom.

Lenke til kommentar

13. oktober er fornøyelig. Et bilde å bli i godt humør av. Herlig situasjon du har fanget. Bra komponert også.

 

12. oktober. Bildet ser ok ut i utgangspunktet, men jeg vet ikke helt om jeg faller for den "krøllete papir"-looken.

 

11. oktober: Fin silhuett og diagonal, men hvorfor ikke ta med hele det øvre tårnet også?

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
13. oktober er fornøyelig. Et bilde å bli i godt humør av. Herlig situasjon du har fanget. Bra komponert også.

 

Takk for det.

En av utfordringene mine er at jeg aldri skal croppe. Det har gått overraskende bra så langt. Er vel foreløpig bare fotballbildet jeg kunne tenke meg å kutte på.

I dette bildet sitter det veldig bra.

 

 

Min erfaring etter å ha gått med det på fjelltur er at 50mm ikke er optimalt. Har savnet vidvinkel så jeg klarte bare et par turer med bare 50mm før 17-40 også måtte med i baggen. Men dette handler om vilje og det er bare meg selv som egentlig er begrensningen. Hadde gitt minst en tier for et gråfilter der jeg sto på fjellet i knallyst vær med lukkertider på mange tusen.

Lenke til kommentar
Et flott utført bilde, men jeg finner det litt pussig at hun sitter med begge hendene ned i vesken og smiler til fotografen. Men bortsett fra det liker jeg det godt. Kontrastene mellom de svarte klærne hennes og den diffuse og lyse bakgrunnen, og steinkanten hun sitter på som utgjør en fin diagonal er vellykkede detaljer.

 

Takk for hyggelig kommentar.

Tok en serie med bilder så det var vanskelig å velge men jeg falt veldig for dette.

Jeg ba henne ta opp mobilen og late som hun skulle ringe. Pussig eller ikke, jeg vet ikke, men antagelig er hun av den typen som bruker begge hendene år hun skal ta opp mobilen av veska :-)

Lenke til kommentar
Du er glad i krøllete papir? Jeg synes ikke det hjalp på de to bildene du har brukt det. Sort/hvit behandlingen og sepia tonen er imot det liker jeg.

 

Liker også (gårs)dagens bilde, dame med veske. Det eneste jeg skulle ønske, var at hun ikke var såpass midtstilt.

 

Tom

 

Kan forstå deg ift det med papir ja.

På det første synes jeg det blir bra slik, men på det andre måtte jeg bare gjøre noe siden bildet i seg selv er så sinnsykt dårlig og uinteressant.

 

Om det med midtstillt.

Det blir nok litt smak og stil. Jeg synes det passer slik på dette bildet.

Det kunne kanskje vært kuttet litt på en av sidene, men det er jo også en del av utfordringen min; jeg skal ikke kutte/croppe bildene. Så jeg må gjøre valgene idet jeg tar bildene.

Lenke til kommentar
Om det med midtstillt.

Det blir nok litt smak og stil. Jeg synes det passer slik på dette bildet.

Det kunne kanskje vært kuttet litt på en av sidene, men det er jo også en del av utfordringen min; jeg skal ikke kutte/croppe bildene. Så jeg må gjøre valgene idet jeg tar bildene.

Har du bestemt for ikke å kroppe, så har du bestemt deg. End of discussion :D

 

Har sett litt mer på bildet, og det er ikke bare å kutte i vei heller. Diagonalen til muren er akkurat passe, og det bør være luft foran dama, da det er veien hun ser. Så du valgte nok rett.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...