Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - Ramses - 50mm1,4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var så mektig imponert over de fire første bildene at jeg faktisk ble skuffet over fotballbildet (!) Det eneste jeg har å utsette på det er faktisk litt cropping/beskjæring. Syned det ble for mye grønt (tomrom) i forkant av bildet. Sorry. Illustrasjons bildet ditt var kult igjen. Utbrenthet plager ikke meg ;o)

Endret av FunFact
Lenke til kommentar
Var så mektig imponert over de fire første bildene at jeg faktisk ble skuffet over fotballbildet (!) Det eneste jeg har å utsette på det er faktisk litt cropping/beskjæring. Syned det ble for mye grønt (tomrom) i forkant av bildet. Sorry. Illustrasjons bildet ditt var kult igjen. Utbrenthet plager ikke meg ;o)

 

Ja kan være enig i det, men cropping skal ikke skje i min utfordring, så da blir det slik det blir. Skal jeg nærmere må jeg løpe ut på banen.

 

 

Ser det er mange som har problemer med utbrenthet. Nesten som et prinsipp.

For min del så anser jeg utbrent område som en hvilken som helst farge. Så lenge overgangene fra der det er data/info og det utbrente ikke er stygt så kan det fungere.

Lenke til kommentar
Kult. Etterbehandlingen var kanskje litt heftig, men den var likevel effektfull. Selve motivet var flott grafisk med nesten-siluetter mot den de lyse diffuse skyene.

 

Andreas Øverland

 

 

Takk for det.

 

Setter veldig pris på tilbakemeldingene jeg har fått fra alle her så langt. En fordel med et slikt forum er at folk er forskjellige og ser ting forskjellig. Da får vi mye man kan bygge på videre.

Lenke til kommentar
Du kunne jo gitt ham en lue med riksvåpenet på eller noe sånt (for å få det royalt). En god hverdagsillustrasjon, veldig fin effekt av vanntåken som brer seg til sidene.

 

Takk for det.

En ting som er litt dritt med dette lyssterke objektivet er at man sliter litt med å få lang nok lukker. I virkeligheten så jeg denne tåken som enda tettere, så jeg fikk det ikke helt til slik jeg ville det i ideen. Var veldig lyst den dagen. Vel så langt unna var det vel ikke men lukkertiden skulle vært lengre. Vanskelig å se det på den altfor gode kameraskjermen, så jeg ble pittelitt skuffet når jeg fikk bildet opp på pc'en. Og jeg som tenker å kjøpe 1,2 versjonen snart. Må vel konstant gå med gråfilter da tenker jeg.

Lenke til kommentar
Av dine to siste synes jeg forrige dag var best, og som nevnt over blir kanskje effekten på dagens bilde i meste laget. Av en el. annen grunn synes jeg faktisk at dagens bilde så aller best ut på før jeg forstørret det. Kanskje det skal sees på litt avstand?

 

Du kan være inne på noe der. Som Andreas peker på så er det kanskje siluettene og komposisjonen som gjør bildet. Og som sørger for at det ser bedre ut når det er mindre. Mulig jeg kan dra opp kontrastene samt gjøre det noe grovere for å få den effekten noe bedre tilbake. Altså behandle det enda mer. Jeg brukte vel 7-8 layers med masse stæsj og støy for å ødelegge det i utgangspunktet altfor rene bildet.

Lenke til kommentar
Og jeg som tenker å kjøpe 1,2 versjonen snart. Må vel konstant gå med gråfilter da tenker jeg.

Den lar seg blende ned den også.

 

Dagens var ganske ekstremt med den lerretsaken. Men jeg liker kranene. Kraner er stilige. Man trenger ikke å unnskylde seg for å ta bilder av/ved operaen. Det er mange bilder som ikke er tatt ennå der.

 

Glemte kniven. Veldig bra den bakgrunnen, sto skikkelig i forhold til kniven.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Kniven er stilig, men slutter behandlingen litt tidlig ut mot kanten eller er dette tanken.

 

Som flere har nevnt over er det mye ved operaen som ikke er fotografert, selv om det er mange som tar bilder her. Vi ser jo forøvrig en i bildet ditt. Eller er kranene ved det neste bygget i "barcode" rekka effektfulle.

 

Dette området kommer til å få veldig mange potensielle motiver når det er ferdig utbygd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...