Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Dårlig ram eller nvidia sine bøgga drivere?

Anbefalte innlegg

Det hadde seg slik at at jeg hadde endelig fått oppdatert bios før første gang, da hade jeg fortsatt 2048mb men ddr2 ram. grunnen til bios oppgradering var pga høyrere ram frekvens. jeg hadde 1066ram men kunne ikke kjøre mer en 931mhz, dette skal jeg nevne senere i innlegget.

Jeg bestilte 2gb ram 25 september, deretter satt dem i. Da hadde jeg Vista32 og somsakt så får jeg ikke utnytta 4gb da...Starta jeg Age of conan og etter en halv time med spilling ca så får jeg opp meldingen at "skjermdriveren har sluttet å svare og har blitt igjennoprettet". 30 september fikk jeg endelig tak i vista64. installerte og gikk helt fint. Men fortsatt samme problemet, men ytelsen var fortsatt der. etter ca 30 min starter skjermen å flimre å jeg må lukke spillet. Skjermkorte kjører core 600, Shader 1490 og memory 1800. Viften kjører på 86% og korte re på 62-65c under age of conan. Har 1280x1024 skjerm

Feilsøkingen.

jeg har testa å tatt ut en brikke, jeg har også testa å oppdatert driveren. har også prøvd å utvidet denne her nvlddmkm i dos til system32\drivers\nvlddmkm.sys, men fortsatt samme problemet..

mangler enda å testa underklokke rammen men d funker vell fortsatt ikke sikkert.

Mvh Knut E hjelik

Endret av InstanZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To ting.

Minnet ditt - er det 2 eller 4 brikker.

Er det 4 kan det være forklaringen på hastighets begrensningen.

Ang stopp av skjermdriveren - førsøk å klokke ned grafikk kortet.

Edit:

Se også at du har overklokket FSB & CPU ?

Første man gjør ved slike feil er å teste med standard settings på HK (FSB/CPU) og gfx kort.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

kjør memtest86 for å undersøke stabiliteten til ram-brikkene. Oppdatér skjermkortdriverne med de nyeste fra nvidia (178.13).

Om feil på ram, prøv å gi brikkene litt mer volt, evt. skru av doublechannel. (du mister bare 2-3% ytelse...)

Lykke til!

PS: drivere til vista 64-bits trenger digital signering fra Microsoft WHQL.

Lenke til kommentar
To ting.

Minnet ditt - er det 2 eller 4 brikker.

Er det 4 kan det være forklaringen på hastighets begrensningen.

Har 4 brikker, har klokka dem ned nå men har ikke testa å spilt. har FSB på 1600 (400x8). Jeg gir minnet 2.15 tror jeg, d burde holde.

Men vi får teste nå. Skjer d igjen gir jeg tilbake melding.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...