Gå til innhold

Spørsmål angående digital-tv i flere rom + dekodere

Anbefalte innlegg

Hei,

I huset vårt har vi nå en tv i stua med digital tv + hd dekoder fra canaldigital. Resten av tvene i huset har den analoge pakken fra canaldigital(koster ikkenoe ekstra). Men nå som den analoge pakken mister flere og flere kanaler så trenger vi digital-tv på minst 2 til tver i huset. Altså 3 tilsammen. Så nå kommer spørsmålene:

- Hos canaldigital så må man kjøpe en dekoder og kort til hver tv. Om man skal kjøpe kort så MÅ man også kjøpe dekoderen fra canaldigital i samme slengen, og der er den billigste 2000kr! Etter å ha søkt rundt så ser det ut som det er det samme hos de andre leverandørene? Betyr dette at disse dekoderene egentlig er verdt 0 om vi velger å bytte til en annen leverandør eller flytte ut og skaffe nytt CanalDigital/annen leverandør's abonnement?

- Er det noen andre som er virkelig billige på å ha dgitaltv i flere rom? Jeg har sammenlignet med rikstv men der ble det dyrere per måned og derfor i lengden bli dyrere enn canaldigital...

Kan noen virkelig oppklare hvordan alt dette funker fordi det er en del penger i sving her!

Digital-tv, for et møkkasystem... Før trengte man bare betale abb. for et hus og spre det lett til alle tver i huset... Og så bytte abb som man ville uten å være redd for at man har kjøpt utstyr som ikke kan brukes lenger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

I huset vårt har vi nå en tv i stua med digital tv + hd dekoder fra canaldigital. Resten av tvene i huset har den analoge pakken fra canaldigital(koster ikkenoe ekstra). Men nå som den analoge pakken mister flere og flere kanaler så trenger vi digital-tv på minst 2 til tver i huset. Altså 3 tilsammen. Så nå kommer spørsmålene:

- Hos canaldigital så må man kjøpe en dekoder og kort til hver tv. Om man skal kjøpe kort så MÅ man også kjøpe dekoderen fra canaldigital i samme slengen, og der er den billigste 2000kr! Etter å ha søkt rundt så ser det ut som det er det samme hos de andre leverandørene? Betyr dette at disse dekoderene egentlig er verdt 0 om vi velger å bytte til en annen leverandør eller flytte ut og skaffe nytt CanalDigital/annen leverandør's abonnement?

- Er det noen andre som er virkelig billige på å ha dgitaltv i flere rom? Jeg har sammenlignet med rikstv men der ble det dyrere per måned og derfor i lengden bli dyrere enn canaldigital...

Kan noen virkelig oppklare hvordan alt dette funker fordi det er en del penger i sving her!

Digital-tv, for et møkkasystem... Før trengte man bare betale abb. for et hus og spre det lett til alle tver i huset... Og så bytte abb som man ville uten å være redd for at man har kjøpt utstyr som ikke kan brukes lenger...

Sikker på du ser riktig? Ekstra digitaldekoder 495,-, ekstra abb. fra 39,- mnd. Ingen kortavgift. De har jo en egen løsning som heter digital tv i alle rom.

Edit: Obs, ser ikke om du mener kabel eller parabol. Mine priser gjaldt parabol.

Endret av QHamp
Lenke til kommentar

Hmm

Du kan jo kjøpe en dekoder brukt vel? Jeg har en dekoder stående siden jeg bruker pc som dekoder, og når jeg ringte canal digital fikk jeg beskjed om at jeg kunne bestille kun kort siden jeg hadde dekoder.

Siden grunnpakken er inkludert i husleien her, må jeg kun betale kortavgift for å få ett nytt kort, slipper altså å betale månedsavgift for kort nummer to.

Det enkleste vil nok være å kjøpe en dekoder brukt og få med kortet de har brukt. Er vel det som er hele greien med canal digital, at kortet skal følge dekoderen. gjør du dette tror jeg ikke det vil være noe problem å få aktivert dette kortet uten å kjøpe en ny dekoder.

Lenke til kommentar
Det enkleste vil nok være å kjøpe en dekoder brukt og få med kortet de har brukt. Er vel det som er hele greien med canal digital, at kortet skal følge dekoderen. gjør du dette tror jeg ikke det vil være noe problem å få aktivert dette kortet uten å kjøpe en ny dekoder.

Hva mener du? Vi snakket med CD og de sa hvis vi skulle ha et kort til en ekstra tv så måtte vi kjøpe med en dekoder fra CD...

Lenke til kommentar

Hva mener du? Vi snakket med CD og de sa hvis vi skulle ha et kort til en ekstra tv så måtte vi kjøpe med en dekoder fra CD...

Jeg snakket med tre forskjellige personer hos canal digital om dette her i sist uke. Tok da opp to forskjellige tema, hvor alle var enig på det ene, og to mot en på siste.

Det alle var enig i var følgende:

En har alt dekoder med programkort i som ikke er aktivt. En kan da ringe inn, oppgi serienr på dekoder og kortnummer og de aktiverer dette på ønsket navn. I mitt tilfelle må jeg kun betale kortavgift da grunnpakken er gratis her jeg bor.

Der de var litt uenige:

Jeg har en dekoder, men mangler kort. Her mente to at jeg kunne få tilsendt kort til dekoderen jeg hadde, mens siste personen mente jeg måtte kjøpe ny dekoder sammen med det nye kortet. De var alle enig i at om jeg fikk tak på kortet som hadde stått i dekoderen kunne dette aktiveres og brukes mot dekoderen.

Jeg sjekket opp disse tingene av ulike grunner.

1: Jeg vurderte å kjøpe en pvr-dekoder brukt med kort som ikke er i bruk.

3: jeg har en dekoder jeg vil ha kort til siden mitt kort står i pcen. ( kun aktuelt dersom nr 1 ikke gikk)

Så får du tak i en brukt dekoder med kort skal det gå greit.

Se forøvrig denne tråden jeg startet om temaet.

http://avforum.no/forum/digitalt-bakkenett...ukt-parret.html

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
må det være et CD kort eller hvilketsomhelst kort?

Må være et CD kort. Men dette burde ikke være noe problem om du kjøper dekoder brukt da de som selger den har fått nytt kort til sin nye dekoder.

Har en kompis som selger pvr dekoder til kabeltv med kort. Er ikke HD utgaven. Ta kontakt dersom det skulle være aktuelt.

Lenke til kommentar
hm jaja får ringe CD imorra og spørre igjen om d går ann å kjøpe bare kort og bare si at vi har dekodere fra før av.

Btw, hvor mye skal han ha for det du snakker om? og hvor mye plass er det på pvr'en?

Ikke sikkert det går. Men om du kjøper en dekoder med gammelt kort i så kan de åpne dette kortet for deg og sette opp et abonnement i ditt navn.

Men ring dem å hør hva de sier. Spør om du kan kjøpe dekoder og kort brukt og aktivere dette på nytt.

Den tar opp 40-80 timer.

Skal ha 500 for den med kort.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...