Jamsan Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hei. Jeg har en jensen scandinavia long range AL 7954 router som jeg har hos naboen. Jeg og naboen deler nett trådløst og har medium i signal styrke. Bruker i tillegg Jensen airlink ultility. Problemet er b.l.a når jeg laster ned, så hopper bare nettet av på en måte. Da får jeg ikke inn noe som helst signal etter dette og det er helt umulig å koble seg på, selvom jeg ser navnet på routeren. Er det noen som veit hvordan man fikser dette? Jeg må hver gang gå bort til naboen å reboote eller restarte routeren og det er ikke så jævlig kult å gjøre det flere ganger i uken for at det skal fungere igjen. Håper på svar Lenke til kommentar
Rune74 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Har du prøvd å oppdatere F/W i ruteren? Dette kan du gjøre på: http://www.jensenscandinavia.com/download.asp?id=AL7954 Husk å sjekke hvilken modell du har så du får riktig F/W til riktig versjon Lenke til kommentar
holvik Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Kan hende att der er flere routere i ditt nabolag som sender på samme kanal. Tommelfingerregelen er att det skal være 3 kanaler mellom hvert AP, d.v.s bruker naboens router kanal 6 bør du velge 3 ,2,1 eller 7 og oppover. Lenke til kommentar
ravika Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Har samme ruteren og akkurat samme problemet. Detter ut av og til uten at jeg har funnet noen sammenheng når det skjer. Ser ut til å være helt random. Har siste firmware, men kanskje det kan ha noe med at det er mange andre nettverk i nærheten? Selv sender mitt på kanal 3, mens naboene er det 4 stk på kanal 11, 2 stk på kanal 1 og 2 stk på kanal 6. Endret 1. oktober 2008 av t0my Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Må vel bare komme med standardsvaret at man bør piske alle som bruker torrentprogrammer uten å tenke på innstillinger. Reduser antall forbindelser i torrentprogrammet til f.eks 40 connections globalt. Har man for mange forbindelser (ikke antall nedlastinger men ip-forbindelser) så bryter routeren sammen... De beste routerne til torrentbruk er nyere D-link. En rimelig og stabil løsning er D-link DIR-635 https://prisguiden.no/fritekst_sok....mp;search=S%F8k Denne routeren tåler >200 samtlige forbindelser. Lenke til kommentar
Jamsan Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Må vel bare komme med standardsvaret at man bør piske alle som bruker torrentprogrammer uten å tenke på innstillinger. Reduser antall forbindelser i torrentprogrammet til f.eks 40 connections globalt.Har man for mange forbindelser (ikke antall nedlastinger men ip-forbindelser) så bryter routeren sammen... De beste routerne til torrentbruk er nyere D-link. En rimelig og stabil løsning er D-link DIR-635 https://prisguiden.no/fritekst_sok....mp;search=S%F8k Denne routeren tåler >200 samtlige forbindelser. Ok. takk for svar. Det ser ut som om du har svaret gitt. Fordi når jeg laster ned med torrent programmet så detter det ut ja. Skal prøve å endre til 40 connection. Den sto på 100 tidligere, så får håpe dette hjelper Forresten tar det lengre tid å laste ned da tru?? Endret 2. oktober 2008 av Jamsan Lenke til kommentar
simson Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Må vel bare komme med standardsvaret at man bør piske alle som bruker torrentprogrammer uten å tenke på innstillinger. Reduser antall forbindelser i torrentprogrammet til f.eks 40 connections globalt.Har man for mange forbindelser (ikke antall nedlastinger men ip-forbindelser) så bryter routeren sammen... De beste routerne til torrentbruk er nyere D-link. En rimelig og stabil løsning er D-link DIR-635 https://prisguiden.no/fritekst_sok....mp;search=S%F8k Denne routeren tåler >200 samtlige forbindelser. Vil bare si fra at jeg har DIR-635, som detter ut i 10 sek en gang hvert 3.-10. minutt. Tror ikke problemet er routeren (men Vista og nettverkskortet), men tenkte jeg bare skulle minne folk på at ikke alt nødvendigvis vil ordne seg med en annen ruter. (Ikke uenig i at D-link er bra til torrent-bruk, tenkte det bare kunne være en nyttig påminnelse) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Du har rett i at D-link kan være problematisk med trådløse tilkoblinger. Dette skyldes nesten alltid drivere til det trådløse nettverkskortet og løses som regel ved å laste ned drivere fra Microsoft update, chipsetprodusent eller finnes ved å google litt. Sønnen min hadde problemer med sin maskin mot DIR-635 og vi måtte bare finne en ny driver og maskinen er nå dønn stabil trådløst og med torrents. Pass på at du bruker SP1 i Vista, for den er bedre enn uten SP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå