Milk_Crisis Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hva er vitsen med å selge 1080p tver da? Vet om flere tver som er 40" med 1080p. Forklar meg gjerne det. Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Noen som vet om LittleBigPlanet kommer til å kjøre 1080p? finner det ikke noe plass >.< Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hva er vitsen med å selge 1080p tver da? Vet om flere tver som er 40" med 1080p. Forklar meg gjerne det. Over dobbelt så mange (2,25x) piksler tilgjengelig å tegne opp bildet på... tja. Nei det ser man vel ikke da. Hehe. Men klart, sitter man riktig så langt unna så ser man ikke forskjell på SD og HD heller. Mange har beholdt vanen ved å sitte 4-5 meter unna TV'n sin ofte, så ikke så rart at forskjellene ikke oppleves så store. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Her var det mye påståelige greier. Jeg jobber med tver, og i dagens marked er 720p/1080p det store spørsmålet. Derfor har jeg brukt ganske mange timer på dette. Den beste testen jeg har gjort er ved bruk av Pioneer LX5080D (full-HD) og 5080XA (HD-ready), to skjermer som har forskjeller, men er like skarpe på 720p og nedover. Pioneer referanse HD-materiale 1080p (noen av spora der er av kvalitet som overgår alt annet vedrørende skarphet ble spilt av gjennom en software-basert HD-streamer via HDMI til en HDMI-splitter og så inn i TVene. TVene hang ca 2meter unna hverandre. Det som da skjer er at 1080p-signalet blir avspilt direkte på LX5080D, mens det blir nedskalert til 720p på 5080XA. Det jeg la merke til da var for det første at 5080D har merkbart høyere kontrast, men også at skarpheten var identisk. Spurte noen kunder (som kan gå for å være relativt gjennomsnitlig norsk forbruker)om hvilken skjerm som var best, og som var hver gang at de var like. Når jeg beveget meg nærmere skjermene (jeg ser dårlig, men med linsene på ser jeg bra)og først på en avstand på ca 1,20 begynner jeg å se forskjeller i skarphet. Vet ikke hvor mange som sitter så nærme tven sin (1,20 tilsvarer ca 50tommer, altså lik skjermstørrelsen), men jeg velger å tro at Full-HD har ingen ting for seg for vanlig bruk. Den eneste grunnen til å velge 1080p, er PC-bruk. Det er et fantastisk salgstriks, men personlig vil jeg heller si at man bør bruke penga på skikkelig kalibrerin i stedet. Lenke til kommentar
jkolbu Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Little Big Planet blir kun 720p. Står på Wikipedia! Lenke til kommentar
Ramsey Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Sitter omtrent 3m fra tv og ser merkbart forskjell. Er dette bare innbilt? Kan jo være en slags placebo effekt når jeg tenker meg om. Endret 5. oktober 2008 av Ramsey Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Sitter omtrent 3m fra tv og ser merkbart forskjell. Er dette bare innbilt? Kan jo være en slags placebo effekt når jeg tenker meg om. Finnes andre forklaringer og, f.eks at TVen din ikke takler 720p særlig godt. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Sitter omtrent 3m fra tv og ser merkbart forskjell. Er dette bare innbilt? Kan jo være en slags placebo effekt når jeg tenker meg om. Spørs vel litt hva du sammenligner. Du sier du ser forskjell. På hva? Har du en 720p TV og en 1080p TV og ser samme matriale avspilt på begge, og de står 3m unna? Eller ser du forskjell på en og samme 1080p TV når du forer den med enten 720p eller 1080p matriale? Ellers så er MkII Eyeball bra målemetode på den måten at er du fornøyd, så er du fornøyd! Lenke til kommentar
Ramsey Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Sitter omtrent 3m fra tv og ser merkbart forskjell. Er dette bare innbilt? Kan jo være en slags placebo effekt når jeg tenker meg om. Finnes andre forklaringer og, f.eks at TVen din ikke takler 720p særlig godt. Åh? Har en 46" Samsung A 656. Er denne spesielt dårlig på 720p materiale, sånn i forhold til andre tver på markedet? Hmmpff.. Da har jeg blitt lurt av han sleipe salgskaren i butikken. Ellers så er MkII Eyeball bra målemetode på den måten at er du fornøyd, så er du fornøyd! Hoho.. Er ikke det eye-patchen til snake i mgs4? Kan vel brukes til å måle avstand til tver også da går jeg ut ifra. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Samsung A656 er en kjempegod tv, no worries av lcd-tver er det bare toppmodellene til sony som er bedre, W4000 er cirka det samme.. Endret 5. oktober 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå