Gå til innhold

Full HD- får kun 720i?

Multi-Task

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke ekspert på dette. Men jeg har hørt at disse spilla og mange andre spill faktisk har en maksoppløsning på 720P selv om det står på coveret at de kan kjøres i 1080p.

Prøv WipEout HD. Det bør se fint ut.

Endret av Kuff1
Lenke til kommentar

fallout3 har garantert ikke 1080p ettersom dette spillet også lages til xbox som kjører 720.

Grunnen til at det står 720p/1080i/1080p bak på GTA er bare for å illustrere at GTA kan spilles på tver som kjører disse oppløsningene, noe som er en selvfølge og i mine øyne bare et salgstriks å ha bakpå coveret. DET burde derimot stå native oppløsningen til spillet.

Forskjellen på 1080i og 1080p følger under, synest det var en bra forklaring;

3. Why is 1080p theoretically better than 1080i?

1080i, the former king of the HDTV hill, actually boasts an identical 1,920x1,080 resolution but conveys the images in an interlaced format (the i in 1080i). In a tube-based television, otherwise known as a CRT, 1080i sources get "painted" on the screen sequentially: the odd-numbered lines of resolution appear on your screen first, followed by the even-numbered lines--all within 1/30 of a second. Progressive-scan formats such as 480p, 720p, and 1080p convey all of the lines of resolution sequentially in a single pass, which makes for a smoother, cleaner image, especially with sports and other motion-intensive content. .

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Høres ut som et godt salgstriks.. Ikke derfor jeg kjøpte spillene, men trodde at de var 1080p native som dere sier her. 720i/p blir ikke veldig fint når skjermen blir for stor :/

jo. jeg ser ikke stor forskjell som har noen betyding mellom 1080p og 720p

på en 120" skjerm.

720p er mer en bra nok

ser heller ikke forskjell på Blu-Ray 720p/1080p på en 40" skjerm.

de som mener noe annet er usakelig pirkete og/eller tenker kun teknisk fordi det er så bra å ha høye tall.

Lenke til kommentar

enig med nird.. sitter 1,5 meter fra 46" skjerm, og opplever fint lite forskjell på 720p og 1080p.. Feks på wipeout merker man at oppløsningen er veldig høy, og grafikken smooth, men dette er motsatt igjenn på GT5p som også er 1080p.. Variasjonene spillene imellom utgjør den største forskjellen på opplevd grafikkvalitet :)

Lenke til kommentar
enig med nird.. sitter 1,5 meter fra 46" skjerm, og opplever fint lite forskjell på 720p og 1080p.. Feks på wipeout merker man at oppløsningen er veldig høy, og grafikken smooth, men dette er motsatt igjenn på GT5p som også er 1080p.. Variasjonene spillene imellom utgjør den største forskjellen på opplevd grafikkvalitet :)

Med god Anti Aliasing kan jeg være enig, men jeg vil likevel anbefale en synstest.. Jeg sitter 3m unna 47" og kunne godt tenkt meg høyere oppløsning i 720p-spill. Uncharted kunne hatt godt av AA og/eller 1080p. GTA4 og COD4 har enda lavere oppløsning, 640p(?) og er veldig synlig grovkornet, selv om begge har brukbar grafikk ellers.

Selv om GT5p ikke har ekstrem grafikk, ser man tydelig at oppløsningen er høy.

Lenke til kommentar
Høres ut som et godt salgstriks.. Ikke derfor jeg kjøpte spillene, men trodde at de var 1080p native som dere sier her. 720i/p blir ikke veldig fint når skjermen blir for stor :/

jo. jeg ser ikke stor forskjell som har noen betyding mellom 1080p og 720p

på en 120" skjerm.

720p er mer en bra nok

ser heller ikke forskjell på Blu-Ray 720p/1080p på en 40" skjerm.

de som mener noe annet er usakelig pirkete og/eller tenker kun teknisk fordi det er så bra å ha høye tall.

Jeg ser STOR forskjell på min 46"

Prøv å sett ned oppløsningen på pc-skjermen din til 800 x 600 fra nåværende og fortell meg om du ikke ser forskjell.

Det er faktisk grunn til at 1080p er så attraktivt som det er. Bare Noobs som sier noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg ser veldig stor forskjell på filmer. Det er som natt og dag imo.

Misforstå meg rett:

720p er vedlig bra det og. Man kan sammenligne det som at 720p er høyrehånda og 1080p er vagina. Etter å ha opplevd fitte vil man bare ikke gå tilbake til høyrehånda. Finnes kanskje ett og annet unntak da men det får stå for deres regning. :whistle:

post-158465-1222862007_thumb.jpg

Endret av Ramsey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...