QuiNlan Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Sitter på en router som huseieren har. Den er det ikke trådløst internett på. Jeg ville ha trådløst internett slik at jeg kunne surfe med laptoppen uten å røske ut nettverkskabelen av stasjonær pc'en. Routeren til huseieren har følgende ip: 192.168.1.1 temmelig standard altså. DHCP serveren på den routeren sender ut ip'er fra 100-199. Min router har også følgende ip adresse: 192.168.1.1 Skal jeg koble nettverkskabel fra eiers router inn på internett inngangen på min router, eller inn på vanlig nettverksport? Har prøvd begge deler, ingen av de funker for å si det sånn. Er det vanlig at det skal bli kluss med 2 routere etter hverandre? Skal det ikke gå ann? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Det går an om du endrer ipadressen på din router til f.eks 192.168.0.1. Lenke til kommentar
QuiNlan Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Takk skal du ha. Nå funker det enn så lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå