xpnz Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Hei. Eg trenger sårt hjelp til et fantastisk irriterende problem. Som tittelen da forklarer ligger min AMD AthlonX2 6000+ på roughly 50% load, periodevis. (hopper mellom 40-60%). Det er ikkje konstant, ved oppstart i Windows og helt greie oppgaver går det fint, men ofte ved spill eller lusne oppgaver som kopiering eller Internett (Gjelder både Opera, Firefox, og IE) kan det skje. Eine kjerna ligger stabilt rundt 30% mens andre kjerna ligger rundt 60-70%. Og på "Prosesser" er "Ledig systemprosess" på 90-100 og ingen program bruker spesielt mykje minne. Det skjer veldig ofte i spel (Test Drive Unlimited, Command And Conquer 3: Tiberium Wars, og Need for Speed: Most Wanted). Viss eg minimerer og ctrl+alt+delete ser eg belastingen som beskrevet ovenfor. Det du merker inne i spelet er at det lagger bittelitt, det "lugger", bittelitt av gangen men ganske ofte, ofte nok til å bli i relativt "lunkent" humør... mildt sagt... Systemet eg har no er beskrevet nedenfor, men eg hadde akkurat samme problemet på det gamle systemet! Systemet som eg har no 1x ASUS M3N-HD/HDMI 1x AMD AthlonX2 6000+ 2x nVIDIA GeForce 8800GT i SLI (ASUS og XFX) 1x OCZ StelthExtreme 600W Windows XP 32-bit Det gamle systemet: 1x MSI K9N-Neo V3 1x AMD AthlonX2 6000+ 1x nVIDIA GeForce 8800GT (ASUS) 1x northQ 400W Windows XP 32-bit Endret 30. september 2008 av xpnz Lenke til kommentar
xpnz Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Windows XP 32-bit Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ok, du har lastet ned og installert dual core optimizer? Lenke til kommentar
xpnz Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 ja, men får ikkje til å starte det, .exe fila -> amd_dc_opt vil ikkje starte. Klikker men skjer ingenting? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Da ville jeg lastet ned en gang til. Ellers er alt av drivere installert? Skjermkort. chipset, etc? Cool'n'Quiet er disablet i BIOS? Edit: "Lugger" det på alle oppløsninger i spill? Endret 30. september 2008 av Uglegutt Lenke til kommentar
xpnz Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 - Har lasta ned og reinstallert to ganger, men såg på et forum inlegg der en skreiv at etter hadde installert det skulle eg berre "glømme" det for da var det ferdig installert og operativt - alt av drivere er installert (inkl. AMD CPU Driver) - CNQ er disablet i BIOS ja - Har ikkje sjekka det så altfor grundig men kjørte Test Drive Unlimited på høgast grafikk uten AA og samme problemet oppstod. Og viss eg ikkje er helt på jordet skal no systemet eg har no i PCen klare det fint. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hmm, ok, jeg har ikke forsøkt test drive unlimited selv, så jeg har ikke noe erfaring med hvordan det liker flere kjerner. Du kan forsøke å åpne spillet, trykke ctr+alt+del, høyreklikke på test drive prosessen og velge kun en av kjernene som affinitet. Se om det hjelper. Ellers er det alltid greit å se noen screenshots av cpu-z (både hoved siden og memory config sidene), samt memset og gjerne et oversiktsbilde av Everest Ultimate eller HWinfo32. Da er det mulig å se om det er noen settings som står feil Har du forresten hatt forskjellige skjermkort/annen HW installert på pc'en på samme OS installasjon? Er ikke umulig at det ligger en gammel driver og lager vanskeligheter. Lenke til kommentar
xpnz Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) -prøvde å skru av en kjerne, og prøvde å kjøre på kver av dei. Ingen bedring. -både disken og installasjonen er ny, problemet har vert sida eg første gang installerte det. Endret 1. oktober 2008 av xpnz Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Ser du kjører minnet i single channel konfigurasjon, antar du har en god grunn til det? (ikke at det har noe særlig å si på ytelsen). Ellers kommer jeg ikke på stort mer forslag til løsning, kansje noen andre som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
xpnz Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Det må vel være fordi eg ikkje har sjekka det før og ikkje helt veit ka det vil seie og korleis eg endra på det kunne noken forklart? Her er forresten to bilder for å demonstrere problemet, kanskje noken skjønner det bedre da Som dere ser er det KUN kopieringa som forårsaker det... Endret 2. oktober 2008 av xpnz Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hvor mange minnebrikker bruker du, og hvordan har du satt dem på hovedkortet? Lenke til kommentar
xpnz Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 har 3 minnebrikker på 1GB kver. har 4 slots og har satt dei rett ved sida av kverandre fra venstre. På det gamle systemet hadde eg 2 brukker på 1Gb kver, dei stod på samme slots fra venstre, om du skjønner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå