Bearboy Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Heisann! Driver og ser på russebil og kan veldig lite om motor, så tenkte dette var et fint sted å spørre - er n00b, rett og slett ... Har søkt, men fant ikke noe lignende, si ifra om det er noe jeg har oversett. Så har det seg sånn at jeg har fått tilbud om en bil (vet veldig lite om den, annet enn at det var en van) fra noen jenter jeg kjenner. De var så "uheldige" at de kjørte den tom for olje, dermed har de ikke noe motor i den nå, men ny motor er kjøpt. Så kommer spørsmålet: Er det vanskelig å sette i ny motor? Eller er det noe man kan klare om man leser og sjekker en del? Eller må vi ha verkstedfolk for sånt? Noen som evt. har noe prisanslag på sånt? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Har du endel teknisk innsikt, litt skru ferdigheter og hue med deg så skal det være rimelig greit. Husk at det krever endel verktøy, slik at du har det. Holder ikke med flat og stjerne trekker her. Lenke til kommentar
Bearboy Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Jeg skjønner. Bor på gård, så verktøyene skal ikke være noe problem. Skruferdighetene er det værre med. Ville dere gått på jobben om dere ikke kunne en dritt fra før a? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Egentlig ikke. Kan bli vanskelig uten noen form for kunskap innenfor område. Greit å ha litt grunnleggende bakrunn for bil når du skal bytte motor. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hva slags bil er det? En kammerat og meg skiftet clutch på en Vw Transporter/Caravelle 1989 modell, da hadde vi ute hele girkassa, og jeg tror ikke det er noe hokus pokus å skifte motor i den. Vi er ikke mekanikere akuratt Hvordan det er med de Amerikanske har jeg ikke peiling på. Du trenger egentlig ikke ha så mye verktøy. Har du et sett med fastnøkler, ei skralle og et sett med piper kommer du langt. Er det en Vw mener jeg å huske at du trenger div sekskantnøkkler. Du bør også ha en elefantjekk Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 hvis det er akkurat samme motor, eller samme feste og slikt så skal det vell gå greit. husk å ta masse bilder før du skrur ut den gamle motoren for da kan du se på bildene hvordan det skal være. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 www.bilforumet.no Kan hende noen der har lite å gjør... Sette inn motor er ikke all verden hokuspokus og jo eldre de er jo bedre er det... Lenke til kommentar
Bearboy Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Takk for mange gode svar! @Selle - Det er en Chevrolet Van, vet ikke noe mer enn det, desverre... Skal sjekke ut med ho som selger den om motoren forstatt står i, og om det er samme type motor. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Som de andre sier, så lenge motoren er lik osv er det ikke mye hokkuspokkus. Men jeg ville ikke gått løs på det om jeg var helt noob. Greit å ha litt peiling, for det er visse ting som må gjøres rikig osv. Er en del som skal kobles fra og på osv. Men om du finner en som har skrudd litt før, så burde det gå fint. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hvis det er en Chevy Van med typisk amerikansk drittung motor, så bør dere iallefall ha noe stort å løfte ut motoren med. Som de andre her sier så er det lurt å finne ut om det er samme motortypen, ellers kan dere få trøbbel med girkasse osv. Skal ikke påstå at jeg er noen ekspert på Chevy, men amerikanere er en egen type biler... Lykke til iallefall, stå på! Om dere gjør dette ordentlig bør det være i orden til russetida. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Regn også med utgifter til ny reg. reim og andre deler som man like gjerne kan skifte i samme slengen. Lenke til kommentar
Bearboy Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Noen som har noen antydning om hva det ville koste på verksted a? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Noen som har noen antydning om hva det ville koste på verksted a? Mye. Hehe... Ihvertfall på en slik bil. Digert, tungt, gammalt... The works. Det som koster på et verksted er antall timer, og det blir mange timer i en slik jobb. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 ... Med andre ord et tapsprosjekt uten tvil. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 De fleste verkestedene jeg har jobba på ville ikke tatt jobben i mangel på "tomme" verktøy.. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 ... Med andre ord et tapsprosjekt uten tvil. Akkurat. De fleste verkestedene jeg har jobba på ville ikke tatt jobben i mangel på "tomme" verktøy.. Det tenkte jeg faktisk ikke på, men dette er et problem som også er aktuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå