Gå til innhold

GTX 260 eller 4870


HSG300

Anbefalte innlegg

Skal snart kjøpe ny pc og lurer på hvilke av de to skjermkortene jeg bør velge.

Har lenge vært stor fan av nvidia, og foretrekker de, men samtidig så stiller jo 4870 veldig sterkt. Hvor mye bedre er 4870 framfor gtx 260, er det store forskjellen eller har de ca samme ytelse, bare at en er bedre i et spill og den andre bedre i et annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste spill fungerer klart bedre med dual core enn singlecore, siden alle bakgrunnsoppgaver ikke lenger kjører på èn kjerne.

 

Firekjerne, tja, Crysis har vel noe støtte samt UT3, kommer ikke på flere som støtter firekjerne noe særlig, ikke i farta iallefall.

Lenke til kommentar
Vil GTX 260 få plass i antec ninehunderd? Eller vil det gå?

 

 

http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15900#

etter denne videoen tror jeg den vil passe. kansje det er nok plass fra før, hvis ikke så lenge du ikke har en hardisk akkurat der, eller en cartridge plast ting som er i veien så er det bare å flytte den. I utgangspuntket er det plass i alle kabinetter ville jeg sagt som er midi-tower, såfremt du har hele kabinett lengden, dvs at det ikke er noen hardisk holdere i midten eller det rekkverket oppe som går helt ned, eller noe lignende. Jeg måtte fjerne noe og bytte litt om, endte med å ta helt vekk en gammel 120gb ide hardisk, egentlig like greit. had jo 250gb og 400gb så litt sletting av serier jeg har sett før, gjør vel ingenting, gidder liksom ikke se dem engang til.

Lenke til kommentar
det er ikke noe problem å overklokke selv, bare bruk Rivatuner eller no !

 

 

godt råd, aldri kjøp dyrere skjermkort enn det billigste av en serie, samme prosessor anyways og 216 har liksom 20 mini-prosessore dvs fra 190 til 216 prosessing units, noen kaller det 5%

overklokker du 100mhz noen klarer 200mhz tror jeg. Så ser du at det er lite nytte. og overklokker du ikke prosessor fra før av så kansje prosessoren er flaskehals, ikke vet jeg. Har lite tro på at det er nødvendig med 2x toppkort i dag med en e8600

Lenke til kommentar

Så nå nettop at XFX gtx 260 hadde gått ned til 1995-kr, altså samme pris som 4870. Tror jeg heller vil gå for det når jeg er nvidia fan og det er samme pris ;)

Men hvor mye ytelse er det og hente på en overklokket verson av gtx 260?

Endret av HSG300
Lenke til kommentar
Så nå nettop at XFX gtx 260 hadde gått ned til 1995-kr, altså samme pris som 4870. Tror jeg heller vil gå for det når jeg er nvidia fan og det er samme pris ;)

Men hvor mye ytelse er det og hente på en overklokket verson av gtx 260?

 

du får iallefall lite støy, mindre behov for kraftig psu, strømsparing, slipper å tenke på å skifte kjøler, kansje kjøleren er den samme på ati sin. Det er iallefall en heatpipe med aliminiumsriller ,eksos og vel en 80mm vifte om jeg ikke tar feil, kansje den er 70-60mm.

nvidia versjonen har da 800mb ram sånn circa, mens den rimelige varianten 512mb av ati så har du 1gb versjon også ute og går med ddr5, hvor mye ram en trenger i praksis er en annen ting. så hvis det er snakk om 5-10 fps forskjell på kortene så velg nvidia og ikke noe annet så tenker jeg at nvidia er en soleklar vinner.

 

har tro på at min 480watt psu skal holde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...