Kiein Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Har en to hardisker i pc min. en sata koblet, og en den andre typen Problemet er at jeg ikke finner hardisken med sata kobling inne på pc'en . Noen som vet hva som må gjøres ? Takker for svar Lenke til kommentar
Star Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 SATA aktivert i bios? Lenke til kommentar
Entim Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Har du installert SATA driver? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ny disk? Det er mange slike innlegg her fordi man ikke vet om Diskbehandling. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
Kiein Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Finner den ikke i biosen .. Har du en link der jeg kan få tak i sata drivere ? Jeg ser bare en av mine 2 hardisker i det programmet der Problemet er at jeg ikke finner den hardisken i det hele tatt ! xD Endret 30. september 2008 av Kiein Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Evt. nødvendige SATA-drivere finner du på den CDen som fulgte med hovedkortet ditt, evt. på hjemmesiden til produsenten. EDIT: Men hvis du ikke finner den i BIOS må du sjekke signalkabel og strøm til harddisken samt om SATA er enablet i BIOS. Endret 1. oktober 2008 av PerB Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Har du Windows XP eller Vista?! Ikke så veldig kjent med Vista, men har du XP med Service Pack 2 (eller senere) installert, følger S-ATA driverne med, hvis ikke må du installere de manuelt, enter fra nettet eller via medfølgende CD (eller diskett)! Lykke til. E: Ser at hårek nevner "Diskbehandlig", den er ikke dum. Prøv og formater disken der Endret 1. oktober 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har opplevd å måtte gå inn på win xp innstalasjon og måtte gjøre de nye diskene mine om til partisjoner før de er synlige. Men ettersom du ikke kan se den i bios, er det nok sata drivere du mangler. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Kiein! Du må poste system informasjon om hva du har problemer med. Type PC , hovedkort merke modell nummer , og type merke/modell på SATA disk. Uten dette får du kun generelle svar. Om du mener du skal "se" disken i cmos setup og ikke gjøre dette har det ingenting med operativsystem, diskbehandling eller driver å gjøre. Er dette en stor disk f.eks 1TB/750GB Samsung F1 disk på et gammelt system/hovedkort kan jeg jo nevne for deg at du er i samme båt som flere andre med samme problem her på dette forumet. Lenke til kommentar
Kiein Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Her kommer litt info. Selve pc'en er hjemme mekka, Har ASUS A8N5X hovedkort, Har en samsung 200 gb hardisk. vet desverre ikke flere spesifikasjoner på denne Lenke til kommentar
Kiein Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Skal spør litt annerlededes da Kan noen hjelpe meg med å finne Nvidia sata raid drivere til Asus A8N5X ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Har selv et nforce 4 kort idrift med sata300 disker (Seagate). Du trenger ikke laste inn nvidias drivere under xp. De trengs bare ved raid oppsett. Synes ikke disken under cmos settings på følgende (se bilde) er det som sagt ingen driver som kan gjøre noe med det. Påse også at du har raid og alle sata kanalene som disablet under Advanced - Onboard Device Configuration - NVRaid Configuration User Guide: http://dlsvr.asus.com/pub/ASUS/mb/socket93...e2138_a8n5x.pdf Lenke til kommentar
Kiein Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Tusen takk for hjelpen ^^, Harrdisken er oppe å går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå