qeamer Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Poster det her også, om det er feil noen plass får dere slette posten Heihei, har tenkt å bestille meg et par av patos sine 510 nå, men det jeg lurer på om JVC RX-5062S er kraftig nok til og få en bra nok lyd i høyere volum? Om dere vet noe som er bedre for ca 3000,- så sleng det ut. Er litt mer amatør på slik, så litt hjelp hadde vært fint Info Patos Basic 510 MKII Black: Treveis gulvhøyttaler fra Patos. Soft-dome diskant, 4" mellomtone, og dobble 8" basselemen. Dobbel bassrefleks i bakkant av høyttalerkassen. Høyttaleren spiller innen frekvensområdet 30-23.000Hz 4 Ohm, 90db Yttre mål: B:24,5 CM H:115 CM D: 40,5 CM Info forsterker: Produktbeskrivelse JVC RX 5062S - AV mottaker - 5,1-kanals Produkttype AV mottaker Dimensjoner (BxDxH) 43.5 cm x 37 cm x 14.7 cm Lydmodus Surround Sound Innebygde dekodere Dolby Pro Logic II, DTS 96/24, Dolby Digital, DTS-dekoder Surround Sound-effekter 3D Phonic Surround Surroundsystemklasse 5,1-kanals Equalizer 5 bånd Responsbåndbredde 20 - 20000 Hz Radio Radiokanalvelger - AM/FM - 45 forhåndsinnstilte stasjoner Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 men det jeg lurer på om JVC RX-5062S er kraftig nok til og få en bra nok lyd i høyere volum? Enkelt og greit nei. Den er oppgitt til 5x100W, men det er 100W med én (1) kanal i drift i 4 Ohm målt etter DIN standaren med opp til 10% forvrengning. Om dere vet noe som er bedre for ca 3000,- så sleng det ut. Den eneste brukbare surroundreciveren til under 3000,- kr jeg vet om er NAD T744. I den prisklassen anbefales stereoforsterker. Man kan få mye filmmoro med to kanaler. Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Ja, det skal vel gå greit med en to-kanaler's i grunn http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355015 Hva med denne da? Endret 30. september 2008 av qeamer Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Ja, det skal vel gå greit med en to-kanaler's i grunn http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355015 Hva med denne da? Det er nok ett godt valg, mener at Patos og H/K fungerer bra sammen. Og med den forsterkeren for du masse kraft for pengene! Smart å gå for en stereoreciver også! Det liker jeg Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Takk for svar, men fungerer denne greit nok til at jeg slipper vente på neste lønn? EDIT: Forresten så ble det den mindre versjonen av høytallere: Patos Basic 410 MK 2 Endret 9. oktober 2008 av qeamer Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Skulle nok funke bra til de høyttalerne den. Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Skulle nok funke bra til de høyttalerne den. Okey ma' dokey, da er det bare å slenge på en harddisk til å surfe litt også da Tusen takk for hjelpen, legger vel ut et svar her når alt er ferdig oppsatt.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Fungerer nok bra det der ja. De Patosene er ikke så tunge for forsterkeren og det er jo en H/K så den har nok plenty av kraft på lager Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Impedansen på 4 ohm lokker jo ut litt kraft også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå