Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm mens dataen er i live

Anbefalte innlegg

En kompis av meg hadde problemer med dataen sin, vi hadde mistanke om att han ikke hadde god nokk strømforsyning så han fikk låne min. Dataen hans funket bra med min strømforsyning, vi satte strømforsyningen tilbake i min maskin og vi trodde att vi hadde koblet aldt rett. Når vi skulle starte opp maskinen for første gang etter om koblingene kom det en liten gnist inni karbinette, vi skrudde av, omkoblet alle ledningene for og se om det var noe vi hadde glømt, neste gang vi koblet til strømmen blei det liv i dataen men vi fikk ikke noe bilde på skjermen. Skjermen funker fint på andre datamaskiner en min, er det noen som kan hjelpe?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømmen sitter i skjerm kortet og det er ingen ting som er løst, har sett over alt. Er det en måte og finne ut om noe har kortsluttet (og hva som er ødlagt)? Og vis, er det noen måte og fikse det på her hjemme?

Takk for all hjelp så langt

*** Edited ***

Vi fikk det til og funke, er ikke helt sikker på hva vi gjorde men dataen funker no.

På oppstart fikk vi beskjed om att "forsøket på overklokking feilet osv."

Endret av Thalzar
Lenke til kommentar

hehe... hmm.. gnist og alt funker... haha, sjeldent heldige dere var! :) Funker alt som det skal i et par uker regner jeg med dere hadde "gullhår" en viss plass:P

kan i beste fall ha vært en gnist fra en kontakt som ikke sto orntlig i.. var det noe fra hovedkort, skjermkort etc. tviler jeg på at det holder så lenge.. men enkelte har jo flaks:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...