Thalzar Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 En kompis av meg hadde problemer med dataen sin, vi hadde mistanke om att han ikke hadde god nokk strømforsyning så han fikk låne min. Dataen hans funket bra med min strømforsyning, vi satte strømforsyningen tilbake i min maskin og vi trodde att vi hadde koblet aldt rett. Når vi skulle starte opp maskinen for første gang etter om koblingene kom det en liten gnist inni karbinette, vi skrudde av, omkoblet alle ledningene for og se om det var noe vi hadde glømt, neste gang vi koblet til strømmen blei det liv i dataen men vi fikk ikke noe bilde på skjermen. Skjermen funker fint på andre datamaskiner en min, er det noen som kan hjelpe? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Star Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Kortslutning? Har ikke minsta noen skruer e.l inni kabinettet? Har en kompis som gjorde det samme ( men da var noen skruer mellom hovedkort/kabinett problemet ) - Hovedkortet kortsluttet Lenke til kommentar
Entim Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Har du husket å koble til strøm på skjermkortet? Du kan jo prøve din strømforsyning i kompisens PC igjen for å utelukke feil på den eventuellt en annen strømforsyning i din PC. Lenke til kommentar
Thalzar Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Strømmen sitter i skjerm kortet og det er ingen ting som er løst, har sett over alt. Er det en måte og finne ut om noe har kortsluttet (og hva som er ødlagt)? Og vis, er det noen måte og fikse det på her hjemme? Takk for all hjelp så langt *** Edited *** Vi fikk det til og funke, er ikke helt sikker på hva vi gjorde men dataen funker no. På oppstart fikk vi beskjed om att "forsøket på overklokking feilet osv." Endret 30. september 2008 av Thalzar Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Ville fortsatt vært mistenksom siden det kom gnister da dere skrudde på, men dere får vel se om alt funker 100% i ettertid. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 hehe... hmm.. gnist og alt funker... haha, sjeldent heldige dere var! Funker alt som det skal i et par uker regner jeg med dere hadde "gullhår" en viss plass:P kan i beste fall ha vært en gnist fra en kontakt som ikke sto orntlig i.. var det noe fra hovedkort, skjermkort etc. tviler jeg på at det holder så lenge.. men enkelte har jo flaks:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå