Gå til innhold

[Løst]Trenger hjelp til kjøp av domener?

Pizzaen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et webhotell er kort forklart der alle filene for nettsiden din blir liggende.

Selv har jeg hatt flere domener+webhotell hos One.com og er stor fornøyd. Om du velger den billigste pakka hos One.com vil det sikkert klare seg mer enn nok.

Du får da et eget domenenavn, f.eks. pizzaen.com (bare et eksempel og sikkert opptatt) også får du alt av brukernavn og passord du trenger for å få lastet opp filer til webhotellet.

Ikke nok med det, du kan opprette e-post kontoer, administrere databasen ++.

Alt dette og mer står godt forklart på support-sidene til One.com. Les og studer der før du tar et valg.

Hvis mye av dette er ukjent for deg ville det kanskje vært bedre å opprette en hjemmesiden der det er gratis å ha en liggende.

Endret av scumbag
Lenke til kommentar
Finnes det gratise hjemmesider? Sånn at jeg får f.eks pizzaen.com gratis?

Og på one.com, kan jeg ha så mange epostadresser som jeg vill??

Du kan opprette hjemmesider hos f.eks. home.no (ikke 100% sikker på om disse fortsatt tilbyr) gratis. Men du får ikke automatisk domenet "pizzaen.com" (kun et eksempel). Domener og hjemmesider er to forskjellige ting.

De fleste toppdomener som .COM eller .NET får du ikke gratis og må kjøpes. Men, noen toppdomener kan du få gratis f.eks. .TK toppdomener, men de legger som oftest reklame på siden din også..

Og når det gjelder pizzaen.com er dette domenet opptatt. Slikt finner du ut ved å prøve å laste inn det aktuelle domenet eller søke på det hos f.eks. One.com.

Når det gjelder antall e-post adresser, database ++ så les på support-sidene til One.com Det er der samlet masse informasjon allerede: http://www.one.com/no/info/pre-sales-faq

Siden du tydeligvis ikke er så godt kjent med domener, webhotell og hjemmesider enda vil jeg heller anbefale deg å prøve deg frem litt med en hjemmeside du får opprettet gratis. Og om du vil ha et domene, så kjøper du kun selve domenet hos f.eks. namecheap.com og får denne til å peke til der du har hjemmesiden liggende.

edit: Ta en titt på namecheap.com og søk på forskjellige navn for å se om det og det domenet er ledig. Ingenting er så artig som å få seg et virkelig kult domenenavn.

Endret av scumbag
Lenke til kommentar

Jeg vet at du kan ha hjemmesider hos home.no, og ja, det funker enda. Tenkte ikke på gratis hjemmeside, men gratis domene, skrivefeil hos meg der.

Jeg vet at toppdomener må kjøpes. .TK tilbyr ikke gratise hjemmesider, det er bare en redirect akkurat som tinyurl.com. Sånn at du kan gjøre sånn at når du skriver f.eks "hei.tk" kommer du til "diskusjon.no".

Vet at Pizzaen.com er opptatt, men brukte bare det som et eksempel. Det er mye enklere og bruke Domeneshop.no til slikt siden du får opp alle domenene når du søker slik at du kan se etter et søk om Pizzaen.dk, com, net, org osv... er opptatt.

Får lese litt på support sidene til one.com istede for og plage deg :) Da har jeg egentlig fått svar på alt, takker for hjelpen :)

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Kjøpte nettopp domene og da kom jeg fram til at Subsys er dne eneste norske leverandøren som duger.

Med mindre du klarer deg med noe ustabilt og begrenset, men billigere (som One.com) eller trenger noe kraftigere (dyrere).

Skall se på det :)

Syntes ting er utrolig uklart hos one.com. Står liksom ikke hva du får med i de forskjellige pakene osv... Hva er E-mail konti ?? Hvor mange mail adresser får jeg med viss jeg kjøper webhotell hos one??

Edit: Så nå at det står "ubegrenset antall epost kontoer"...

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar

Tror jeg kjøper hos one.com. Det virker som om de har de laveste prisene og mest for prisen og de har live support 24/7 :) En kompiss av meg har one.com og i det halve året han har hatt webhotell så har det aldri vært nede :)

Edit: Lurer fortsatt på hva "email konti" er?? Er det det samme som en epost konto?

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Kjøpte nettopp domene og da kom jeg fram til at Subsys er dne eneste norske leverandøren som duger.

Med mindre du klarer deg med noe ustabilt og begrenset, men billigere (som One.com) eller trenger noe kraftigere (dyrere).

Syntes ting er utrolig uklart hos one.com. Står liksom ikke hva du får med i de forskjellige pakene osv... Hva er E-mail konti ?? Hvor mange mail adresser får jeg med viss jeg kjøper webhotell hos one??

Hvordan kan ting være uklart hos One.com? Det står jo alt du trenger å vite jo om de forskjellige pakkene, og det på første side..

post-165304-1223043907_thumb.jpg

Og om man har et spørsmål eller to så titter man ganske så enkelt på hjelpe-sidene...

Endret av scumbag
Lenke til kommentar

Hvordan kan ting være uklart hos One.com? Det står jo alt du trenger å vite jo om de forskjellige pakkene, og det på første side..

post-165304-1223043907_thumb.jpg

Og om man har et spørsmål eller to så titter man ganske så enkelt på hjelpe-sidene...

Så ikke den første gang jeg var innpå siden, men har sett den nå :) Blir nåkk og bestille domene snart hos One :)

Lenke til kommentar
Så ikke den første gang jeg var innpå siden, men har sett den nå :) Blir nåkk og bestille domene snart hos One :)

Tips! Finn ut hvilket domene som kan være et alternativ for f.eks. .COM eller .NET. hvis det er et slikt du er ute etter.

.BE domener er f.eks. noe billigere så du kan spare noen kroner her.

Endret av scumbag
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Selv kjøpte jeg domene og webhotel hos surftown.no, er veldig fornøyd, var opp og kjørte på et par timer og har ennå ikke hatt et eneste problem.

Har også erfaring med webhuset.no som også funker veldig greit.

Hittil har Webuset (het tidligere Portalen tror jeg) vært greit og ikke minst artig, men nå får man følgende beskjed når man forsøker å opprette en ny mailadresse:

"Vi beklager, men registrering av nye kontoer er midlertidig stengt."

Ikke noe mer info. å finne på sidene deres om dette er permanent eller hva som faktisk er årsaken. Fikk akkurat nå bekreftet av en veldig hyggelig fyr på kundeservicen deres (live chat) at det er rimelig usikkert om den tjenesten blir tilgjengelig igjen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hittil har Webuset (het tidligere Portalen tror jeg) vært greit og ikke minst artig, men nå får man følgende beskjed når man forsøker å opprette en ny mailadresse:

"Vi beklager, men registrering av nye kontoer er midlertidig stengt."

Ikke noe mer info. å finne på sidene deres om dette er permanent eller hva som faktisk er årsaken. Fikk akkurat nå bekreftet av en veldig hyggelig fyr på kundeservicen deres (live chat) at det er rimelig usikkert om den tjenesten blir tilgjengelig igjen i det hele tatt.

Merkelig. Innlegget ditt fikk meg faktisk til å lete gjennom mailen min litt da jeg trodde de hadde glemt å svare på et spørsmål jeg sendte, men det viste seg at det var svaret mitt som hadde forsvunnet.

Hvis de svarer så innleder jeg vel live chat og kommer til å spørre dem litt ut. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...