Kenneth Solfjeld Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Alt er godt gjemt i denne skogen. Det gule treet er en del av et større bilde. Det lyser opp blant store, mørke grantrær. Kunne selvfølgelig finne en vinkel hvor treet hadde stått mere fritt, men det hadde blitt en for direkte tilnærming synes jeg. Endret 6. oktober 2008 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Er det her man kan snakke om "gull og grønne skoger"? Nesten litt Soria Moria-aktig med det lysende gullgule midt i blant mørke grantrær og myk grønn "filt" i skogbunnen. Tipper Kittelsen var inspirert av dette bildet i sitt maleri (eller ble det en eim av anakronisme her?). Dette likte jeg veldig godt. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) 6: Har travle dager, så det blir lite fotografering. Fikk likevel tatt ett bilde på vei hjem fra jobb i dag. Endret 10. oktober 2008 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det eneste jeg kan kritisere her, er elektrikkeren som har brukt rød krittsnor på betongen når han monterte lampene. Det sitter så himla lenge, og er så skjemmende. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Ja for pokker! Den var ikke god!! Må klones vekk.. Har nå lagt inn ett bilde med mindre skjemmende krittmerker. Endret 10. oktober 2008 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ditt siste er ett av de beste synes jeg. Nå var visst de skjemmende strekene borte også. Bra! Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Der satt den ja. Flott. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) 7: Her er omsider ett nytt bidrag. Endret 22. oktober 2008 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Slett ikke verst! Det er sjelden sånn farge/s-h opplegg funker i mine øyne, men her gjør det jobben. De grå og triste omgivelsene er veldig troverdige. Endret 19. oktober 2008 av Anew Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Takker! Synes selv det fungerer veldig bra. Jeg hadde flaks at bildet ble såpass skarpt, håndholdt og med en lukker på 1/25.. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) 8: Nytt bidrag. Har liten inspirasjon, men det blir som det blir.. Endret 22. oktober 2008 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Nytt bidrag. Har liten inspirasjon, men det blir som det blir.. Kanskje like bra inspirasjonen ikke er for stor, ellers ville bildene blitt _for_ bra. Dette her var i hvert fall god utnyttelse av et repeterende geometrisk mønster. Forøvrig en utpreget optisk effekt hvis man ser på thumbnailen mens man scroller browservinduet... Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 En annen morsom effekt, var at bildet begynte å bølge seg når jeg hadde sett på det en stund. Prøvde også å sette to nesten helt like versjoner side ved side, men det gikk ikke an! For da fikk det ene bildet en helt annen vinkel på mønsteret, samt at det ene ble lysere enn det andre, og omvendt! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Mange flotte bilder her. Fin stemning i skogen den 5. og tilsvarende trist stemning på lekeplassen den 7. Fin effekt du har fått til på sistnevnte. Det ser litt ut som du har tatt en gammelt s/h-bilde og photoshop'et inn to lekeapparater. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Takk for fine tilbakemeldinger. Det er nok heller nitidig arbeid i layers/masks. Har malt bort fargene i bildet, bortsett fra på lekeapparatene. Endret 20. oktober 2008 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Har hatt problemer med å komme inn på forumet. og nå er alle bildene borte.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Har hatt problemer med å komme inn på forumet. og nå er alle bildene borte.. Det har vært server krasj - bildene kommer tilbake om en dag eller tre. Jeg har linket til flickr i mellomtiden ... Tom Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 bildene kommer tilbake om en dag eller tre Kan du garantere for dette? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 bildene kommer tilbake om en dag eller tre Kan du garantere for dette? Ikke jeg, men forumstyret ... Tom Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) 9: Hoppet av pendlerbilen i dag ca. 5km. hjemmefra for å prøve å fange det vanvittige lyset og fargene som utspant seg. Tror jeg har lykkes ganske godt, men ganske vanskelig å tweake fram det ønskede resultat fra råfila. Så her blir det mye eksperimentering på sene kvelder fremover. Endret 21. oktober 2008 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå