Patrick123 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hei! Jeg har bestilt en Nokia 6210 Navigator som jeg gleder meg til å få i posten, men... og det er stort men for meg... er det noen avgifter for å ha GPS på mobilen selv om man ikke bruker det? Snakket med noen hos Nokia, men han jeg snakket med mumlet på svensk så jeg ble ikke så mye klokere. Jeg tror han sa at man ikke trengte å betale noe bare for å ha det der siden kartene allerede var på mobilen, men da lurer jeg på: betyr det at jeg kan se på kartene å finne en vei, men uten noen form for veianvisning? Dette er noe jeg trenger et raskt svar på, jeg mister nattesøvn her. På forhånd, takk Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Here's how it works: 6210 leveres med 6 måneder inkludert navigasjon, og forhåndsinstallerte kart for sverige/danmark/finland/norge. Videre må du kjøpe lisens for å få selve navigeringen (dvs stemme og pilanvisning når du skal kjøre til en satt destinasjon). Worst case scenario for lisens på dette er ca 600kr for 3 år, som kan overføres ved eventuelt bytte av telefon. Det å se på kartene og koble seg til satelittene koster deg ingenting. Kartene kan lastes ned gratis. Hvis du derimot ønsker å se etter nære hotell/butikker/bensinstasjoner osv må dette lastes ned. Det går på ordinær datatrafikk, og belastes på telefonregningen din. Hvis du ønsker raskere posisjonering, kan du la Nokia Maps koble seg til telefonnettet for å overføre ca 5kb, og da finner den din posisjon langt raskere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå