Gjest Gjesten.. Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Først, beklager om dette er postet feil, fant ikke noen mer passende sted, og ett sted hvor gjesteposting er tillatt. men trenger svar: har i ca 1.5 år jobbet i ett firma hvor en på min alder har vært min kollega, samtidig som vedkommende har blitt en av mine beste kamerater. vi har hatt fester sammen og deler mye av den samme humoren. kunne diskutere alt sammen..og likte de samme damene. I dag, la han frem sin oppsigelse. det var som ett slag i fjeset. følte at alt var waste....greit, jeg forstår at vedkommende må gå videre, men han valgte småpenger i forskjell for ett utrolig bra arbeidsmiljø...og ett veldig godt vennskap. ikke bare mellom meg og han, men mellom alle. alle på jobben vil merke dette Hva mener dere? er det greit å bli trist for slikt? hadde dere valgt å si opp en trygg stilling med mange gode ansatte som og var gode venner, for en lønnsøkning på noen usle kroner? Håper på svar... Lenke til kommentar
Putas Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jøss skulle neste tro at du jobbet sammen med meg For å svare på spørsmålet dit. Ja jeg hadde sagt opp. Men det betyr jo ikke at dere ikke kan være venner når han slutter. Jeg har gjort akuratt det samme som kompisen din, leverte oppsigelsen for 3uker siden etter ca 1,5år i jobben. Har fått en god kompis og trives godt med alle på avdelingen. Men jeg vet også at jeg kommer til å trives i den nye jobben. Og ikke minst tjener jeg mye mere. Nå vet jeg ikke hva du kaller småpenger men det jeg får syns ikke jeg at var småpenger. Det er bare å holde kontakten på fritiden. Det blir ikke noe problem hvis dere er så gode venner. Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det er en veldig vanskelig situasjon dette. Jeg har nylig gjort noe lignende og jeg vet at ikke alle liker at jeg drar. Og det var akkurat denne sammensveisede kameratskapen som gjør valget mye vanskeligere. Men til syvende å sist må man prioritere det man selv vil, selv om jeg VET at det vil føles som en waste. Dessuten, det er jo ingenting som tilsier at du ikke kan ta en telefon eller e-post neste gang det er lønningspils selv om personen nå jobber i en annen bedrift ? Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Klart det er kjipt når artige folk slutter på jobben, men å holde kontakten utenom jobben er ikke problem da. Hvertfall ikke når dere allerede fester sammen. Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Det å tape noe i livet = sorg Så ja det er så klart greit å være trist for dette. I tillegg var sikkert han en trygghet for deg i jobben, noe som gjør det ekstra vanskelig for deg akkuirat nå. Bare vent et par måneder så går det over og du har god kontakt med noen andre på jobben. Han kompisen din trenger du jo ikke å kutte kontakten med for det om han slutter. Bare pass på å støtt han i valget sitt i stedet for å bare tenke på deg selv og at du vil ha han der han er. Da vil du jo ikke det beste for han, men kun for deg selv. Det kan oppfattes egoistisk fra din side og kanskje skape konflikter. Det er så klart greit å si at du synes det er trist at han slutter, men at du håper han får det bra der han skal begynne og at dere fortsatt henger sammen og fester sammen. Er dere bestevenner så skulle det ikke være noe problem. Jeg for min del hadde gjerne skiftet jobb for noen kroner ekstra, men er ikke sikkert det er den eneste grunnen. Man blir lei av samme jobben etter hvert og man kommer ofte i en situasjon der en føler at en trenger nye utfordringer og nye veier. Arbeidsmiljø er ikke alt. Man jobber jo mesteparten av tiden og man skal trives med det man jobber med. Har akkurat søkt ny jobb selv fordi min jobb er for dårlig betalt og for krevende for den summen penger. Arbeidsmiljøet er bra og jeg er veldig godt likt på plassen, men jeg gidder ikke la det stå i veien for at jeg trenger å komme med videre i livet og prøve ut nye ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå