Gå til innhold

Rev som kjæledyr?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen formening om dette?

Eller vet om det er ulovlig å ha det som husdyr?

Vet at mange kommer til å si at det er et dyr som hører hjemme i naturen, men for å være ærlig, så driter jeg i det. Tenk på hvor mange stakkars rever som sitter i trange bur hos sånne jælva pelsoppdrettere.. Så hvis jeg får fatt i en rev fra et sånt sted, så redder jeg den jo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er direkte lov å ha rev som kjæledyr.. Men mange tar jo til seg reveunger hvis de finner dem foreldreløse.. Hukser jeg så på tv, en familie som hadde tatt til seg to rever. De var inne i huset og slikt sammen med hunden deres.. Men de gjorde MYE ugang.. :p Så de bygde etterhvert en plass ute for de.. slik at de kunne får løpe der istede..

Så det GÅR an.. Men er vel ikke å anbefale..

Ei venninnes venninne hadde to rever.. En rødrev og en sølvrev.. Men de satt i små bur.. Og det luktet helt forfrdelig.. :O

Liker ikke rever på pelsfarmer..! Så bare å redde de for min del.. ;P

Lenke til kommentar

Rev er jo et dyr som hører til naturen. Men om du møter en rev som du mener du kan gi ett bedre liv ved å ha den hjemme så ser jeg ikke noe feil i det. Men om du bare ønsker å ha en rev som kjæledyr fordi det kanskje hadde vært kult siden det er jo ikke mange som har det syns jeg det er feil.

Men om du først velger å ta en rev inn i hjemmet burde det være en valp som ennå ikke har lært å leve i naturen. Også må du huske på at de er ville dyr og at du aldri helt vet hvor du har de. Spesielt viktig og tenke på om du har små barn.

Men det er min mening. Hvordan loven er vet jeg ikke :p

Lenke til kommentar

Den får nå uansett et mye bedre liv hos deg enn i et trangt lite bur på en pelsfarm.. Men isåfall ville jeg anbefale og bygge en revegård slik at den kan løpe rundt med gress under føttene...

Og rever er jo litt nervøse av natur så det kan jo hende det kan oppstå et par problemer..

Men hvis du er som du høres ut så synes jeg ikke du skulle lavære heller. :) Kune godt tenkt meg å tatt til meg en revevalp jeg også.. hadde jeg bare hatt plass til det.. :p

Men les ihvetfall en god del om rever og slikt først så du er så forberedt som du kan bli ihvertfall.. ;P

Lenke til kommentar

Skaffer du deg en rev som kjæledyr så er det ikke til revens beste hvertfall.

Trolig tåler hunder langt bedre enn rev langvarig innesperring i små omgivelser. Reven er et høyintelligent streifdyr som i naturlig tilstand er vant til å bevege seg over meget store områder.

Herfra

Som jeg sa tidligere også, reven er ikke et domestisert dyr, og selv om noen få andre har fått til å ha en rev tidligere, bør ikke det åpne for at flere gjør det samme.

Lenke til kommentar

Det er faktisk folk som har rev, men det er den type rev som har blitt skadet og ikke kan slippes ut i det fri..

Hvordan skal du få tak i denne reven da mener du?

finn.no eller uti skogen? :!:

tror også det krever litt kunnskap om det ene og det andre for å ha et slikt kjæledyr ;)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Sorry for å skrive i en gammel tråd, men jeg har noe å tilføye her ;)

Rever kan bli like tamme som hunder i fangenskap og det er faktisk flere tilfeller hvor folk har hatt rev i hjemmet. Likevel er det ikke å anbefale på grunn av en enkel ting: hygiene.

Man kan ikke trene opp rev til å bli stueren. Den driter og pisser når den vil og hvor den vil. Og ingen vil vel ha en leilighet som lukter revepiss? :hmm:

Lenke til kommentar

Du kan jo la døra være åpen og la reven komme og gå som den vil. Men jeg tror ikke det er lov å ha ville rever låst inne i f.eks. en hundegård (i jakttida..?) som om den er en hund.

(Sånne farmrever og sånt som egentlig ikke er definert som noen "ville dyr" må jeg si at jeg ikke aner noen ting.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...