Naits_89 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Hei har aldri bygget data før! har skrudd mye på data men aldrig kjøpt alle komonetene å satt de sammen... Det eg lurer på er om komponentene eg har valgt passer sammen at ramm og hk cpu harrdisk og cd rom osv vill vere mulig å montere sammen! og at det funker sammen.... følger det med nødvendige kabler osv? Er det noen flaskehalser her? noen kompnenter som hadde vert bedre til samme pris osv? Antec Three Hundred Asus P5Q Pro Corsair TWIN2X4096 8500C5DF PC2-8500 D-Link DGE-528T Intel Core 2 Duo E8500 Nexus 120mm Real Silent Samsung SH-S203D Samsung Spinpoint F1 320 GB Thermaltake Big Typhoon 32gb flash disk Link til handlevogn: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=83742 Eg har ett xfx 8800gt skjermkort fra før så trenger ikke det... og eg har nesten ny Corsair VX 550W strømmforsyning! denne klarer vell å drive dette opsettet selv om eg en gang kjører sli 8800gt? Takker for svar Endret 1. oktober 2008 av Naits_89 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Alle deler passer sammen.. Men du vil ikke få noe bilde, du mangler skjermkort. Jeg ville også kjøpt 2-3 S-ATA kabler. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Alle deler passer sammen.. Men du vil ikke få noe bilde, du mangler skjermkort.Jeg ville også kjøpt 2-3 S-ATA kabler. Ja glemte å legge med at eg har et xfx 8800gt kort fra før! men er valget av komponenter bra i forrhold til hverandre? noen flaskehalser her? komponenter som ikke henger med hverandre?.... Takker for svar Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Den Raptor-disken er bortkastet etter min mening. Den er utdatert og ikke spesielt rask i forhold til andre av dagens disker. Jeg hadde heller kjøpt en SSD-enhet. Hvis du har planer om å overklokke cpu,så bør du ha ram som er bra på overklokking. Ellers er det et bra oppsett du har der. Svenni212000: Hvorfor bør han kjøpe S-ATA kabler? Det følger jo med kabler sammen med hovedkortet. Endret 30. september 2008 av Morten K Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) oki eg skjønner men den flash disken er dn samme tilkobling på de som på den raptoren? ser at flash disken er 2,5 tommer.... har kabinettet noen brønner på 2,5tommer eller trenger eg ikke det? og er det stor forkjell på Asus P5Q Pro og Asus P5Q Deluxe? Endret 30. september 2008 av Naits_89 Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Vill windows vista 64 fungere på dette oppsettet? Gi noe effekt? Lenke til kommentar
spioner Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Alle deler passer sammen.. Men du vil ikke få noe bilde, du mangler skjermkort.Jeg ville også kjøpt 2-3 S-ATA kabler. hvorfor S-ATA kabler? følger somoftest med nok kabler til og fylle alle utgangene på hovedkort... nye maximus 2 formula som jeg fikk i går fikk jeg med 8 S-ATA kabler... Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Ja det følger sikkert med nok s-ata kabler med hovedkortet så på en test att det var rikelig med kabler med Vill windows vista 64 fungere på dette oppsettet? Gi noe effekt? den flash disken er den samme tilkobling på de som på den raptoren? ser at flash disken er 2,5 tommer.... har kabinettet noen brønner på 2,5tommer eller trenger eg ikke det? og er det stor forkjell på Asus P5Q Pro og Asus P5Q Deluxe? takker for svar Lenke til kommentar
spioner Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 gjør det vettu;) ja anbefaler vista 64 bit... jeg er nå får raptor jeg da... https://prisguiden.no/product.php?productId=94659 den f.eks. og raptor yter fortsatt på nivå og noen ganger bedre enn ssd... og måtte evt kjøpt en 3,5 eller 5,25 til 2,5 får og montere den og ja kobler til på samma måte, via S-ATA stor forskjell imellom de hovedkortene er det ikke... får og være erlig er vel det du faktisk merker mest er det at den ene er EPU (gjør så du sparer litt strøm) og den andre er billigere der og da... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien. Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 gjør det vettu;) ja anbefaler vista 64 bit... jeg er nå får raptor jeg da... https://prisguiden.no/product.php?productId=94659 den f.eks. og raptor yter fortsatt på nivå og noen ganger bedre enn ssd... og måtte evt kjøpt en 3,5 eller 5,25 til 2,5 får og montere den og ja kobler til på samma måte, via S-ATA stor forskjell imellom de hovedkortene er det ikke... får og være erlig er vel det du faktisk merker mest er det at den ene er EPU (gjør så du sparer litt strøm) og den andre er billigere der og da... Så er det noen 10000rpm disker som er kjappere en en flashdisk i 1000kr klassen? og de rammene som eg har på oppsettet nå de vill gå bra i lag med resten av pcen vell? Corsair TWIN2X4096 8500C5DF PC2-8500 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 jeg er nå får raptor jeg da... https://prisguiden.no/product.php?productId=94659 den f.eks. og raptor yter fortsatt på nivå og noen ganger bedre enn ssd... og måtte evt kjøpt en 3,5 eller 5,25 til 2,5 får og montere den og ja kobler til på samma måte, via S-ATA Den Raptoren du linker til kan ikke sammenlignes med den gamle Raptoren som trådstarter har satt opp. Hardware har testet Velociraptor mot OCZ SSD,men husk på at den OCZ'en er en av de første SSD-enhetene og at den jeg linket til er en god del raskere. OCZ fra testen: 100 MB/s, 80 MB/s lese/skrivehastighet. OCZ som jeg linket til: 143 MB/s, 93 MB/s lese/skrivehastighet. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) jeg er nå får raptor jeg da... https://prisguiden.no/product.php?productId=94659 den f.eks. og raptor yter fortsatt på nivå og noen ganger bedre enn ssd... og måtte evt kjøpt en 3,5 eller 5,25 til 2,5 får og montere den og ja kobler til på samma måte, via S-ATA Den Raptoren du linker til kan ikke sammenlignes med den gamle Raptoren som trådstarter har satt opp. Hardware har testet Velociraptor mot OCZ SSD,men husk på at den OCZ'en er en av de første SSD-enhetene og at den jeg linket til er en god del raskere. OCZ fra testen: 100 MB/s, 80 MB/s lese/skrivehastighet. OCZ som jeg linket til: 143 MB/s, 93 MB/s lese/skrivehastighet. men hva lese skrive hastighet har den raptoren som eg valgte da til 800 kr?? Endret 1. oktober 2008 av Naits_89 Lenke til kommentar
spioner Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 ja og i tilegg så har du ikke plass til og ha spill som AOC OSV på den? hehe, er OS disk men kan gjerne ha litt plass også... og det du også må regne med er forholdene OSV også... Naits_89: jada... de ramene funker mer enn bra nok til pcen der ja;) Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 ja og i tilegg så har du ikke plass til og ha spill som AOC OSV på den? hehe, er OS disk men kan gjerne ha litt plass også... og det du også må regne med er forholdene OSV også... Naits_89: jada... de ramene funker mer enn bra nok til pcen der ja;) hehe ja den pc en eg har nå er jo 5 år gammel så! er en pentium 4 3,4 ht! har jo ikke fps et sted... men vista 64 og vista 32 ka er den største forkjellen der egentlig? med tanke på ytelse osv? Lenke til kommentar
spioner Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 at 32 bit så får du bare utnytta mer enn 3GB ram... og at er fortsatt ikke alt som har støtte for 64bit... (men så godt som) Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Antec Three Hundred Asus P5Q Pro Corsair TWIN2X4096 8500C5DF PC2-8500 Intel Core 2 Duo E8500 Nexus 120mm Real Silent OCZ OCZSSD2-1C32G Samsung SH-S203D Samsung Spinpoint F1 320 GB Thermaltake Big Typhoon Corsair vx 550w xfx 8800gt 512 alpha dog Dette er oppsettet eg sitter igjenn med nå etter en del modifikaskjoner... så kan eg bestille dissse komponentene og bare begynne å skru sammen?..eller mangler eg noen småting? må eg ha en tube kjølepasta til cpu en? og kankje en 3,5" til 2,5" adapter for flashdisken? har tenkt å bedstille i dag så hadde vert greit om noen sa i fra om det er noe som kunne vert litt annerles eller om noen komponenter ikke passer sammen... Takker for svar Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hei :-) Prosessoren er 'boxed', så det følger med en kjøler m/påmontert vifte og kjølepasta. Ang den overgangen fra 3,5" til 2,5", så ser det bare ut som det følger med vanlige 3,5" kabler for tilkobling av floppy. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Hei :-)Prosessoren er 'boxed', så det følger med en kjøler m/påmontert vifte og kjølepasta. Ang den overgangen fra 3,5" til 2,5", så ser det bare ut som det følger med vanlige 3,5" kabler for tilkobling av floppy. hvilke kabler er det eg må ha ekstra da? Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Beklager, nå driver jeg å tuller veldig her ... Har egentlig null peil på ssd-disker, men etter litt lesing ser jeg jo at den benytter seg av vanlig Serial ATA-300 tilkobling. Det følger med 4stk. S-ATA kabler til hovedkortet ditt :-) Er dette noe du skal skru opp sjøl eller? edit: Du vil bruke en S-ATA kabel pr.enhet; -DVD brenneren -Harddisken -SSD-disken Du vil altså få en kabel til overs til senere tilkobling av komponent. Endret 2. oktober 2008 av kenzuke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå