Gå til innhold

Hvorfor har dere den hunderasen dere har?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen fritidsproblemer der i gården med andre ord!!! :!:

Veldig koslig da, aldri hørt henne klage, men det er jo helt klart en del arbeid når alle skal bades, og kanskje en frisyre før ei evt utstilling :p

Jeg hadde ikke orka 10 belgere i hus hvertfall. Jeg dør med tanken på to-tre pubertetstroll løpende rundt fotene mine.

Kunne sikkert hatt mange småhunder, men så har vi det med oppdragelse da. Vanskelig å rekke over alle ser jeg for meg. Ti chihuahua som sloss og bjeffer rundt fotene mine. DA hadde jeg tatt et nakkeskudd på meg selv :!:

En stor fordel å bo litt landig med hage og skog når man har flere enn to hunder. Gleder meg til vi flytter fra byen :) men på en annen side så gruer meg meg til vinteren. grøss. jeg er mørkredd.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Jeg har Fransk Bulldog.

Valget for akkurat denne rasen kom etter at jeg var sammen med en jente som eide en slik en og jeg ble veldig betatt.

Gikk mange år før jeg fikk min egen, mye grunnet boforhold og det at det er lang ventetid på valper, om man er heldig å finne.

At rasen passer inn med mitt liv var også en veldig sterk faktor til at valget falt akkurat på en Frenchie.

De er glad i turer, men kan også ta en rolig dag i sofaen uten at dette er plagsomt.

De blir kalt klovnen blandt hunderasene, og dette må vel nesten bare oppleves for å forstå.

Jeg har aldri sett en hund med like mange rare påfunn og reaksjonsmønster, og jeg får meg stadig en god latter.

Rasen er MEGET sta, som de fleste av bulldogene, så er du en person med liten tålmodighet kan rasen bli en prøve, men de er forholdsvis gode til å lære da de har et stort behov for å glede sin eier.

Vanlige problemer er luftveiene og øynene, men gjør man skikkelig forarbeidet når man leter etter oppdretter kan man unngå dette så godt som totalt, noe jeg har vært heldig å gjort.

Min løper helsa av typiske arbeidshunder, og har ingen problemer med trange luftveier.

Prompingen kommer man ikke utenom desverre, og de merkes!! :p

Zelda:

post-94746-1225299872_thumb.jpg post-94746-1225299888_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Prompingen kommer man ikke utenom desverre, og de merkes!! :p

Haha, den der tror jeg er kronisk hos rasen :p

Her er et bilde av min venninnes franske, Otto, som valp :)

De bestilte seg en til fra danmark. Svigerfaren hadde ei fra en kennel der, og de hadde god kontakt med oppdretter. Plutselig gikk alt galt. Oppdretteren var useriøst, valpen var solgt flere ganger(flere som har blitt lurt med andre ord) osv. De tapte mange tusen. Hunden til svigersen hadde en tom chip, og måtte avlives. Hun var meget syk :(

Denne fyren får heldigvis ikke levere valper til norge mere, og saken er anmeldt.

i292203696_71480_5.jpg

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Zelda hilser til Otto :p

Synd at rasen er så plaget med useriøse folk og smugling.

Har inntrykk av at norske oppdrettere er veldig seriøse, men det er så alt for få av de til å dekke etterspørselen desverre.

Danmark er ikke noe land å importere fra da de vel spår på listen over rabies land?

Man må da i gjennom en hel mølle som en fransk bulldog valp ikke kan sises å ha godt av.

6 mnd på karantene er drøy kost!!

Da er land som Sverige eller f.eks Tsjekkia verdt å titte på, da de har gode linjer og kultur i oppdretten, og ingen tilfeller av sykdom som gjør at valpen kan hentes rett inn med en søknad.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Har inntrykk av at norske oppdrettere er veldig seriøse, men det er så alt for få av de til å dekke etterspørselen desverre.

Danmark er ikke noe land å importere fra da de vel spår på listen over rabies land?

Man må da i gjennom en hel mølle som en fransk bulldog valp ikke kan sises å ha godt av.

Da er land som Sverige eller f.eks Tsjekkia verdt å titte på, da de har gode linjer og kultur i oppdretten, og ingen tilfeller av sykdom som gjør at valpen kan hentes rett inn med en søknad.

Man kan ta inn valper under tre mnd. fra Danmark etter søknad til mattilsynet.

Lenke til kommentar

Man kan ta inn valper under tre mnd. fra Danmark etter søknad til mattilsynet.

Ah, stemmer det.

Jeg ville valgt rabiesfritt land uansett jeg da :)

Lenke til kommentar
Er hunden lovlig i Sverige er den lovlig i Norge.

Hva tenker du på nå?

F. eks Amstaff er lovlig i Sverige, men ikke i Norge.

Skjønte du ikke ut fra diskusjonen hva jeg mente altså?

Mistenker deg for å være vrang her, men selvfølgelig er ulovlige hunderaser forbudt å hente inn uansett hvor fra.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Vi snakket om land som var på ja og nei listen over rabies land og hva man måtte gjennom for å importere fra disse.

Burde ikke kreve all verden for å putte innlegget mitt inn i kontekst når man leser siste halve døgns poster i tråden, men jeg tar tydeligvis feil.

Så nå gjerne forklar hvordan dere oppfattet det som hva dere tydeligvis gjorde sett i lys av diskusjonen vi har ført her??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...