Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan komme inn i bylivet/damer?

Gjest Ensom

Anbefalte innlegg

Hei, skriver dette som anonym fordi jeg ikke har lyst til at denne posten skal bli bundet til profilen min her så folk jeg kjenner kan kjenne meg igjen.

Jeg er gutt og er 18.5 år gammel. Skal være helt ærlig å forklare situasjonen min:

Når jeg gikk på ungdomsskolen så var jeg litt "outsider" for å si det sånn, og var aldri med i noen gjeng, bortsett fra andre i samme situasjon som meg. Derfor har jeg egentlig ingen gode venner, bare bekjente som jeg ikke har pratet med på mange år fra ungdomsskolen. Siden den gang har jeg forandret meg mye og er ikke lenger i den "outsider" gruppen føler jeg.

Så gikk jeg videregående og begynte på en linje hvor det bare var gutter i klassen. Gikk noen år på videregående, og har fått meg noen gode venner, men disse drar aldri ut på fester, de er noen jeg henger med for å skru, se på film, prate osv. Syns egentlig ikke at jeg har noe veldig personlig vennskap til de, og at det er mer basert på interesser.

Problemet er da at jeg har ingen å gå ut på fest med. For å være helt ærlig har jeg aldri vært på en fest, og sitter med inntrykket at jeg kan ikke bare komme gående i byen på lørdagskvelden alene og bare finne noen å henge med.

Hvorfor sitter jeg her da å klager på det? Jo, jeg trenger flere venner og mest av alt jentevenner som jeg kan prate med og ikke minst utvikle forhold med.

Sånn ellers er jeg sosial, men veit ikke hvordan jeg skal finne noen å snakke med når jeg ikke har den vennekretsen å være i som går ut i helgene. Hvordan kan jeg etablere meg i bylivet sånn fra dette standpunktet? Hva gjør jeg neste helg?

Har jo en ide at jeg kan kjøre rundt på lørdagskvelden og kjøre random jenter hjem, skal da ikke ha noen problemer med å snakke med de og få tlf nummer og bli kjent med de på den måten da jeg er sosial bare jeg først finner noen å snakke med.

Forresten, jeg drikker ikke alkohol, blir kvalm så fort jeg tar en liten slurk.

Takker for innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vel egentlig vært litt i samme situasjon som deg. Jeg har også noen venner som ikke går på fest. Selv om det høres litt stusselig ut, så er kanskje den eneste måten å gå ut alene en kveld.

Ikke bli kjent med jenter ved å kjøre dem hjem fra fest. Da er det mye bedre å gå ut alene en kveld.

Lenke til kommentar

Du må ta for deg dem du allerede har kontakt med og ta intiativ selv. Spør dem om dem kunne tenke seg å gå ut en helg. Det nytter ikke å sitte å vente på at andre skal gjøre noe, du må legge litt energi i det selv ;)

Å kjøre random jenter hjem er ingen god ide, gidder ikke utdype...

Endret av Manfromabove
Lenke til kommentar

Hmm, er fult mulig å komme i kontakt på andre måter en det der, jeg har blitt kjent med ei jente på jobben feks, nå er forsåvidt hun den eneste jenta på jobben på min alder, tror ikke det å kjøre jenter hjem er det beste akkurat, tenker du da på jenter du ser fulle ute på gata? >.<

Lenke til kommentar

Dropp random jenter.. lær deg å drikk en øl eller noe, og gå frem til noen i baren.. -Du kan også vente til noen kommer til deg, for å kjøpe drikke, eller for å si hei til deg.. men hvis du ikke vekker interesse så er dette en dum metode..

Jeg skal ikke presse på noen å drikke alkohol, men ser for meg at mange ser det på merkelig hvis noen sitter i baren alene på en lørdagskveld med ett glass cola..

-Ikke tenk så mye på å vente på at noen jenter skal komme til deg, men heller ta hvem som helst.. så lenge du viser at du er litt sosial hele tiden kommer den du venter på lettere, eller hun er lettere å åpne når du kommer :)

Lykke til..

Lenke til kommentar
Dropp random jenter.. lær deg å drikk en øl eller noe, og gå frem til noen i baren.. -Du kan også vente til noen kommer til deg, for å kjøpe drikke, eller for å si hei til deg.. men hvis du ikke vekker interesse så er dette en dum metode..

Jeg skal ikke presse på noen å drikke alkohol, men ser for meg at mange ser det på merkelig hvis noen sitter i baren alene på en lørdagskveld med ett glass cola..

-Ikke tenk så mye på å vente på at noen jenter skal komme til deg, men heller ta hvem som helst.. så lenge du viser at du er litt sosial hele tiden kommer den du venter på lettere, eller hun er lettere å åpne når du kommer :)

Lykke til..

Ok, takk for seriøst svar. Skal prøve :)

Lenke til kommentar

Ikke noe stress å gå ut alene.

Da jeg akkurat hadde flyttet til England, gikk jeg ut for å ta en øl den første kvelden. Da traff jeg noen før jeg var ferdig med den første ølen.

Vips, så hadde jeg utvidet vennekretsen min der borte fra null til fem mennesker. :)

Lenke til kommentar
Ikke noe stress å gå ut alene.

Da jeg akkurat hadde flyttet til England, gikk jeg ut for å ta en øl den første kvelden. Da traff jeg noen før jeg var ferdig med den første ølen.

Vips, så hadde jeg utvidet vennekretsen min der borte fra null til fem mennesker. :)

Nå blir dette et dårlig eksempel, siden folk i Stor-Britania stort sett er mye mer utadvendt enn Ola Normann. Ja, man treffer masse dødskule mennesker på byen i Norge, men den gjennomsnittlige briten er mye lettere og nå kontakt med enn den gjennomsnittlige nordmannen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...