Unlimited LTD Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Jeg har vært på ferie i helgen og for å være sikker, dro jeg ut støpselet av PC'n min. (Vel etter å ha skrudd av både PC'n og strømforsyningen). Men når jeg nå er kommet tilbake og skal starte PC'n igjen virker den ikke. Jeg får ikke bilde på skjermen. Når jeg starter den, starter den virkelig opp: viftene til prosessoren og skjermkortet går og hardisken spinner opp, så det er ikke noe i veien med strømforsyningen. Men jeg får hverken bilde på skjermen eller noe reaksjon på tastaturet (num lock, scr lock etc som blinker i det den starter opp) Skjermen er også testet på en annen pc og virker bra. Så jeg plugger ut Skjermkortet, men det virker fremdeles ikke. (Ikke noe reaksjon fra tastaturet) Prøver hardisken, men ingen forskjell... Er det da hovedkortet som er feilen? Eller kan det være Ram'en eller CPU'en? edit: Glemte å si at det er en liten lampe som lyser på hovedkortet hele tiden. PC'n er bygd selv. Spec: Hovedkort: Asus P5KPL CPU: Core 2 Duo Ram: Ballistix eller noe sånt. Skjermkort: XFX 9800 GTX Hardisk: Western Digital edit2: Fikset problemet ved å "Jumpe" hovedkortet. Fjernet batteriet, koblet noen pinner frem og tilbake, og koblet batteriet tilbake! Bare som referanse til andre som kan ha samme problem... Endret 30. september 2008 av Fluesoppen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå