Fritz0r Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Nissan Stagea er alltid en vinner, men denne får du sikkert ikke godkjent i Norge... Nissan Stagea 260RS Autech: Nissan Stagea Autech har samme motor som i Nissan Skyline GT-R R34 (RB26DETT) 2.6 liter twin turbo Autech har modifisert bilen, og oppgradert motor fra 2.5 liter (RB25DET). Bilen har da med andre ord, offisielt, 285 hester, uoffisielt, 305 gamp i bakken. Autech Stagea har også samme AWD/AWS systemet som er i Nissan Skyline. http://www.blocket.se/li?ca=15_s&th=1&...mp;cg=0&w=3 Par i salg i Sverige Endret 1. oktober 2008 av Fritz0r Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Passat er en meget god bil. Denne burde duge. Med en chip runder du for 200 gamp. Ikke ille dyr i forbruk heller. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1645225 Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 ............fjernet mye unødvendigAutech Stagea har også samme AWD/AWS systemet som er i Nissan Skyline. http://www.blocket.se/li?ca=15_s&th=1&...mp;cg=0&w=3 Par i salg i Sverige skal han kjøre på prøveskilter hver dag da eller? Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Du beskriver vel i grunn en nyere Audi A3 Sportback, f.eks 2 liters TDI med DSG. Kjører MYE bedre enn A4, ikke nevneverdig dårligere plass og ser bedre ut! Du får en fin slik for 300. Jeg liker A3, men blir det ikke litt trangt med en barnevogn og noe bagasje sammenlignet med en A4? Nissan Stagea er alltid en vinner, men denne får du sikkert ikke godkjent i Norge... ... Par i salg i Sverige Det blir litt i overkant heftig av hva jeg har behov for Passat er en meget god bil.Denne burde duge. Med en chip runder du for 200 gamp. Ikke ille dyr i forbruk heller. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1645225 Jeg har bare kjørt litt eldre passater, og jeg syntes ikke de ga så veldig godt kvalitetsintrykk innvendig, ikke så alt for behaglige på vegen heller. Er de nyere bedre cruisere? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Siste passaten jeg kjørte var en 2002 modell og syntes den var hærlig å kjøre. Dette var en 1,9tdi chippa til 150-160hk. Gass responsen var der med en gang. eneste minuset var at denne var FWD. Du kan jo kjøre rundt til forskjellige forhandlere å prøve kjøre en. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) to kompiser av meg har hatt nyere passat, ene var st vogn 6trins med 4 motion, andre var sedan fwd 1.8turbo. Begge med nydelig sort skinn god lyddemping osv. Må si jeg likte begge veldig godt tross at dette ikke er bil mynta på meg i det hele tatt! skal sies at begge hadde stadige problemer med drivknuter og bærearmer, uten at to biler er noe gyldig grunnlag for statistikk på bilen Endret 1. oktober 2008 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Dette er hva Auto Bild har å si om Passat etter å ha testet den over 100 000 km: VW Passat: Der ewige Patient Fasit:For å oppsumere: flott konsept, pålitelig mekanikk, beste kjøreegneskaper - er Passat dermed en god bil? Dessverre ikke. Den håpløse elektronikken ødelegger inntrykket. Dertil kommer dumme feil fra verksted(ene). Etter Polo og Touran fortsetter langtest-marerittet for VW. Det burde få det til å ringe en bjelle i Wolfsburg. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Man kan ikke bare teste en bil over 100000km å så komme til en konklusjon. man må teste flere biler for å få et pålitelig svar. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvor mange testet du for å finne ut at det var en herlig bil da? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jeg sa den var herlig å kjøre ja. Nå driver ikke jeg med testing av biler da. De jeg kjenner som har passat har ikke hatt større problemer med bilene deres. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Prinsippet blir det samme. Selv om Passat er noe av det vanligste som finnes på norske veier, regner jeg ikke med at du kjenner nok av folk til å danne et bredere grunnlag enn hva som de profesjonelle testerne i Auto Bild gjorde da de kjørte den over lang tid og skrudde bilen totalt fra hverandre. Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hva med og ta inn en Mercedes E-klasse fra Tyskland. E-klassen kommer med mange flotte motorer så du kan finne noe som passer ditt bruk. Jeg ville valgt 270/280 CDI Stasjonsvogn (, de har lavt utslipp(rimelige og importere) og masse kraft. Kjøper du fra "http://www.mercedes-benz.de" så får du 1 års Europa garanti noe som er svært kjekt ved bruktbilkjøp. Da har du en pen bil, sikker, lavt forbruk, premium følelse og god plass. Kvaliteten er grei men det jo ingen japaner. Lenke til kommentar
Shelby2008 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Hva med og ta inn en Mercedes E-klasse fra Tyskland. Da har du en pen bil, sikker, lavt forbruk, premium følelse og god plass. Kvaliteten er grei men det jo ingen japaner. I en E-klasse får man vel mer taxifølelse enn premiumfølelse... Ville i så fall mye heller tatt inn en BMW 5 serie, som har penere og mer moderne design, sikker, lavere forbruk, bedre kvalitetsfølelse, bedre og sportsligere kjøreegenskaper, lavere forbruk... Kvaliteten er bra og det er jo heldigvis ingen japaner.... Endret 2. oktober 2008 av Shelby2008 Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) I en E-klasse får man vel mer taxifølelse enn premiumfølelse... Ville i så fall mye heller tatt inn en BMW 5 serie, som har penere og mer moderne design, sikker, lavere forbruk, bedre kvalitetsfølelse, bedre og sportsligere kjøreegenskaper, lavere forbruk... Kvaliteten er bra og det er jo heldigvis ingen japaner.... Jeg får mer premiumfølelse i en E klasse en i 5 serien til Bmw, men det blir vel smak og behag, det samme kan sies om design. Men til mer fakta opplysninger så bommer du litt her, jeg kan si følgende: 1#E-klassen er betydelig sikrere en 5 serien. 2#E-klassen med automat bruker mindre drivstoff en tilsvarende 5 serie med automat. 3#Bedre plass. 4#Kvaliteten og feil prosent er vel tilnærma lik. 5#Når det gjelder komfort kan ikke 5 serien konkurrere en gang, men det er klart vist det viktigste for en familie bil er hvor fort du klarer og ta de neste svingene så kanskje. Endret 2. oktober 2008 av Andy Dufresne Lenke til kommentar
Shelby2008 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 I en E-klasse får man vel mer taxifølelse enn premiumfølelse... Ville i så fall mye heller tatt inn en BMW 5 serie, som har penere og mer moderne design, sikker, lavere forbruk, bedre kvalitetsfølelse, bedre og sportsligere kjøreegenskaper, lavere forbruk... Kvaliteten er bra og det er jo heldigvis ingen japaner.... Jeg får mer premiumfølelse i en E klasse en i 5 serien til Bmw, men det blir vel smak og behag, det samme kan sies om design. Men til mer fakta opplysninger så bommer du litt her, jeg kan si følgende: 1#E-klassen er betydelig sikrere en 5 serien. 2#E-klassen med automat bruker mindre drivstoff en tilsvarende 5 serie med automat. 3#Bedre plass. 4#Kvaliteten og feil prosent er vel tilnærma lik. 5#Når det gjelder komfort kan ikke 5 serien konkurrere en gang, men det er klart vist det viktigste for en familie bil er hvor fort du klarer og ta de neste svingene så kanskje. 1# 33 kontra 29 poeng i EuroNCAP - Mye og mye, uavhengige tester har vel vist at begge er sikre biler og nokså jevnbyrdige. I praksis 2 av de sikreste familiebilene man kan få kjøpt i dag. 2# Tviler jeg meget sterkt på. Dokumentasjon? 3# Marginalt 4# BMW scorer jevnt bedre på kvalitetstester og kundetilfredshet 5# Komfort blir gjerne prioritert høyere proporsjonalt med førers alder. De som fortsatt har litt ungt blod i seg ønsker sikkert å kjenne at det er kontakt med underlaget, KOMBINERT med tilstrekkelig komfort. I så måte er det få, om noen som slår gutta fra Bayern.....Mercedes har, ikke uten grunn, pådratt seg et gubbestempel. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) 1# 33 kontra 29 poeng i EuroNCAP - Mye og mye, uavhengige tester har vel vist at begge er sikre biler og nokså jevnbyrdige. I praksis 2 av de sikreste familiebilene man kan få kjøpt i dag. Hvis ikke EuroNCAP er uavhengige, hvem er det da? Resultatene fra ADAC og IIHS viser også at Mercedes er sikrere enn BMW, og når det først smeller vil man jo ha marginene på sin side. Endret 2. oktober 2008 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Selv om jeg ikke er velig begeistret for utseendet på de store Mercedesene, så er de jo ekstremt behagelige å kjøre. Men, E klassen blir litt dyr i forhold til alder/km for meg. Hvordan er komfort og kvalitet C klassen i forhold? Er det en helt annen type bil? Edit: Jeg tror jeg mer eller mindre har bestemt meg for å kjøpe en BMW 3 serie 2005 versjonen, eller en Audi A4. Audien gir ikke helt den samme "må ha" følelsen, men jeg betaler vel noe ekstra for merket hvis jeg kjøper BMW fremfor Audi. Når det gjelder motorer så ser det ut til at det er 320i som er det greieste kjøpet med automatkasse, for Audien så ser det ut til at diesel 2.0 140 hk er det beste kjøpet. Noen siste kommentarer på dette? Takk for alle inspill! Endret 2. oktober 2008 av Sinsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå