ola555 Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 hei, jeg har tenkt å sette opp en irc bouncerog så lurte jeg på hvilken av de to typene, muh og psybnc, som dere synest er best (mest praktisk og funksjonell) mvh ola Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 jeg kan bare si min egen mening, og det er at muh er best. - den er lettere å sette opp (en konfigurasjonsfil) - den er faktisk stabil - den oppfører seg "bedre" i linux. jeg hadde en del problemer når jeg kjørte psybnc, blant annet med at den ikke vil avslutte skikkelig. Måtte faktisk ta en kill -9 <pid> for at den skulle komme seg ned på et vis.. I tillegg må du recompile hver gang du endrer et parameter... (i psybnc) -- Dozer Lenke til kommentar
ola555 Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 tusen takk, da tror jeg at jeg går for muh Lenke til kommentar
Car1man Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Helt enig med Dozer, Jeg har kjørt Muh i lengre tid på en FreeBSD-4.7 server å den virker utmerket, aldri hengt seg. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Jeg kjører også muh. Greit med en bouncer som fortsatt lar deg ha direkte dcc. Er jo også positivt at den er lett og sette opp. Bare husk på å ha mange servere i listen. Muh avsluttes når den har cyclet listen. Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 er ikke IRC-superbruker, så kan noen fortelle meg hva en IRC bouncer egentlig er? :oops: Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 En bouncer lar deg "bounce" gjennom en annen pc til IRC. Bounceren er som oftest pålogget til IRC 24/7, og du conecter til din bouncer som om den skulle være en irc-server. Da vil du, med ditt nick, chanstatus osv være pålogget IRC 24/7 sålenge boxen eller oppkoblineg/irc-connectionen blir brutt. Det blir noenlunde det samme som å surfe på nettet med en proxy. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Bruker selv psyBNC, og syntes den funker ganske fint ... har ikke prøvd muh så jeg kan ikke si hva som var best - Azton Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Har du dcc? Det er greit med muh Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 ok... hadde man bare hatt bredbånd.... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Det er det som er så kjekt om du kjenner noen med bredbånd og box. Så kan du være online hele tiden med dial-up og oioi, innlegg 1000 Lenke til kommentar
perry Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Jeg kjører også muh. Greit med en bouncer som fortsatt lar deg ha direkte dcc. Er jo også positivt at den er lett og sette opp. Bare husk på å ha mange servere i listen. Muh avsluttes når den har cyclet listen. Kommer an på hvordan du konfigurerer den. Sett på Nevergiveup eller noe sånt. http://www.dircproxy.net/ er den beste irc-bounceren synes jeg. Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Finnes det bouncer for win2k ? Lenke til kommentar
PaiNKillaH Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 brukte muh før, så testet jeg psybnc, og siden det har jeg brukt psybnc har heller ikke no probs med dcc Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Finnes det bouncer for win2k ? Tror det finnes noe som heter winbnc, men tror det er et rimelig tragisk program.... Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 psyBNC =) Mye enklere greiere, stabilere Lenke til kommentar
Domino Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 psybnc finnes iallefall i windows-port, hvilket er ganske genialt.. bruker denne selv og funker helt fint. Har dog ikke noe sammenlignings-grunnlag da jeg ikke har testet muh (finnes denne som windows-port?) Lenke til kommentar
GalnemaX Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 psyBNC virker fint det.. Har bare en konfigurasjonsfil den og. Jeg kjører psyBNC og kan ha direkte dcc, så det går an med psybnc og. Trenger ikke å recompilere når du skifter en parameter. Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått for psyBNC 8) Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg har prøvd både Muh, PsyBNC og DircProxy. Liker Muh best 8) Lenke til kommentar
eught Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg bruker selv EZbounce, og er veldig fornøyd med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå