HåvardH Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg har satt meg som mål å ta et bilde per dag med mitt Konika Minolta 5D og 28mm. Men jeg har også en rød tråd gjennom de ukedagene jeg tar bilder. Jeg har tenkt å ta bussen et kvarter tidligere og hoppe av på et nytt stopp hver dag for å ha et kvarter på å ta bilder langs min vei til jobb. For lokale folk tar jeg buss 52 og 46 fra Nardo til Pirsenteret i Trondheim. Lenke til kommentar
HåvardH Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 1. Oktober Edgar B. Schieldrops vei Exif: 1/30 f/6,3 ISO 400 Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Likte fargene og dybden i bildet, man blir jo nærmest dratt innover. For en gangs skyld kan man si at høyspentmastene faktisk tilførte bildet noe positvt. Lenke til kommentar
otveit Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 jeg setter pris på den nevnte dybden, og liker generelt undereksponerte bilder der det passer, og her synes jeg det passer. liker også stien som kommer inn fra venstre hjørne. personlig ville jeg likt å få sett mer av husene på siden der, tenker på en sang som går litt sånn "little boxes on the hillside (..blabla..) all the same". Men bilene gjør det kanskje litt rotete sånn oversiktsmessig. Lenke til kommentar
HåvardH Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 2. Oktober Nardosenteret Exif: 1/60 f/4,0 ISO 200 ps. takk for kommentarer Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg minner om at her på forumet skal det skrives nynorsk, bokmål, eller i enkelte tilfeller engelsk. Dialekt og lignende skal man ikke benytte. Minner også på det nettiketten sier om unødvendig quoting. Samtidig bes brukere til å ikke quote bilder. Dersom man har behov for å referere til hva man svarer på kan man erstatte bildet i quoten med *snip* eller lignende. (Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
HåvardH Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 3. Oktober Othilienborg Exif: 1/30 f/10 ISO 100 Drar på hytta og poster sikkert to bilder på Søndag:) God helg! Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 God start! Nysgjerrig på været og forholdene på hytta og.. Forøvrig - velkommen ned igjen, og vi snakkes imorgen! Lenke til kommentar
HåvardH Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 4. Oktober To våte bilder fra området rundt hytten i ved Resdalen. Det første med mest bildebehandling og det neste med minst behandling(rett fra kamera) til nå i Oktoberfesten. Før snøen kom. Exif: 1,6 f/22 ISO 100 5. Oktober Etter snøen kom. Exif: 1/1000 f/6,3 ISO 200 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 4. oktober ser sterkt croppet ut, men så ble da komposisjonen også bra. Bladene på de fremste steinene gjorde veldig mye for stemningen. Nydelig naturbilde. Den røde tråden i "hverdagsbildene" dine gjør utfordringen din ganske så hard. Lenke til kommentar
HåvardH Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) 6. Oktober Nardokrysset Exif 4,0 f/22,0 ISO 100 Endret 7. oktober 2008 av HåvardH Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg synes det siste funker helt greit, det har kanskje en tanke mye himmel, men det er fint og skarpt men mye liv på veien. Lenke til kommentar
marekz Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg synes 4. oktober var svært bra, bra komposisjon og godt utført. Men kunne kanskje ha tenkt meg å sett litt mer, litt videre/ høyere utsnitt.. Lenke til kommentar
HåvardH Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 7. Oktober Fiolsvingen Exif: 1/20 f/2,8 ISO 200 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Morsom silhuett, man ser ikke mange sånne i skogen f.eks. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 4.10 er min klare favoritt hittil. Noe av det vanskeligste med slike "sløre-vann-bilder" er utsnittet synes jeg og ofte faller man for fristelsen til å ta med for mye. Det har du ikke gjort her. Bra! Lenke til kommentar
HåvardH Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 8. Oktober Gløshaugen nord/syd Exif: 1/10 f/2,8 ISO 200 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Dagens er det foreløpig beste av "rød tråd"-bildene synes jeg. Vannet og skulpturene fungerer bra. Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Syntes nederste halvdel av bildet i dag var veldig spennende, men jeg syntes den øvre delen ødla litt. Flott lys og spennende komposisjon om det kuttes ved vannkanten omtrent er i hvert fall hva jeg tenker. Lenke til kommentar
Miamaria Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 - Det samme slo faktisk meg også, før jeg leste siste kommentar før meg her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå