SebRamsland Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Cheesy tittel. Jeg er elendig på navngivelse av egne bilder. Uansett; et nytt portrettbilde klart til voldtekt og mishandling i bildekritikken. EXIF: ISO 100 10mm F/4.0 1/800 sec Singel blits avfyrt fra venstre side (fra fotografens synsvinkel). Noen synspunkter? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 De brillene var litt stygge og ødela mye. Kontrasten kunne du satt litt opp. Lenke til kommentar
emero Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 ville ikke gjort noe med kontrasten, nei. men jeg ville gjort noe for å unngå at fyren forsvinner inn i vignetteringen. ellers et tøft bilde med tanke på lys, oppsett og komposisjon. me like! Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Det er ganske stilig, men det det taper seg på er at han blir kanskje litt i overkant dratt av vidvinkel effekten? Ellers synes jeg det er ganske tøft, fine refleksjoner på bilden t.o.m. Men ville ikke økt kontrasten, da tror det svarte forsvinner helt for deg, og en over nevner at du kanskje bør dempe vign. litt over gutten. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Synes også det var kult. Synes ikke brillene var så ille egentig. Største problemet her er helt klart belysningen av personen. Han burde helst hatt detaljer i hele dressen. I hvertfall overdelen. Men nå sitter jeg på en ukalibrert skjerm atm, så får sjekke ordentlig når jeg kommer hjem. Men utifra hva de andre sier, ser det ut til å være riktig. Brukt softbox eller paraply? Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jeg synes det ble litt ubalansert. Modellen er for langt ut til siden, og venstre side er ganske tom og uinteressant. Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Takk for kommentarer! Jeg ser helt ærlig ingen hensikt med å øke kontrasten i bildet. Vignetteringen bør muligens minskes litt ja. Helt enig med deg i at personen forsvinner litt i bildet grunnet det. Har kun benyttet meg av en blits (med off-shoe kabel) som er skytet inn fra (min) venstreside. Ideelt sett skulle jeg hatt en større lyskilde, som for eks. en paraply til å lette opp skyggene ved skjorta. Men det hadde jeg desverre ikke tilgang til. Aak1, personlig syntes jeg komposisjonen skaper en viss bevegelse i bildet. Jeg forstår hva du mener, og har selv vurdert å gjøre noe med det, men jeg syntes det fungerer godt slik det er. Skal se om jeg får lastet opp en ny versjon med litt svakere vignettering. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Jeg tror heller han er klar for voldtekt EDIT: fordi han ser slesk ut altså Uansett, kult setup. Var noe rart med fisheye-effekten. Noe rart med hodet i forhold til kroppen. Endret 1. oktober 2008 av abbarve Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Ikke fisheye. Bare litt fortegning som er naturlig på ultravidvinkel. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Ikke fisheye. Bare litt fortegning som er naturlig på ultravidvinkel. Så sant. Det har jeg merket også at det er noe vanskelig å portrettfotografere med slike brennvidder. Midtstillt annsikt blir helt smalt, og på siden blir dreid utover på grunn av fortegning. Jeg synes også det blir litt uinteresant på venstre side her. Blir litt tomt. og samtidig trangt på andre siden. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om det er wow-faktor eller om det blir litt ordinært. Jeg likte stemningen i bildet da. Det er hvertfall ett bilde med potensiale EDIT: rettet opp stningen her fysj Endret 1. oktober 2008 av Milt Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Da har jeg forsøkt å rette opp litt fra kritikken Croppet og minsket vignetteringen. Jeg har også et annet bilde fra samme "shoot", men der syntes jeg fortegningen er mye mer fremtredende: Endret 1. oktober 2008 av Seb.R Lenke til kommentar
Adamra Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Digga bildet jeg ass:P er ganske ny innenfor foto så kanke gi så mye kritikk. hadde vært fett om du titta på mitt innlegg og ga meg litt kritikk Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 En såpass cheesy fyr forjener en cheesy tittel. Helt klart en "Dodgy character" som burde egentlig ha en mer tvilsom bil. Versjon 2 er bedre. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Artig bilde med en aura av cheesieness. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Tror jeg ville droppa personen og kun tatt bilen. Ser ut som du har lokasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå