Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Flere som har problemer med Ice routeren?

Anbefalte innlegg

Tittel sier alt men jeg utbroderer det litt.

Da vi fikk Ice var det rimelig tregt, men en bedre løsning enn Sat24 som er den eneste løsningen man har utenom Ice hvor jeg bor. Det var i tiden hvor de kjørte på en svart boks uten trådløs enhet i.

Så fikk vi brev fra Ice, de hadde en ny router som ville øke hastigheten, noe vi selvfølgelig slo til på, som ventelig kan være.

Siden den gang har det ikke vært noe annet enn problemer.

Og problemet jeg har er som følger.

Internett kan fungere i en lang lang tid men plutselig neste gang jeg skal på nette så funker det ikke. Har kontakt med routeren for jeg kommer inn på den (192.168.0.1) og får logget meg på men den kommer seg ikke ut på internett. Så jeg forsøker en restart, funker ikke. Jeg må fysisk slå av routeren og så slå den på igjen, og selv da er det ikke garantert at det fungerer. Har endt opp med at jeg har slått av og på routeren opp til 15 ganger før jeg kom ut på internett igjen. Noen ganger kommer den bare ikke ut og da må jeg bare vente til den finner ut at den vil ut på nette.

Jeg har vært i kontakt med Ice flere ganger og er nå, tro det eller ei, på min fjerde router. Ja de mener at samtlige routere jeg har fått er defekte. Har vært i kontakt flere ganger og hvorfor jeg ikke har kontaktet forbrukerrådet før kan dere lurer på for jeg har ikke noe svar.

Problemet er heller ikke dekning for samme problemet oppstår i områder som har klar sikt til basestasjonen eller områder som står markert under god dekning på kartet. Har gjort noen forsøk flere plasser.

Bruker rettningsantenne og ligger somredel på 2 til 3 strek (av 5) i dekning. Er altså ikke dekningen det kommer ann på, virker som om den bare nekter å koble seg opp mot basestasjonen.

Er det flere der ute som har opplevet samme problemet med Ice?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei laster ikke noe ned fra bittorrent, bruker ikke den slags lenger (vanskelig å tro but that's the truth). Problemet oppstår aller mest når du har slått av maskinen og latt den stå avslått en lang tid, men det er ikke nødvendigvis slik for noen ganger kan den stå på hvor internett har fungert men 2 timer etterpå fungerer det ikke.

Rimelig irriterende.

Lenke til kommentar

Skjønner at det er frustrerende. Merkelig at du får dette problemet med router etter router :(

Egentlig burde man kun ha modem med ekstern antenne fra de slik at man kunne sette opp en stabil router selv.

Hvis du går tilbake til USB-løsningen så kan du fint bruke denne løsningen ved å koble en router til den samme datamaskinen.

En annen løsning finner du her: http://www.emcom.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=8889

Dette er en router til ca 1200 kr som kan tilkobles USBmodem for ICE eller 3G.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

På denne plassen er man litt avhengig av rettningsantennen for å oppnå et stabilt signal. Snakket med en kompis av meg som har samme leverandør med akkurat samme problemet så tror nok det er problem de har med utstyret sitt. Hvorfor de ikke gjør noe med problemet skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Ikke sant. Saken er forøvrig sendt over til forbrukerrådet så får se hva de gjør, 4 routere er 3 for mange i mine øyne.

Jeg bruker også ICE.no og hadde samme problem som deg, helt til jeg oppdaterte firmware på ruteren. :)

Manuell restart 8-10 ganger i løpet av dagen var normalt...

Ble så lei av alt styret at jeg bestilte Netcom connect Det viste seg å være enda værre, så jeg ville returnere varen. Men det var umulig å angre, siden jeg hadde åpnet varen og prøvd den! :thumbdown: - måtte evt. betale kr. 1500,- for avbrutt abonnement.

Da satt jeg plutselig med 2 abonnement som begge var ubrukelig! Har omsider funnet en løsning på den saken, men å kjøpe et produkt som ikke kan prøves var nytt og ukjent for meg. Trodde ikke sånt var lovelig, men det er det altså...

Poenget er som nevnt å oppdatere firmware - husk å være koblet til ruteren med kabel hvis du gjør det, og selvsagt følge fremgangsmåten nøye.

Etter oppdateringen har jeg ikke vært av nettet mer enn 2-3 ganger på ca. 4 mndr. og det er vel normalt uansett oppkobling vil jeg tro. Signalstyrken og hastigheten ned/opp bedret seg også en smule, men stabiliteten syns jeg er det viktigste.

firmware

Lenke til kommentar

Har en kamerat som har akkurat samme problem, men har ikke vært oppe hos han og fått sett på det enda.

Det første jeg tenkte på var også fw, men hva med støy fra andre nettverk i nærheten? I områder som ikke dekkes av vanlige kabel leverandører kan det vel ofte være flere som bruker Ice og andre typer trådløse løsninger?

Lenke til kommentar

Er kun vi som har Ice i dette området (har kjørt rundt med Net Stumbler og luktet på det forskjellige trådløse nettverkene og det var veldig få, erm, ingen, andre i området).

problemet ser ut til å være at routeren ikke kobler seg til basen før etter noen av og på omganger. Med en router som står på kvisten så sier det seg selv, det blir mange turer opp og ned den kvist stigen.

Lenke til kommentar

Jeg har D50 USB enheten, det jeg plages med på den er at den bryter sammen når den blir varm eller jeg bruker den noe aktivt... (Ikke Torrent).

Hvis jeg vil knele min... så trenger jeg kun på starte Last.FM klienten og surfe... 3 min senere er jeg offline. Jævla møkk.

Tviler at det ikke er av samme problem som ditt, men hva slags valgalternativer har men i ruteren egentlig?

Mer offtopic: ICE har et ræva fakturasystem, systemet er ikke laget for kvartalsfaktura noe som resulterer med at jeg må skrive månedlige Utleggsskjema til jobben. Det de sa var at jeg bare måtte betale "ekstra" så ble det trukket av ved neste fakturakjøring. Men det blir jo meget uproffesjonelt spørr du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...