Adriano Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Heisann godtfolk. Min kjære venn 3 rings of death kom på besøk i går igjen, så tenkte da at det var på tide å shippe inn konsollen til Xbox Support på ny. Tenkte jeg skulle prøve å registrere den via nett denne gangen, hvor jeg får opp beskjeden: Garantistatus: Garanti utløpt Garantitype: Standard Garantistart: 6/1/2007 8:53:00 AM Garantiutløp: 5/31/2008 7:59:59 PM Den første boksen kjøpte jeg i november 2006, og den jeg har nå er produsert i samme mnd, og jeg mener å huske at Microsoft utvidet garantien vedr. 3 rings of death til 3(5?) år. Spørsmålet blir da egentlig: Er det bare den generelle garantien som har gått ut? Er det bare å ringe support så ordner alt seg? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 er det virkelig ikkje evig garanti når det gjelder Red Ring Of Death? er da ikkje våres feil at dem kommer, så vi skal jo ikkje lide av det :S Lenke til kommentar
Laland Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Her i landet så har vi vel fem år garanti/reklamasjonsrett uansett, så det er jo greit nok. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Garantistatus: Garanti utløptGarantitype: Standard Garantistart: 6/1/2007 8:53:00 AM Garantiutløp: 5/31/2008 7:59:59 PM Du har da fortsatt igjen garanti siden det er RROD du opplevde. 5 års reklamasjon er heller ingen ulempe Endret 30. september 2008 av Amored Lenke til kommentar
Kris Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 er det virkelig ikkje evig garanti når det gjelder Red Ring Of Death? Ved RRoD hadde MS to års garanti før, men de har satt den opp til tre år nå. Men i norge har vi jo fem års reklamasjonrett, så det har jo ikke så mye å si for oss. Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Garantistatus: Garanti utløptGarantitype: Standard Garantistart: 6/1/2007 8:53:00 AM Garantiutløp: 5/31/2008 7:59:59 PM Hmmm den garantiperioden der utgjør jo uansett bare 1 år!, Xboxene har 2 års garanti uansett hva slags feil du får, og 3 års garanti for RRoD feil. Så her må det være noe feil et sted. Garantiutløp skulle etter mitt syn ha vært 5/31/2009 7:59:59 PM Som andre påpeker så har du uansett 5 år reklamasjonsrett i Norge, så hvis du fremdeles har kvitteringen kan du levere konsollet tilbake der du kjøpte det og bruke reklamasjonsretten istedenfor garantien. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Men siden han har tre ringer kan han sende den inn til Microsoft. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Er bare å ringe dem, så ordner det seg... Som jeg forstår det, så har konsollen din vært inne før (1/6-07) og da har du ett års garanti på den jobben som ble gjort da... RROD får du uansett fikset igjen Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg fikk også den der, men fikk vite av de som jobbet på Gamestop/EBgames at RROD garanti var utvidet. Det er vist ett 800 nummer man skal ringe. Desverre fikk jeg vite det etter at jeg åpnet maskinen for å se på det, så garantien gikk da allikevel føyken. Fikset RROD feilen selv ved å fjerne alt og varmet hovedkortet med varmepistol på hver side på spesielle punkter, og la deretter på Artic Silver. Fungerer som gull igjen og har spilt mange timer etter dette. Ingen RROD mer. Ikke gjør dette du da. Heh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå