Gå til innhold

gode ferie steder som dere kan tilby


zlazi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg kan anbefale deg og reise til Nice (Frankrike) veldig vaker by. masse og se på. ikke noe typisk turist by. Du velger rett tid og reise ned vis du har planlagt i vinter/vår, etter som at høysesongen dere nede er på sommers tid. da er det alt for mye folk og det er ikke noe kjekt og være der ;)

 

 

Jeg kan også anbefale deg og reise til aga marina, en liten tett sted utenfor Chania (kreta).

Veldig vakkert, kjempe fine omgivelser og ikke for støyette. Ligger med have og har fantastisk sandstrand.

Lenke til kommentar

jeg liker steder med fint natur,fine strender. jeg er ikke å keep på å sjoppe, men ville vært fint om det ikke ville bli for dyrt å spise, dersom man skal på restaurant lixom. attraksjoner så er jeg nesten bare ute etter ting som er spesielle, og fint.

Lenke til kommentar

Jeg vil tror chania området er fint for deg da. ;) masse fint natur og gå i, finne strender, billig mat, gamle huser og kanske fint bybilde. ;) agia marina da ligger du midt i sandstrand området og kort vei til naturen ;)

 

liten link med info om agia marina http://www.feriepenger.com/sak/224/1/Agia-...siki/Page1.html

http://www.agmarina.net/

 

Nice har mye av det samme. Men når det kommer til priser så er det akkuratt likt som her i norge. mellom 10kr billiger til 10kr dyrere.

Endret av EX-adrin
Lenke til kommentar

Viser til robertaas sitt spørsmål; du kunne beskrevet litt mer konkret hva du ønsker. Du vil ha fin natur, strender etc. Betyr dette at du vil til sol og sommer (syden).

 

Hvis det er en billig tur til syden hvor du kan slappe av, så finnes det mange alternativer. Muligens en billig tur til Tyrkia eller Kanariøyene kan passe. Finnes mange flotte steder med et behagelig tempo og ro.

 

Skal jeg komme med en anbefaling, så støtter jeg EX-adrin med en tur til Kreta. Her finnes mange muligheter. Se tidligere tråd.

 

Hvis du ønsker fred og ro ville jeg likevel ikke tatt turen til Aga Marine eller området rundt Platanias. Dette området er bl.a. veldig trafikkert. Grekerne kjører som noen svin rett gjennom handlegatene (veien gjennom byene).

 

Vil anbefale å velge en mindre plass som f.eks. Kalives rett øst for Chania. Her får du mer en følelsen av å være på Kreta hvor det er en god atmosfære og innbyggerne i landsbyen tar kontakt med deg uten at de ville selge deg noe. Det er ikke et shopping sted, men du får det du trenger i små butikker i landsbyen. Bodde på Kalives Beach hotell som ligger ved stranden og midt i landsbyen. Var kjempefornøyd. Selvfølgelig kan prisen på reise og hotell være litt høyere i denne landsbyen enn hotell vest av Chania, men av og til kan det gjøre ferien mye bedre ved å betale en krone eller to mer.

Lenke til kommentar

Det er fremdeles uklart når på året du vil reise, hvor lenge du vil reise, hvor mye du vil bruke og hva slags severdigheter du ønsker å se.

 

-Vanlig sydentur til Tyrkia med tur til Pamukkale.

 

-Vanlig sydentur til Hurghada med tur til Luxor og/eller Kairo med noen av verdens mest kjente severdigheter. For naturopplevelser bør man helst holde seg under vann i Hurghada.

 

-Vanlig sydentur til Santorini med utgravingene ved Akrotiri (usikker på om de fremdeles er stengt for turister).

 

-Amalfikysten (en severdighet i seg selv) med en tur til Pompeii.

 

-En rundtur i Venezuela med Angel Falls, Table top Mountains, jungel og avslapping ved kysten i Choroni eller ute på Los Roques. I Choroni trodde jeg ikke mine egne øyne når lokalbefolkningen under julefeiringen dro frem noe som minnet om fantasiinstrumentet fra Gaston Lagaffe (Viggo på norsk). Mange kunne samtidig spille på samme instrument.

medium_lagaffe_gaffophone.jpg

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

jeg vill anbefale deg å reise til Thailand ettellerannet sted. Er de fineste plassene jeg har vert på.

 

Pukhet er Veldig fint; mye å gjøre, absolutt alt er billigere, god mat og jeg vill anbefale deg på det sterkeste til å dra på en båtur til piphi Islands, hvis du drar til pukhet, mye å se der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...